Garmin gps 60 op stuur ?

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
Rikske
Mountainbiker
Berichten: 1332
Lid geworden op: do 06 mei 2004 20:31
Rijdt met: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Bericht door Rikske »

Volgens mij kan je met die houder hierboven je GPS ook vlak naast de stuurpen krijgen, dankzij die bolgewrichten.
Maar ik zou dit toch eerst eens in het echt willen bekijken.

Ook ik ben nu overal aan het rondneuzen om zoveel mogelijk info te verzamelen over een Garmin GPSmap 60 cx, vooraleer ik tot de aankoop overga. Zodat ik geen overhaaste beslissing zal nemen, want het gaat toch over een hoop geld. Daarom ook dat ik alle andere benodigdheden aan het bekijken ben (kwestie van het kostenplaatje juist te hebben).
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Het was toch helemaal anders van constructie.
- 2 klemmen rond het stuur ipv één
- liggende houder ipv staand. Hier staat de gps vanonder in een houdertje, dus de gps staat maar half in een houder. Op dat model was de houder zo lang als de gps zelf. De gps lag ahw op een tafeltje (maar met opstaande randen).
- Dat dik tussenstuk zat er ook niet tussen. Het 'tafeltje' was onmiddellijk aan de beugels bevestigd.
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

de Ron
Mountainbiker
Berichten: 119
Lid geworden op: do 16 feb 2006 19:06
Rijdt met: '17 Scott Spark 900 RC Ultimate, '17 Scott Scale RC 900 World Cup

Bericht door de Ron »

Hier enkele foto's van de RAM mount

Afbeelding

Afbeelding

ivm normaal MTB stuur, zijn er 2 diameters om de ram 'knobbel' op het stuur te monteren: kijk op www.ram-mount.com om de juiste maat te vinden. De normale is 1 inch, er bestaat een bredere

Groeten
Ron
Gebruikersavatar
Rikske
Mountainbiker
Berichten: 1332
Lid geworden op: do 06 mei 2004 20:31
Rijdt met: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Bericht door Rikske »

Merci voor de foto's =D> .

Zo'n foto's zeggen toch veel meer als diegene die ik gevonden had op het internet. Ik had ook gedacht van hem ongeveer in zo'n positie te plaatsen (als ik mijn GPS'ke gekocht heb tenminste :wink: ).
De houder die Flip FSR voorstelde staat mij ook wel aan, en ik ben nog steeds opzoek naar het systeem dat Ivo aanhaalde, vermits dit ook erg interessant lijkt.

P.S. waar heb jij jouw RAM houder gekocht, als ik vragen mag ?
de Ron
Mountainbiker
Berichten: 119
Lid geworden op: do 16 feb 2006 19:06
Rijdt met: '17 Scott Spark 900 RC Ultimate, '17 Scott Scale RC 900 World Cup

Bericht door de Ron »

RAM Houder gekocht bij GPSCenter.be (Pieter). Hij is ook verdeler van Garmin, en eveneens van RAM producten
Achterna
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 13 jul 2005 22:58
Rijdt met: Trek Fuel EX7 - Trek 1400

Bericht door Achterna »

De Ram-Mount heeft inderdaad een bredere stuurhouder eentje van 1" en een kwart, is helaas niet te verkrijgen in Belgie, zelf heb ik een oplossing gevonden om de gps (60C) op de stuurpen te plaatsen.
Van het weekend een paar fotokes nemen, het is een industriele buizenklem van 30 mm doorsnede nog wel even bijgevijld want de stuurpen is 31.5mm.Alleen waar kan ik ergens de foto's online plaatsen?
Zelf heb ik voor de stuurpen gekozen voor het stuur gedrag weet je wel handjes van het stuur, nu is het stuur gedrag in balans.
Gebruikersavatar
Quadrifoglio
Mountainbiker
Berichten: 556
Lid geworden op: ma 23 dec 2002 12:23

Bericht door Quadrifoglio »

Achterna schreef:Alleen waar kan ik ergens de foto's online plaatsen?
http://imageshack.us/
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

'k Heb nu 4 zware modderritten gedaan met de Garmin stuurhouder. Eén keer op mijn bek gegaan en +- 210km gebold.
Met de gewone garmin stuurhouder. Er waren stenige afdalingen bij met een maximum van 77.8km/h op een steil stuk.
En die houder geeft bij mij geen krimp hoor :roll:
Allez, 't is maar een vaststelling hé... :wink:
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

"...Er waren stenige afdalingen bij met een maximum van 77.8km/h op een steil stuk.
En die houder geeft bij mij geen krimp hoor ..."

Gij precies ook niet.
Plaats reactie