Garmin Edge305 (PRODUCTTEST)

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gast

Bericht door Gast »

De ontvangst van het ding is goed. Nog geen problemen mee gehad. Ook onder een hoogspanningsmast of in een dicht bos geen probleem. De hartslagmeting is ook in orde. Bij de versie met de hartslagmeter ben je volledig afhankelijk van het GPS signaal inzake de snelheidsmeting. In optie is er wel een draadloze sensor verkrijgbaar. Als je eventjes terugleest in dit topic zul je zien dat er momenteel 2 versies bestaan.
Voor wat betreft de software kun je hier zeer mooie grafieken uithalen. Natuurlijk is de navigatie jammer genoeg beperkt tot het volgen van weighpoints, maar deze kunnen dan weer wel in een NGI stafkaart worden ingelezen, zodat je de route als naslagwerk kunt gebruiken.
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

Waar kan je best een Edge kopen ? Ik ben van regio Aalst dus Paal/Beringen is wat ver. Eigenlijk is Duitsland via postorder dichterbij :wink:
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Denk dat de UK dichter bij Aalst ligt en goedkoper is voor die spullen.
Gast

Bericht door Gast »

ivo schreef:Denk dat de UK dichter bij Aalst ligt en goedkoper is voor die spullen.
Ja, maar daar zit een grote beek tussen. :lol: :lol: :lol: Normaal moet je die toch bij iedere outlet store kunnen krijgen.
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Voor een postduif is een beek geen enkel probleem.
En toch al vlug 80 € (3180 Bfr maakt meer indruk waarschijnlijk) in de pocket terwijl je zit te wachten tot de duiven vallen.
Oftewel 20%.
de Ron
Mountainbiker
Berichten: 119
Lid geworden op: do 16 feb 2006 19:06
Rijdt met: '17 Scott Spark 900 RC Ultimate, '17 Scott Scale RC 900 World Cup

Bericht door de Ron »

In België is www.gpscenter.be volgens mij de goedkoopste, toch zeker goedkoper dan bij AS Adventure
Gebruikersavatar
Yaco
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 02 nov 2005 21:27
Rijdt met: Scott Genius MC-40

Bericht door Yaco »

Ik heb mijn Edge 305 bundle sinds gisteren (HR+CAD). Ik heb er nog niet mee gereden, enkel de bike klaar gemaakt en de soft geïnstalleerd.
Nu heb ik een vraagje over de soft Traning Center: Er zit blijkbaar standaard geen kaart ingeladen om de gereden track op te bekijken! Waar kan ik deze halen, of is dit enkel mogelijk via mapsource?
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Nog eens langs de kassa passeren veronderstel ik.
fredje2
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 20 nov 2005 16:18
Rijdt met: XTX 1

Bericht door fredje2 »

Ik heb ook een Edge 305 (bundel) gekocht en komende week via post afgeleverd.

Ben benieuwd kan bijna niet wachten. =P~
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Eén "nadeel" wordt er hier volgens mij toch wel een beetje over het hoofd gezien. En dat is de ingebouwde batterij. Naar mijn mening is dat toch niet ideaal om langere dagtochten mee te maken. Na een uur of 3 zat ik aan mijn laatste "balkje" bij de batterij-indicator.
Dus ik ben bang dat je bij een 8 uren durende tocht wel eens in de problemen zou kunnen geraken... :-?
Misschien geen echt groot nadeeel, maar toch even rekening mee houden! :roll:
Een E-trex bvb zit in dezelfde prijsklasse, en daar kan je, behalve de hartslagfunctie en cadans hetzelfde mee...
Laatst gewijzigd door Flip FSR op zo 05 mar 2006 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie