Garmin gps 60 op stuur ?

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
luke
Mountainbiker
Berichten: 156
Lid geworden op: di 20 jul 2004 12:33
Rijdt met: Specialized Stumpjumper FSR

Garmin gps 60 op stuur ?

Bericht door luke »

Kan je met de bijhorende stuursteun de garmin gps 60 ook op je stuurpen bevestigen of alleen op het stuur ?
Op het stuur lijkt het toestel me nogal groot, of vergis ik me ?
Bedankt :wink:
Thierry
Mountainbiker
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma 09 dec 2002 23:28
Rijdt met: veel te veel ...

Bericht door Thierry »

Alleen op het stuur.

Trouwens : of die gps nu op je stuur of op je stuurpen staat, maakt niet uit hoor. Die blijft even groot :wink:
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

OP je stuur steekt dat ding idd een heel eind uit en is het niet al te goed beschermt bij een valpartij. dit is zo bij de Garmin stuurhouder.
Je kan ook een RAM stuurhouder gebruiken waarnbij deze wel aan het stuur wordt bevestigd maar je GPS in de hoek ligt gevormd door je stuur en stuurpen. Hij ligt dan op gelijke hoogte met je stuur en stuurpen.
Is esthetischer en beter beschermd .
Gebruikersavatar
Rikske
Mountainbiker
Berichten: 1332
Lid geworden op: do 06 mei 2004 20:31
Rijdt met: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Bericht door Rikske »

ivo schreef:OP je stuur steekt dat ding idd een heel eind uit en is het niet al te goed beschermt bij een valpartij. dit is zo bij de Garmin stuurhouder.
Je kan ook een RAM stuurhouder gebruiken waarnbij deze wel aan het stuur wordt bevestigd maar je GPS in de hoek ligt gevormd door je stuur en stuurpen. Hij ligt dan op gelijke hoogte met je stuur en stuurpen.
Is esthetischer en beter beschermd .
Heb je mischien een fotoke van die RAM stuurhouder ? (en een verkooppunt :oops: )
Ik ben op de site van RAM al eens gaan rondneuzen maar vind hier niet direkt iets terug voor de mtb.
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Nee op de site staat hij idd niet.
Ik heb er een foto van gezien, maar waar ook weer?
Gebruikersavatar
Rikske
Mountainbiker
Berichten: 1332
Lid geworden op: do 06 mei 2004 20:31
Rijdt met: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Bericht door Rikske »

Heb nog wat zitten zoeken en ben op dit gestoten, is dat diegene die jij bedoelde Ivo ?

Afbeelding

Deze heeft blijkbaar redelijk veel mogelijkheden qua bevestiging,dankzij die 2 bolgewrichten (of hoe noem je zoiets :oops: ).
Ik vraag me alleen af of je dit op eender welke dikte van stuur kan plaatsen ?
Gebruikersavatar
chris
Mountainbiker
Berichten: 151
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 21:26
Rijdt met: C'dale Scalpel - Airborne TiTa
Contacteer:

Bericht door chris »

RAM heeft een kortere versie van het hierboven afgebeeld figuur (1 bolgewricht)

RAM heeft eveneens een bikemount die wordt bevestigd via een bout van de stuurpen vooraan ... wordt gebruikt voor sturen mer "buitengewone" diamaters en vormen.

chris
de Ron
Mountainbiker
Berichten: 119
Lid geworden op: do 16 feb 2006 19:06
Rijdt met: '17 Scott Spark 900 RC Ultimate, '17 Scott Scale RC 900 World Cup

Bericht door de Ron »

Chris,

Ik bezit de RAM mount zoals hierboven getoond met de foto, wel met de korte arm. Zeer stevige constructie. Past goed op een normaal MTB stuur.

Heb jij meer info over de RAM mount die een bout van de stuurpen gebruikt; zou het wel praktischer vinden moest mijn gspmap60csx op de stuurpen bevestigd kunnen worden op één of ander manier.

Heb zo als eens iemand zien MTB rijden, maar heb het toen niet kunnen vragen.

Thx
Gebruikersavatar
Rikske
Mountainbiker
Berichten: 1332
Lid geworden op: do 06 mei 2004 20:31
Rijdt met: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Bericht door Rikske »

de Ron schreef:Chris,

Ik bezit de RAM mount zoals hierboven getoond met de foto, wel met de korte arm. Zeer stevige constructie. Past goed op een normaal MTB stuur.
Je zegt dat die goed past op een normaal MTB stuur, wat versta jij onder een normaal mtb stuur ?

Het zit namelijk zo, ik ben erg geïnterreseerd in zo'n RAM houder, maar ik heb wel een rise-stuur op mijn fully staan, en dit is in het midden toch (een pak) dikker als het stuur van mijn hardtail. Kan je misschien de binnendiameter van die metalen boog (waarmee je de houder vastzet op het stuur) eens doorgeven ? Zo heb ik toch een idee of het mogelijk is of niet.

P.S. waar heb jij die RAM houder gekocht, als ik zo nieuwsgierig mag zijn ?
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Neen dat zag er helemaal anders uit. De gps staat niet OP het stuur of de stuurpen maar hangt er achter.
De beugel zit vast aan het stuur (links of rechts van de stuurpen) en de gpshouder staat nie top die beugel maar hangt er achter zodat hij op gelijke hoogte is met de stuurpen en dus achter het stuur hangt en langs de stuurpen.
Ik herinner mij niet meer waar ik dat gevonden heb. Op een of ander gps forum maar ik weet niet meer waar.
Was info aan het bijeenzoeken om een GPS60CSX te kopen en heb dus zowat alles doorlopen wat er te vinden was hierover, daarmee dat ik niet meer juist weet waar het was (de speld in de hooiberg).
Gezien na al dat gezoek mijn conclusie was dat dat (nog) geen speeltje was voor mij heb ik het niet bewaard.
Plaats reactie