Verschil in hoogtemeters Garmin - Polar

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

Best mogelijk dat die resultaten niet echt een absoluut getrouwe weergave van je effectief verbruik geven maar de basis blijft wel consequent en levert vergelijkbare resultaten op tussen verschillende types van ritten.
En dat is niet het geval met de Edge. Integendeel, hoe lastiger de rit (en dus hoe trager je rijdt) hoe minder je verbruikt. #-o
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Ja, en ben je daar dan iets mee?
Je hebt toch geen metertje nodig om te weten dat je bergop meer KCal verbruikt dan bergaf en tegen de wind meer dan wind mee.
En gebruik je die gegevens dan ook effectief. Als dat metertje zegt dat je 8000 Kcal verbruikt hebt tijdens een marathon ga je dan rap meten hoeveel bookes dat zijn en die dan ook rap opeten :-D
En J. ik zou toch niet meer teveel reageren of straks geef je me nog beetje bij beetje gelijk ook: de Edge in het kort: 'van alles wat maar, in niets echt goed'. :wink:
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

G'hebt gelijk Ivo. (voilà, weeral mijn goeien daad gedaan vandaag :wink: )

Alleen, mij moet je niet overtuigen dat ne Polar XXX en ne Garmin CSX elk in hun domein meer mogelijkheden bieden dan de Edge. Zover was ik zelf ook wel gekomen en dat wist ik ook wel voor ik die Edge bestelde.

Maar voor mij zijn die speciallekes die een echte hartslagmeter en een echte gps meer bieden geen prioriteit. Ik was alleen verwonderd dat een bedrijf als Garmin zo een uitschuiver maakt met die caloriemeting.

En ja, ik hou de statistieken van de ritten die ik gereden heb bij omdat mij dat helpt om een beter beeld te krijgen op de zwaarte van de rit in kwestie. Het jaar nadien kijk ik dat soms nog eens na en dan heb ik er al voor de rit mijn plezier in omdat ik weet wat ons te wachten staat.
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Aha,
Adhuc sub iudice lis est!
Gebruikersavatar
nebraz
Mountainbiker
Berichten: 1797
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 01:13
Rijdt met: Cannondale Rush Carbon Si 2
Contacteer:

Bericht door nebraz »

ivo schreef:Aha,
Adhuc sub iudice lis est!
En voor de mensen die dit niet begrijpen.
"Het geschil is onder de rechter, de zaak is nog niet beslist. " :wink:
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

Ik heb dees weekend dus den tt van Bomal gereden en op mijnen polar had ik 710 hm op de 38 km en bij de garmin vista cx had ik er 701, voor ne keer scheelt dat dus zoveel nie hé...

De ngi stafkaarten op dvd geven dan echter 1106 hm weer... Daar zit toch echt wel een groot verschil tussen.

Wat zou er nu het meest kloppen?
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

nebraz M/29j. schreef:
ivo schreef:Aha,
Adhuc sub iudice lis est!
En voor de mensen die dit niet begrijpen.
"Het geschil is onder de rechter, de zaak is nog niet beslist. " :wink:
Bedankt voor de vertaling. Ik had al schrik dat den Ivo kwaad was op mij :wink:
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Euh, je moet dat niet letterlijk vertalen hoor. We stappen geensinds naar de rechter :wink:
In het nederlands betekent dat gewoon dat het geschil blijkbaar nog niet beslecht is, of in het Vloms: het laatste woord is er blijkbaar nog niet over gezegd.
Maar bedenkende dat 'de gustibus et coloribus non disputandum' kunnen we er beter mee ophouden nietwaar.
SUNT CERTI DENIQUE FINES! et haec hactenus.
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

amaai da begint hier precies ne boel te worden voor de intelligenten onder ons... Ik kan niet meer mee met dienen latijnsen boel zunne... #-o
Gebruikersavatar
nebraz
Mountainbiker
Berichten: 1797
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 01:13
Rijdt met: Cannondale Rush Carbon Si 2
Contacteer:

Bericht door nebraz »

Les goûts et les couleurs ne se discutent pas!

Beter zo :-D .

Nee, ik ga ervan uit dat Ngi de meest correcte hoogtemeting weergeeft.
Plaats reactie