kraksontracks (c) : Garmin Database MTB tracks exchange

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Bericht door Headshot »

da zit dus niet op de edge?
Laatst gewijzigd door Headshot op di 27 mar 2007 13:45, 2 keer totaal gewijzigd.
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Een geheugenkaart vind je op de 'x' reeksen.
De andere 60 reeksen zijn nogal verscheiden van de simpele 60 tot de GPSMap 60 (met kaartscherm) tot de C (kleurenscherm) en x reeks (met verwisselbare geheugenkaart).
Laatst gewijzigd door ivo op zo 18 mar 2007 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Bericht door Headshot »

edit
Laatst gewijzigd door Headshot op di 27 mar 2007 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
fcb
Mountainbiker
Berichten: 746
Lid geworden op: za 10 feb 2007 21:28
Rijdt met: Paulini & Concept Cycle & Ridley

Bericht door fcb »

ivo schreef: Indien deze door de inzender niet worden meegegeven zullen ze worden berekend adhv de NGI software.

Hoe doe jij dit dan Ivo . Als ik een track open Met NGI en pak eigensschappen van de track , krijg ik wel gegevens over afstand , hoogte punt en laagste punt , maar bij hoogteverschil staat steeds 0 .
Doe ik dan iets fout ?
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Bericht door Headshot »

fcb schreef:
ivo schreef: Indien deze door de inzender niet worden meegegeven zullen ze worden berekend adhv de NGI software.

Hoe doe jij dit dan Ivo . Als ik een track open Met NGI en pak eigensschappen van de track , krijg ik wel gegevens over afstand , hoogte punt en laagste punt , maar bij hoogteverschil staat steeds 0 .
Doe ik dan iets fout ?
neem gewoon de hm's die uw edge aangeeft, deze zijn gemeten, die op de kaart zijn gewoon berekend adhv de hoogtelijnen op de kaart en kunnen daarom soms serieus hoger liggen dan in werkelijkheid gereden
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Idd, maar bij gebrek aan een 'inzending' gebruik ik dan deze.
Indien de inzender de Hm meegeeft gebruik ik uiteraard deze.
Het is wel mijn ervaring dat de Hm van een Edge er ook maar een slag naar slaan en soms tot 40% boven de werkelijke waarde zitten.
In elk geval toch de waarden die in MB staan.

Het totaal van de Hm in NGI is niet echt een probleem.
Gewoon de track in NGI laden. Rechts klikken op de track. Profiel opvragen en daar staat alles in tot en met de totale stijging en daling van de track.
Je moet wel de 2de update binnenhalen. Die brengt een verbetering aan in het hoogteprofiel tov de originele DVD. Misschien ligt daar het probleem.
Ik moest die binnenhalen om de NGI software te laten samenwerken met de 60CSx.
Gebruikersavatar
fcb
Mountainbiker
Berichten: 746
Lid geworden op: za 10 feb 2007 21:28
Rijdt met: Paulini & Concept Cycle & Ridley

Bericht door fcb »

Ik heb de dvd's pas 2 weken , dat zou toch de laatste versie moeten zijn zou je denken .
Kan je die updaten via een site dan ofzo ?
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Bericht door Headshot »

idd, in MB zijn ze veel hoger dan werkelijk gereden, ik noteer altijd de waarde die op de edge zelf staat
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

fcb schreef:Ik heb de dvd's pas 2 weken , dat zou toch de laatste versie moeten zijn zou je denken .
Kan je die updaten via een site dan ofzo ?
Hieronder meer info :wink:

http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... 0&start=24
Gebruikersavatar
fcb
Mountainbiker
Berichten: 746
Lid geworden op: za 10 feb 2007 21:28
Rijdt met: Paulini & Concept Cycle & Ridley

Bericht door fcb »

Rock Rider schreef:
fcb schreef:Ik heb de dvd's pas 2 weken , dat zou toch de laatste versie moeten zijn zou je denken .
Kan je die updaten via een site dan ofzo ?
Hieronder meer info :wink:

http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... 0&start=24
Thx , de update heeft het hem gedaan :-)
Plaats reactie