Garmin gps - welke?

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

jervanheg schreef:tis altijd een compromis he - eentje met een groter scherm... ofwel draagbaarder? De quest is al niet van de kleinste meer, en ik weet ook niet in hoeverre hij schokbestendig/waterdicht is. Nog nadeel : interne batterij ... geen standaard AA-tjes.
De Quest is redelijk schokbestendig en ook genoeg waterdicht hoor.
Op de motor in de z**kende regen geeft hij geen krimp.
Op de MTB ook niet. Enkel de antenne vind ik persoonlijk wat te kwetsbaar... De batterij gaat meer dan 20u mee, meestal wel voldoende hoor :roll:
jervanheg schreef:de 60 reeks en etrex reeks is klein(er) en kan dit alles, maar in elk geval ben je toch al snel een pak geld kwijt; niet zozeer aan de toestellen (etrex kleur = EUR 300, 60-reeks vanaf 475) maar wel aan de kaarten : topo belgie = EUR 90, city select (auto = routeberekening, navigatie) = ong. EUR 200.
Euh... De 60-reeks is GROTER dan de Quest... :drunk:
Bij de Quest is Cityselect bijgeleverd, dan zit je op max 600 euro, afhankelijk van waar je hem koopt. (ik kocht op e-bay aan 490€...)
Topomap dien je idd apart aan te kopen...
jervanheg schreef:Hou er wel rekeneing mee dat dit geen dedicated autonavigatietoestellen zijn - ze kunnen het, ze doen het, maar rij je gedurende een complexe route verkeerd in het midden van een stad, dan kan het toestel af en toe niet "volgen" (herberekenen van route duurt al wat langer)
De Quest herberekend zeker snel genoeg. In hartje Den Haag had ik toch geen enkel probleem... Met de motor echt doorsjezen kan wel eens voor een probleemke zorgen, dat wel. Maar dat geldt voor elke GPS. 8)
Ook de GPS60 heeft me nooit in de problemen gebracht bij herberekenen etc... Je moet natuurlijk rijden met een gematigd tempo alshij moet herberekenen in de stad, maar dat is gewenning...
jervanheg schreef:dit gezegd zijnde- voor wandelaars en MTBkers is het een zeer leuk en nuttig ding. Mijn keuze zou gaan naar de Etrex Legend Cx (goedkoper, past in elke zak) of 60csx (veel duurder, krachtiger, gevoeliger, en groter)
Hier kan ik me wel in vinden :wink:
Gebruikersavatar
Enfant terrible
Mountainbiker
Berichten: 310
Lid geworden op: za 05 feb 2005 22:09
Rijdt met: Lapierre XR 629 2017 / Giant ATX Team

Bericht door Enfant terrible »

Zozo, bedankt voor de info.
Weet je soms indien je topomap en city-select samen kan opladen of
moet dat steeds gescheiden ?
jervanheg
Mountainbiker
Berichten: 472
Lid geworden op: di 20 sep 2005 16:57
Rijdt met: KTM Kapoho e-bike

Bericht door jervanheg »

je kan ze samen opladen, geen probleem. je moet dan wel switchen tussen kaarten op het toestel zelf naargelang het gebruik.

Maar ook alles samen kan : je kan nl de topo-map via een omwegje transparant maken, zodat je beiden (city + topo) samen ziet!
Gebruikersavatar
Bmweke
Mountainbiker
Berichten: 411
Lid geworden op: vr 29 aug 2003 23:42
Rijdt met: Ghost RT Scandium, Look 486 custom

Bericht door Bmweke »

jervanheg schreef:je kan ze samen opladen, geen probleem. je moet dan wel switchen tussen kaarten op het toestel zelf naargelang het gebruik.

Maar ook alles samen kan : je kan nl de topo-map via een omwegje transparant maken, zodat je beiden (city + topo) samen ziet!
Ah interessant en hoe doet men dit dan?
jervanheg
Mountainbiker
Berichten: 472
Lid geworden op: di 20 sep 2005 16:57
Rijdt met: KTM Kapoho e-bike

Bericht door jervanheg »

door deze instructies te volgen :

http://www.gps-info.nl/transparant.html
Gebruikersavatar
Bmweke
Mountainbiker
Berichten: 411
Lid geworden op: vr 29 aug 2003 23:42
Rijdt met: Ghost RT Scandium, Look 486 custom

Bericht door Bmweke »

Thx, ik zal het morgen is proberen...
Plaats reactie