GPS, Garmin Edge of CsX60??

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

De 60 is een zeer goed toestel maar nogal duur.
Laatst gewijzigd door ivo op do 03 aug 2006 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Het blijft natuurlijk een speeltje.
Laatst gewijzigd door ivo op do 03 aug 2006 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Kijk ook eens op ebay.
Laatst gewijzigd door ivo op do 03 aug 2006 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
eddy1
Mountainbiker
Berichten: 157
Lid geworden op: ma 09 jan 2006 21:13
Rijdt met: trek 8500

Bericht door eddy1 »

Sinds 2 maanden trotse eigenaar van een 60 Csx, tot nu toe ging alles goed.
Vorige zaterdag tijdens een rit op de weg met de mtb (125km) is de gps een keer of 6 uitgevallen. De ene keer een schok die redelijk voelbaar was, de andere keer voelde je niets. Je ziet het scherm geleidelijk aan uitvallen. (duurt 1a2 seconden). Op enkele gps fora gaan kijken en de oorzaak zou zijn een slechte verbinding tussen de batterijdoos en de printplaat waar de batterijdoos op zit. Ik kan de uitval ook creeren door zachtjes langs de zijkant op de gps te drukken. Soms valt hij uit door gewoon in de fietshouder van garmin te klikken. Ik heb contact opgenomen met de verkoper en wacht nu op antwoord.
Aangekocht bij EasyOutdoor in Nederland.
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Aan zo'n duur apparaat daar mag toch normaal niets aankomen?
Laatst gewijzigd door ivo op do 03 aug 2006 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
eddy1
Mountainbiker
Berichten: 157
Lid geworden op: ma 09 jan 2006 21:13
Rijdt met: trek 8500

Bericht door eddy1 »

ivo schreef:Gewoon de batterijveertjes vervangen door een vastgesoldeerd draadje naar de printplaat.
Kost 2 keer niks.

Moet het toestel daarvoor terug naar het fabriek of wordt dit door de verkoper gedaan of waar? Zonder dat de garantie vervalt?
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Je kan het best raad vragen aan de persoon bij wie je het kocht.
Laatst gewijzigd door ivo op do 03 aug 2006 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans B
Mountainbiker
Berichten: 294
Lid geworden op: za 13 nov 2004 20:34
Rijdt met: Tomac Automatic 120

Bericht door Hans B »

Ivo, je doet nogal lyrisch ove de 60 Csx (misschien terecht) en nogal negatief over de VIsta (m.i. onterecht)
Wat dat uitvallen betreft: onlangs reden er 2 een ATAC. De een met een 60CSx, de ander met een Vista. Op iedere afdaling viel de Vista gewoon uit omdat hij niet bestand is tegen schokken. De 60 had nergens problemen. Dat is de praktijkervaring.
Is dat jouw praktijkervaring of heb je het van horen zeggen ? Ik voel me aangesproken, want ja ik reed een ATAC en ja ik had een Vista en ja mijn maat had een Csx. Wat je zegt over uitvallen tijdens een afdaling, daar hebben noch ik noch mijn maat last van gehad. Een laptop meesleuren ? Nog nooit gedaan. Alles wat ik nodig had zat in mijn Vista. Als je je mening steunt op 1 geval wat doe je dan met het constant uitvalllen van die Csx ? Veertjes vervangen, waar ben je dan mee bezig voor een apparaat van 600 euro ? Dat mag gewoon niet voorvallen, punt.
Als je zo'n duur toestel koopt wil je het natuurlijk voor meer gebruiken dan alleen topokaarten.
Dat moet dan optimaal renderen, dus ook bruikbaar zijn in de auto (is mijn mening).
Tja, ik vind het scherm veel te klein voor in een wagen. Voor 100 euro meer dan City Navigator heb je tegenwoordig al een volledig toestel met alle wegen van Europa in detail erop.
En als je elke week naar Polen reist dan heb je misschien zoveel extra geheugen nodig; voor een occasionele activiteit (ATAC, vakantie) kom je ruimschoots toe met de 24 MB waarop je dan alle kaarten van die regio zet.
Gebruikersavatar
Kasper76
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 01 aug 2005 20:07
Rijdt met: Xesco RDL LX

Bericht door Kasper76 »

Zie ook hoger; de toestellen met een SirfStarIII bestaan nog maar een goed half jaar; was er daarvoor geen GPS-ontvangst ? Tuurlijk wel; je moet er alleen rekening mee houden dat er mogelijk een kleine kans bestaat dat er zich zeer misschien af en toe een miniem ontvangstverlies kan voordoen; wil je dit absoluut niet, geef dan meteen 600 euro uit en je bent van al die vragen af; Trouwens, de 60C(s)x heeft toch ook al een paar updates achter de rug want daar waren toch ontvangstproblemen ? Niets is onfeilbaar
Niet alle SirfStar III GPSen kosten zoveel, een edge 205 bvb kost maar een dikke € 200. SirfStar III is gewoon de volgende stap in de GPS evolutie en binnen 2 jaar misschien ook al terug voorbijgestreefd.
Bovendien blijf ik erbij dat de Edge geen volwaardige gps is maar een duur gadget. Ik heb beiden (60 en Edge) simultaan getest.
Het scherm alleen al van de Edge is te klein om er volwaardig mee te kunnen mtb'n. Om nog maar de zwijgen van de software omwegen die je moet gebruiken om het ding optimaal te kunnen gebruiken.
Een duur gadget zou ik de Edge niet noemen, ik noem het liever een All-In-One met een hoge fun factor. Sinds ik met de Edge rij en routes uitstippel op de kaarten van het NGI heb ik wegen ontdekt waar ik vroeger nooit zou komen met de MTB. In plaats van 's avonds na het werk op asfalt rond de kerk te rijden, duik ik nu de velden in. Het scherm zet ik op schaal 80 meter en dat is voldoende om tijdig te weten waar je af moet slagen. De 60 is weliswaar beter, maar dan zit je weer een prijscategorie hoger.
In de Edge tracks laden kan inderdaad enkel via omwegen, een gpx-bestand ondersteuning zou al veel goed maken.
Gebruikersavatar
eddy1
Mountainbiker
Berichten: 157
Lid geworden op: ma 09 jan 2006 21:13
Rijdt met: trek 8500

Bericht door eddy1 »

Waarom ineens van gedacht veranderd Ivo? Dat aan zo'n duur toestel niets mag komen.
Plaats reactie