GPS, Garmin Edge of CsX60??

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Ja mannekes, een moeilijk debat hier, eigen ervaringen worden niet geloofd of weerlegd. Er is altijd wel een nieuw argument te vinden... :drunk:
Zo blijf je bezig... Een toestel dat alles kan, maar niets kost bestaat niet, en dat komt er ook niet, alle pleidooien hier ten spijt :roll:
'k Zou zeggen, ga naar iemand die zulk een toestel heeft en ga er eens mee op pad. Eigen ervaring is de beste leerschool, remember? :-)
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

eddy1 schreef:Waarom ineens van gedacht veranderd Ivo? Dat aan zo'n duur toestel niets mag komen.
Die uitspraak is origineel niet van mij (lees het topic er op na).
Ik heb (deze keer) noch tijd noch zin in welles nietes spelletjes :wink:
Voor mijn aankoop heb ik wekenlang alles persoonlijk getest, alle benodigde info doorgenomen alle fora terzake onleed, gewikt en gewogen en tot een weloverwogen conclusie gekomen. Mijn huiswerk is gemaakt.
Dus voor mijzelf weet ik wat mijn beslissing waard is. Sprookjes bestaan nog steeds niet.
Voor het overige leg ik me hier gewoon neer bij de gewone gang van zaken.
:wink:
En voor wie nog interesse heeft in een gefundeerd antwoord over het onderwerp verwijs ik graag naar:
forum.gps.nl
Lees, analyseer, wik en weeg.
Wanneer je weet wat je wil kan je een pakket steeds aan een goede prijs toegestuurd krijgen via:
www.futurumshop.nl
En eenmaal een toestel gekocht kan je zonder problemen tracks downloaden en aanbieden (zonder advocaten te raadplegen) via de site die inzake dat onderwerp bij de tijd is:
www.gpstracks.nl
=;

Afbeelding
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

ivo schreef:En eenmaal een toestel gekocht kan je zonder problemen tracks downloaden en aanbieden (zonder advocaten te raadplegen) via de site die inzake dat onderwerp bij de tijd is:
www.gpstracks.nl
=;

Ivo, kijk ik op de verkeerde pagina ?
http://www.gpstracks.nl/ov-mtb-belgie.php
Anders is het toch nog maar een mager beestje hé ?
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Als je het uitsluitend toespitst op MTB routes in België natuurlijk wel.
De site toont zowel internationale mtb-, weg- als wandelroutes.
Als je het zo bekijkt is het een zeer uitgebreide verzamelsite van tracks.
Het is ook een Nl site. Van uit dat oogpunt gezien is het natuurlijk nog zeer ruim wat men voor België aanbiedt.

Het is dan ook een van de weinige gpstrack sites waar men een ingezonden route controleert voor ze klakkeloos aan te bieden. En daar kruipt veel tijd en werk in.

Trouwens alles wat de gebruiker zendt naar de site wordt na controle ter beschikking gesteld op de site.
Dus wat houdt jullie tegen?

Momenteel moeten wij Belgen het zowel op forumgebied als op track gebied met de Nl sites doen want Belgische sites ter zake is helemaal huilen met de pet op. Op het Belgisch forum worden je vragen ofwel niet beantwoord ofwel duur thet weken voor er eens iemand reageert. Veel leven zit er dus niet in. En een uitgebreide Belgische tracksite ???
(de tracks van de vaste routes hier tel ik niet mee want in se heb je voor een permanent uitgepijlde route geen gps nodig.

Maar, geen nood, moest je een track zoeken, mijn database is inmiddels al enkele 100den tracks groot :wink:
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

ivo schreef:Als je het uitsluitend toespitst op MTB routes in België natuurlijk wel.
De site toont zowel internationale mtb-, weg- als wandelroutes.
Als je het zo bekijkt is het een zeer uitgebreide verzamelsite van tracks.
Het is ook een Nl site. Van uit dat oogpunt gezien is het natuurlijk nog zeer ruim wat men voor België aanbiedt.

Het is dan ook een van de weinige gpstrack sites waar men een ingezonden route controleert voor ze klakkeloos aan te bieden. En daar kruipt veel tijd en werk in.

Trouwens alles wat de gebruiker zendt naar de site wordt na controle ter beschikking gesteld op de site.
Dus wat houdt jullie tegen?

Momenteel moeten wij Belgen het zowel op forumgebied als op track gebied met de Nl sites doen want Belgische sites ter zake is helemaal huilen met de pet op. Op het Belgisch forum worden je vragen ofwel niet beantwoord ofwel duur thet weken voor er eens iemand reageert. Veel leven zit er dus niet in. En een uitgebreide Belgische tracksite ???
(de tracks van de vaste routes hier tel ik niet mee want in se heb je voor een permanent uitgepijlde route geen gps nodig.

Maar, geen nood, moest je een track zoeken, mijn database is inmiddels al enkele 100den tracks groot :wink:
Ik vind dat je boven op het gat in de markt zit : als je zoveel tracks hebt moet je daar een site rond beginnen en GPS-fabrikanten zwaar laten betalen om er te mogen op adverteren.
:wink:
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Zullen we samen een database beginnen ivo? Dan zijn de meesten de eerste 10 ja zoet... :lol: :wink:
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Ik ga niet in de val lopen die ik anderen verwijt [-X
Vroeg of laat zal er wel ene in dat gat springen maar niet den deze.
(en eigenlijk vraag ik mij ook af waarom het zo lang duurt voor er iemand die open deur ziet :roll: )
Voorlopig rij ik nog liever zelf buiten rond dan achter dat scherm te zitten tokkelen en een buikje te kweken.
Meer geld dan vrije tijd dus.....
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Bericht door Beny »

heb me van het weekend ook een garmin 60CSX aangeschaft
effe zwemmen,
dan rtfm (read the fucking manual)
nu kan ik er al een beetje mee weg
heb de topomap al geinstalleerd gekregen
en men vele routes die ik al gemaakt had op de dvd van het ngi,
kan ik nu al via een ommetje (exporteer naar gpx en dan via mapsource) op het toestel krijgen
en... daarstraks ook in omgekeerde volgorde
een stukje meerdaalbos dat ik dikwijls doorkruis, via de gps overgebracht naar den dvd
(de topomap ngi voor garmin, gebruik ik enkel voor achtergrond op de gps)
ofwel komt het omdat ik dat al zo gewoon ben, maar mij lijkt dat een route tekenen op de dvd makkelijker is dan op de topokaart voor de gps...

wat ik wel een beetje vervelend vond,
dat is met als display de kaart,
dat mijn positie aangeduid via dat driehoekje, niet altijd naar boven gericht staat,
soms een paar honderd meter dat het driehoekje een andere richting aanduid (waarbij natuurlijk ook de kaart niet in mijn rijrichting geprojecteerd is), terwijl de track-log wel de juiste route blijft plotten
nog iemand ervaring mee???
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Je kan op je gps instellen op 'kaart boven' of 'koers boven'.
Bij 'het ene zal je kaart zich steeds naar het noorden richten.
Voor de meesten is het gemakkelijker werken is het met de rijrichting steeds boven. Je kaart draait zich dan in de richting dat je rijdt en je plaatscursor (de zwarte driehoek) staat dan schijbaan onbeweeglijk op je scherm met de punt naar voor (de rijrichting). Het noorden wordt wel steeds aangegeven door de Noordpijl in de linkerbovenhoek van het kaartscherm
Voor sommigen die veel met stafkaarten gewerkt hebben is echter de andere optie (Noord boven) meer logisch en gebruiksvriendelijk.
Whatever, het is maar dat je weet dat je je gps kan instellen naar je eigen voorkeur.
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Beny schreef:wat ik wel een beetje vervelend vond,dat is met als display de kaart, dat mijn positie aangeduid via dat driehoekje, niet altijd naar boven gericht staat,
soms een paar honderd meter dat het driehoekje een andere richting aanduid (waarbij natuurlijk ook de kaart niet in mijn rijrichting geprojecteerd is), terwijl de track-log wel de juiste route blijft plotten
nog iemand ervaring mee???
Als je het kompas uit zet, zou dit moeten verholpen zijn. Heb je toch niet echt nodig tijdens het navigeren. Als je stil staat zal het pijltje dan waarschijnlijk ook nog wel wat bewegen, maar kwaad kan dat niet.
Heb je de software- en chipupdates al uitgevoerd?
Plaats reactie