Garmin gps - welke?

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
LoXoS
Mountainbiker
Berichten: 429
Lid geworden op: wo 23 feb 2005 09:52
Rijdt met: Merckx EMX 1 // Cube Reaction HPA SL 29

Garmin gps - welke?

Bericht door LoXoS »

Ik ben van plan om me binnekort een gps toestel aan te kopen. Mijn budget is niet te groot dus moet iets simpel/goed zijn. Ik dacht aan garmin – de etrex reeks.

Het toestel zou ook moeten kunnen dienen om te geocachen (makkelijke waypoint op het toestel invoeren en er naartoe navigeren). Alsook wil ik na een rit de route downloaden op mijn pc en op een kaart plaatsen, om te zien waar ik overal gefietst heb. Dit om bij te houden en misschien later nogmaals die rit te doen. Alsook wil ik de hoogtemeters/kilometers/snelheid zien.

Mijn ogen zijn gevallen op de etrex euro en summit. Beide kunnen blijkbaar gebruikt worden om te fieten/geocachen.

Zijn dit goede toestellen? Of zijn er andere aanraders dat eventueel binnen die prijsklasse lopen? Heb ik voldoende als ik zo’n gps aankoop met fietshouder of moet ik dan nog extra software bijkopen om via pc te linken?

Welke winkel is een aanrader qua prijs?

Thanks.
LoXoS
Mountainbiker
Berichten: 429
Lid geworden op: wo 23 feb 2005 09:52
Rijdt met: Merckx EMX 1 // Cube Reaction HPA SL 29

Bericht door LoXoS »

Zoveel maal bekeken, maar nog geenenkel antwoord ... :(
Gebruikersavatar
Rikske
Mountainbiker
Berichten: 1332
Lid geworden op: do 06 mei 2004 20:31
Rijdt met: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Bericht door Rikske »

Ik ben ook aan het twijfelen welke Garmin ik ga kopen, dus ben ik niet de aangewezen persoon om u verder te helpen.

Ik was eerst van zin om een Forerunner201 te kopen, dan een Etrex Legend, dan een Etrex Legend C en nu ben ik aan het twijfelen aan de GPSmap 60 CX, (spijtig genoeg wel steeds duurder :roll: )en ik ben er dus nog niet uit.

Op onderstaande link kan je wel terecht met eventuele vragen (heb die link zelf gekregen van iemand hier op het mtb-forum, echt een goede tip), ook staat er een hoop informatie over de verschillende GPS toestellen, ik zou daar maar eens gaan kijken, als ik u was.

http://www.gpscenter.be/forum/
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

yep, zeker eens gaan kijken... Dienen tip van wie kwam die Rikske :drunk:
Gebruikersavatar
Rikske
Mountainbiker
Berichten: 1332
Lid geworden op: do 06 mei 2004 20:31
Rijdt met: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Bericht door Rikske »

Rock Rider schreef:yep, zeker eens gaan kijken... Dienen tip van wie kwam die Rikske :drunk:
Ge moogt 2 keer raden :-) .
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

Rikske schreef:
Rock Rider schreef:yep, zeker eens gaan kijken... Dienen tip van wie kwam die Rikske :drunk:
Ge moogt 2 keer raden :-) .
aaaaah, da's juust, van dienen toffe Steenbakker uit Elsegem... :roll: =P~
key met belletje
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: do 18 mar 2004 22:30
Rijdt met: Thompson

Bericht door key met belletje »

Beste makkers welk toestelletje je dan ook koop geen probleem Als het maar een Garmin is. Te Rekkem zal je de tocht kunnen laden op uw gps voor de start. Zo ben je zeker dat je niet zal misrijden aan splitsingen en dergelijke. Er zijn zes lussen bij de kerntocht naar eigen keuze. Voor alle zekerheid breng ms uw kabeltje mee om te uploaden.Meer info www.keybones.be :P
Gebruikersavatar
Thys
Mountainbiker
Berichten: 614
Lid geworden op: do 15 jan 2004 22:28
Rijdt met: Radon ZR EVO 01

Bericht door Thys »

Hier nog een welke gps vraagske.
Voor gps routes te rijden waar ik de tracks van heb (zwitserland).
Welke (Garmin) gps in dan het meest aangewezen?
Ik had gedacht aan de 60c al dan niet x of is dat overkill want waarschijnlijk zal ik aan geen kaarmatreaal van zwitserland geraken.
Gebruikersavatar
Enfant terrible
Mountainbiker
Berichten: 310
Lid geworden op: za 05 feb 2005 22:09
Rijdt met: Lapierre XR 629 2017 / Giant ATX Team

Bericht door Enfant terrible »

Hi,

Ben ook aan het uitkijken voor zo'n spul maar ben nog leek
op dat gebied.
Zoek eigenlijk naar een toestel dat ik zowel in de wagen als op mijn
MTB kan gebruiken.
Men raadt me de Garmin Quest aan (die geeft ook gesproken aanwijzingen in de wagen).
Heeft iemand ervaring met een Quest (of Quest2) en wat zijn jou bevindingen ?
Kan je dan de topografische én de wegenkaarten samen opladen of moet je kiezen tss één van beide (dan ben ik er ook niet veel mee) ?

Dank !
jervanheg
Mountainbiker
Berichten: 472
Lid geworden op: di 20 sep 2005 16:57
Rijdt met: KTM Kapoho e-bike

Bericht door jervanheg »

tis altijd een compromis he - eentje met een groter scherm... ofwel draagbaarder? De quest is al niet van de kleinste meer, en ik weet ook niet in hoeverre hij schokbestendig/waterdicht is. Nog nadeel : interne batterij ... geen standaard AA-tjes.

de 60 reeks en etrex reeks is klein(er) en kan dit alles, maar in elk geval ben je toch al snel een pak geld kwijt; niet zozeer aan de toestellen (etrex kleur = EUR 300, 60-reeks vanaf 475) maar wel aan de kaarten : topo belgie = EUR 90, city select (auto = routeberekening, navigatie) = ong. EUR 200.

Hou er wel rekeneing mee dat dit geen dedicated autonavigatietoestellen zijn - ze kunnen het, ze doen het, maar rij je gedurende een complexe route verkeerd in het midden van een stad, dan kan het toestel af en toe niet "volgen" (herberekenen van route duurt al wat langer)

dit gezegd zijnde- voor wandelaars en MTBkers is het een zeer leuk en nuttig ding. Mijn keuze zou gaan naar de Etrex Legend Cx (goedkoper, past in elke zak) of 60csx (veel duurder, krachtiger, gevoeliger, en groter)
Plaats reactie