Forumoverzicht Bikemogelijkheden GPS Mapsource-gebruikers -> JUICHT !!!

Mapsource-gebruikers -> JUICHT !!!

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht ma 20 maart 2006 19:00
Flip FSR Mountainbiker

Vanaf nu kan je met mapsource ook tracks tekenen =D> =D> =D>
De update kan je downloaden op http://www.garmin.com/support/mappingsw.jsp

Je kan nu dus met behulp van bvb Topo België zelf een ritje voorbereiden op je pc en deze rijden in de Ardennen... Of eender waarvan je topo-kaarten hebt [-o< 8)

Bericht ma 20 maart 2006 21:39
Rock Rider Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Ritchey Swiss Cross
da begon inderdaad wel eens tijd te worden! Da's goe nieuws... :wink:

Bericht di 13 jun 2006 21:55
nebraz Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Cannondale Rush Carbon Si 2

hoeveel trackpoints kan je eigenlijk per trackroute opslaan. Zijn die ook beperkt of kan je ze alle 10.000 benutten?

Bericht di 13 jun 2006 22:27
Flip FSR Mountainbiker

nebraz schreef:
hoeveel trackpoints kan je eigenlijk per trackroute opslaan. Zijn die ook beperkt of kan je ze alle 10.000 benutten?

Normaal gezien kan je per track maximum 500 trackpunten gebruiken, dus 20 tracks met maximum 500 punten.

Bericht wo 14 jun 2006 06:18
Barny Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Nicolai Helius RC / Lapierre Spicy 916
nebraz schreef:

Jawel op voorwaarde dat je je track "active log" noemt.
je kan hem wel niet opslaan onder een andere naam want dan is hij weer beperkt tot die 500 trackpoints.
Blijkbaar heb je een appart werkgeheugen voor die active log en een ander opslaggeheugen voor de ,onder een naam opgeslagen, tracks.

Met deze truuk kon ik destijds een tracklog van 1800 punten gebruiken in een Geko die normaal maar tracks van maximum 500 trackpoints kon saven.

Let wel dat je eerst je werkgeheugen van je gps leeg maakt voor dat je die nieuwe "active log" file upload.

Bericht wo 14 jun 2006 07:47
Qube Avatar gebruiker
Mountainbiker

werkt dat truukje ook bij een etrex euro...zou wel handig zijn om :drunk:

Bericht wo 14 jun 2006 07:57
Barny Avatar gebruiker
Mountainbiker

Qube schreef:
werkt dat truukje ook bij een etrex euro...zou wel handig zijn om :drunk:

Absoluut, Ik heb dit getest met een Etrex euro van een kamaraad.
Deze Etrex kan anders maar 125 trackpoints aan per tracklog.
Wel even opletten dat je de satelietontvanger uit zet (niet het complete toestel hé) want ander begint die etrex euro direkt te loggen (ongewilde punten bijplaatsen) en dit kan je niet uitschakelen (bij een Geko wel)

Bericht wo 14 jun 2006 11:52
nebraz Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Cannondale Rush Carbon Si 2

Barny schreef:
Let wel dat je eerst je werkgeheugen van je gps leeg maakt voor dat je die nieuwe "active log" file upload.

Wat bedoel je daarmee? Actieve track wissen of alle tracks verwijderen uit je gps? Ik ga het in ieder geval eens uitproberen. Thx voor de tip. (o)

Bericht wo 14 jun 2006 15:20
Barny Avatar gebruiker
Mountainbiker

nebraz schreef:
Barny schreef:

Wat bedoel je daarmee? Actieve track wissen of alle tracks verwijderen uit je gps? Ik ga het in ieder geval eens uitproberen. Thx voor de tip. (o)

Ja, enkel de actieve track wissen.

Bericht di 20 jun 2006 22:14
ivo Mountainbiker

Je kan meerdere tracks opslaan in het active log geheugen (met een gezamelijk maximum van 10.000 punten).
Je noemt ze dan gewoon ACTIVE LOG 01, ...02, enz.
(je gps doet dit trouwens ook zo bij een onderbreking van de actieve log alvorens je ze wegschrijft naar het opslaggeheugen)

Volgende

Keer terug naar GPS