kraksontracks (c) : Garmin Database MTB tracks exchange

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
vedet
Mountainbiker
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 10:57
Rijdt met: Epic Comp 29!, Drössiger XMA 27,5+

Re: kraksontracks (c) : Garmin Database MTB tracks exchange

Bericht door vedet »

Wordt dat geupdat...ik zie vooral 2010..
Elthas
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 28 jun 2013 18:39
Rijdt met: Cube ltd pro

Re: kraksontracks (c) : Garmin Database MTB tracks exchange

Bericht door Elthas »

Thanks!
corragio
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 01 jan 2012 14:42
Rijdt met: Lynskey29-Trek Stache 9.7-EpicS-works18

Re: kraksontracks (c) : Garmin Database MTB tracks exchange

Bericht door corragio »

Same here als het kan...?

Thx alvast...
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: kraksontracks (c) : Garmin Database MTB tracks exchange

Bericht door Reflex »

corragio schreef:Same here als het kan...?

Thx alvast...
Wat?

Ze worden overigens niet meer ge-update want dit is gestopt zoals je in dit topic kan lezen.
corragio
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 01 jan 2012 14:42
Rijdt met: Lynskey29-Trek Stache 9.7-EpicS-works18

Re: kraksontracks (c) : Garmin Database MTB tracks exchange

Bericht door corragio »

Oeps ok thx...
Gebruikersavatar
NetWave
Mountainbiker
Berichten: 309
Lid geworden op: vr 08 mei 2009 22:03
Rijdt met: 2014 Specialized Camber EVO - 2016 Bulls Copperhead 3

Re: kraksontracks (c) : Garmin Database MTB tracks exchange

Bericht door NetWave »

Is er een goed alternatief voor gps tracks in België?

Ben zelf webdeveloper. Als er nood is aan een overzichtelijke site, is dat misschien wel een leuk hobbyprojectje. Ik denk dan aan een site waar iedereen GPX bestanden kan uploaden/downloaden. Een Google Maps overzichtskaart met markers van de vertrekpunten om te zien welke tracks in je buurt liggen. Tracks kunnen sterren & commentaar krijgen om het kaf van het koren te scheiden. Etc, etc...

Zou daar nood aan zijn? Of zijn er genoeg alternatieven?
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: kraksontracks (c) : Garmin Database MTB tracks exchange

Bericht door RigolleM »

Het uploaden van GPS tracks heeft geen zin als er geen eindcontrole gebeurt op die tracks, zoals dit gebeurde op kraksontracks.

Ik denk ook dat je van bepaalde TT/marathon organisaties de wind van voor gaat krijgen als er GPX'en gaat posten met alle privé stukken er in.

Opkuisen van GPX tracks is ook noodzakelijk, want er wordt vaak verkeerd gereden, extra lusje(s) meegenomen, gestopt (al of niet op bevoorrading), afslag naar een bevoorrading,...

Sommige tracks lopen op het verkeerde spoor door drifting, die moeten ook aangepast worden.

Sommige tracks stoppen plots (uitvallen GPS, vergeten terug op start te duwen,...), krijg je een rechte lijn en begint de track terug verder.

Enz...

Maw, het opzetten van zo'n site en het sharen van die GPX'en is niet de moeilijkheid ;-)
Gebruikersavatar
J.E.
Mountainbiker
Berichten: 2413
Lid geworden op: di 01 jan 2008 21:52
Rijdt met: Oud verwrongen Duikbootijzer.

Re: kraksontracks (c) : Garmin Database MTB tracks exchange

Bericht door J.E. »

NetWave schreef:Is er een goed alternatief voor gps tracks in België?

Ben zelf webdeveloper. Als er nood is aan een overzichtelijke site, is dat misschien wel een leuk hobbyprojectje. Ik denk dan aan een site waar iedereen GPX bestanden kan uploaden/downloaden. Een Google Maps overzichtskaart met markers van de vertrekpunten om te zien welke tracks in je buurt liggen. Tracks kunnen sterren & commentaar krijgen om het kaf van het koren te scheiden. Etc, etc...

Zou daar nood aan zijn? Of zijn er genoeg alternatieven?
Ik vind 't wel een goed initiatief, maar liefst met vrije toegang, zonder omwegen.
Wat dat verkloot het wel vinnik!
Gebruikersavatar
NetWave
Mountainbiker
Berichten: 309
Lid geworden op: vr 08 mei 2009 22:03
Rijdt met: 2014 Specialized Camber EVO - 2016 Bulls Copperhead 3

Re: kraksontracks (c) : Garmin Database MTB tracks exchange

Bericht door NetWave »

RigolleM schreef:Maw, het opzetten van zo'n site en het sharen van die GPX'en is niet de moeilijkheid ;-)
Het is maar wat je verstaat onder het sharen van tracks, hé. Files zonder meer als download aanbieden, nee, dat is niet moeilijk.

Maar alle GPX-bestanden als XML parsen om het startpunt als een marker op een (in de website geïntegreerde) Google Maps kaart te plaatsen, daar is toch al wat programmatie voor nodig. Niet dat dat moeilijk is, hoor ;-)

Je hebt uiteraard wel een punt. Garbage in = garbage out. Maar gebruikers zijn zelf verantwoordelijk voor de tracks die ze uploaden, toch? Daarom lijkt het uitplotten van een track op een map me essentieel. Zo kan je, voor je download, zelf de 'kwaliteit' van een track inschatten. De sterren en commentaar doen de rest.

Privé stukken zijn inderdaad wel een probleem. Ik heb zelf met m'n bikebuddie ook tracks nagereden, en de privé stukken omzeilen we dan gewoon tijdens het biken. Maar enkel als de track gaat door een stuk waar een bord 'privaat' hangt. Dat is dan weer de verantwoordelijkheid van de biker, niet?

Enfin, het was maar een idee hoor. Ik wacht nog even af. Als er geen interesse is, hoef ik er ook geen tijd in te steken.
Laatst gewijzigd door NetWave op vr 28 mar 2014 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
NetWave
Mountainbiker
Berichten: 309
Lid geworden op: vr 08 mei 2009 22:03
Rijdt met: 2014 Specialized Camber EVO - 2016 Bulls Copperhead 3

Re: kraksontracks (c) : Garmin Database MTB tracks exchange

Bericht door NetWave »

J.E. schreef:Ik vind 't wel een goed initiatief, maar liefst met vrije toegang, zonder omwegen.
Wat dat verkloot het wel vinnik!
Zonder registratie, bedoel je dan...?

Voor downloaden moet dat misschien wel mogelijk zijn. Maar voor uploaden en het geven van commentaar op tracks heb je mijn inziens toch een vorm van controle nodig, zoniet kan een enkeling de boel verzieken voor iedereen.
Plaats reactie