Track op NGI kaart zetten.

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Track op NGI kaart zetten.

Bericht door freezy »

Wij zijn met onze club de TT van 19 november aan het voorbereiden en ik vond het ideaal om die dan meteen op GPS en NGI kaart vast te leggen. Nu is het probleem, ik heb 2 bestanden. Een .gdb en daarvan heb ik al een .mps ook kunnen maken, dat is mij al gelukt. Maar hoe krijg ik nu die bestanden 'geprojecteerd' op de NGI kaart. Ik gebruik de CD versie van NGI.

In NGI zelf ook al geprobeerd maar daar krijg ik de GPS niet aan de praat, het betreft de Garmin GPS60.
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

ik weet dat je met de dvd versie rechtstreeks je gps kan aansluiten op de ngi stafkaarten
Wat ook kan bij de dvd versie is dat je de file kan binnenhalen in gpx formaat.
Je opent je gdb file in mapsource en slaat hem op (opslaan als) in een gpx file. Dan open je je ngi programma en kan je die file openen. Die zet hij dan op de kaart.

Als ik het mij goed herinner, dan heb je die mogelijkheden niet met e cd-rom versie... Jammergenoeg...
Gebruikersavatar
PcRider
Mountainbiker
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 04 nov 2005 14:02
Rijdt met: Merida Matts-DeoreXT
Contacteer:

Bericht door PcRider »

Ik gebruik de nieuwe NGI DVD samen met een Garmin Geko 201.
In NGI en in Mapsource kun je de tracks van de Geko laden.
Wil je een.GDB in NGI gebruiken, exporteer de track van Mapsource naar de GPS.
Importeer daarna de track vanuit de GPS naar NGI.
Omgekeerd kan ook:
Teken een track in NGI, exporteer hem naar de GPS en importeer hem van de GPS naar Mapsource.

Succes
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Volgens mijn bescheiden mening zijn de antwoorden wel naast de kwestie.
De man vraagt om NGI bestanden van een CD versie binnen te halen van een Garmin 60. Dat gaat gewoon niet (denk ik).
De CD rom versie importeert geen .GPX bestanden.
Je kan ook niet via je gps gaan zoals uitgelegd want de 60 heeft een usb poort en de NGI CD rom versie heeft geen USB poort instelling voor overdracht.
Indien het toch moest gaan had ik het anders ook graag geweten :wink:
Laatst gewijzigd door ivo op zo 29 okt 2006 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
PcRider
Mountainbiker
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 04 nov 2005 14:02
Rijdt met: Merida Matts-DeoreXT
Contacteer:

Bericht door PcRider »

Als het niet lukt met de CD versie van NGI, mag je mij altijd een GDB bestand sturen, ik kan het dan via Mapsource en mijn Geko 201 in de DVD versie van NGI laden, het NGI-bestand dat daar uitkomt stuur ik dan weer terug.
Je kan mij altijd bereiken via de website van onze club: klik op de "geest":

http://link.nu/wtl
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

PcRider schreef:Als het niet lukt met de CD versie van NGI, mag je mij altijd een GDB bestand sturen, ik kan het dan via Mapsource en mijn Geko 201 in de DVD versie van NGI laden, het NGI-bestand dat daar uitkomt stuur ik dan weer terug.
Je kan mij altijd bereiken via de website van onze club: klik op de "geest":

http://link.nu/wtl
bij mijn weten kan je de files van de ngi dvd niet lezen met de ngi cdrom versie...
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Bericht door Beny »

Rock Rider schreef:
PcRider schreef:Als het niet lukt met de CD versie van NGI, mag je mij altijd een GDB bestand sturen, ik kan het dan via Mapsource en mijn Geko 201 in de DVD versie van NGI laden, het NGI-bestand dat daar uitkomt stuur ik dan weer terug.
Je kan mij altijd bereiken via de website van onze club: klik op de "geest":

http://link.nu/wtl
bij mijn weten kan je de files van de ngi dvd niet lezen met de ngi cdrom versie...

stuur dan toch gewoon het .NGI bestand naar elkaar door
dan kan diegene met de dvd de track omzetten naar gpx en/of via mapsource naar gdb
Gebruikersavatar
PcRider
Mountainbiker
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 04 nov 2005 14:02
Rijdt met: Merida Matts-DeoreXT
Contacteer:

Bericht door PcRider »

Klopt idd, heb mijn cd versie ook opnieuw geïnstalleerd, je kunt een NGI van de DVD wel inladen, je ziet heel even de track en dan verschijnt er een grote groene circel op die plaats, kan nu mijn vergissing misschien wel goed maken.
Nu de cd versie er toch terug opstaat, heb ik een GDB bestand naar mijn Geko gestuurd en dat van daar naar NGI-CD geimporteerd, werkt prima.
Kan het dan opslaan als "Annotatie" of "GPS kaart".
Een GDB van Freezy is dus nog steeds welkom, heb iets goed te maken.
Mogelijk nog en andere weg is een "Serial to USB" adapter.
Ik heb een gelijkaardig probleem, een Geko kent enkel een serial poort, mijn laptop heeft alleen USB, kan tot nu alles via de pc, maar zo'n adapter zal er toch nog eens van moeten komen.
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

Heel erg bedankt! Morgen en woensdag rijden we onze TT nog eens en dan rij ik volgende week zaterdag nog eens de definitieve versie met GPS. De gdb van die rit stuur ik u dan wel eens door.
Plaats reactie