GPS-systemen

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Ivo, wacht nog even met topo kaarten kopen, ik ben "ermee bezig"... 8)
Je kan niet navigeren op de Belgische topo-kaarten, op de Franse wel dacht ik.
Ik kocht mijn Quest aan de beste prijs bij ES mobilfunk, een e-bay shop aan 465 euro destijds... Is op zo'n 180km van thuis, dus moest er iets zijn is dat ramp hé :wink:
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Ik koop nog niks :lol:
Eerst goed geïnformeerd zijn. De CN8 is trouwens pas beschikbaar vanaf eind deze maand.
Dus bij gebruik topomap België praktisch verplicht aankoop CN8?
Wat kan je dan eigenlijk wel met die Topomap behalve naar een kaartje turen?
De topomap Frankrijk is wel degelijk (als enigste topo) met autorouting en op 1/25000. Nog niet te krijgen in België en Nederland (de officiële invoerders doen moeilijk) maar gemakkelijk te krijgen via de site van IGN Frankrijk, de site van Garmin Frankrijk of in Frankrijk zelf (met gratis download updates gezien ze nog niet volledig zijn) en 25 € voor een 2de unlockcode.

Trouwens voor de 60 zijn ze bij uwen 'Duits' ook duurder.
Laatst gewijzigd door ivo op wo 08 feb 2006 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

ivo schreef:Trouwens voor de 60 zijn ze bij uwen 'Duits' ook duurder.
Yups, dat klopt, ge kunt best wachten totdat ze een aantal toestellen in de aanbieding hebben. Ze zetten dan bvb 5 toestellen aan bodemprijzen erop...
Zo ging het met mijn Quest ook :wink:
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

http://cgi.ebay.de/Garmin-GPS-MAP-60CS- ... dZViewItem

Wel effe vragen of het zeker gaat om een Europees toestel...
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Met Ebay hou ik mij niet bezig, totaal geen controle op.
Voor hetzelfde geld koop je een toestel met een 2de unlockcode en kan je er niets meer mee (of ga je telkens naar de verkoper reizen om van zijn PC te downloaden :wink: ) ?
Trouwens waarom zou ik meer betalen aan een onbekende als het goedkoper is in de winkel op een paar km van mijn deur :wink:
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Als ik u moest zeggen wat ik allemaal al op e-bay gekocht heb... :drunk: :lol:
Is vrij zeker hoor, niet te vergelijken met marktplaats, tweedehands.be en consoorten.
Daarbij is bovenvermelde een e-bay-shop, hetgeen wil zeggen dat dat eigenlijk gewoon een winkel is die ook via e-bay verkoopt.
Dus we spreken over nieuwe officiële toestellen
Als je dan ook nog via Pay-pall koopt ben je zowiezo voor 500 euro verzekerd bij evt missingen of bedriegers... hoewel die kans toch wel erg klein is.
Ja Ivo, de vooruitgang hé jongen :lol: :wink:
Natuurlijk, als ge dat goedkoper vindt bij u in de buurt moet ge niet twijfelen #-o :wink:
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Niet goedkoper nieuw natuurlijk. Maar zo'n kwetsbaar produkt zou ik toch nooit zo maar kopen bij iemand die je van haar of pluim kent.
Eenmaal je garantie nodig heb je geen been om op te staan.
Het is trouwens geen x serie.
Den deze wel:
http://www.aspidshop.com/export/store/p ... a7a2923852
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Flip FSR schreef:Als ik u moest zeggen wat ik allemaal al op e-bay gekocht heb... :drunk: :lol:
Is vrij zeker hoor, niet te vergelijken met marktplaats, tweedehands.be en consoorten.
Daarbij is bovenvermelde een e-bay-shop, hetgeen wil zeggen dat dat eigenlijk gewoon een winkel is die ook via e-bay verkoopt.
Dus we spreken over nieuwe officiële toestellen
Als je dan ook nog via Pay-pall koopt ben je zowiezo voor 500 euro verzekerd bij evt missingen of bedriegers... hoewel die kans toch wel erg klein is.
Ja Ivo, de vooruitgang hé jongen :lol: :wink:
Natuurlijk, als ge dat goedkoper vindt bij u in de buurt moet ge niet twijfelen #-o :wink:
Daar zeg je zo iets, via pay pal of visa en daar heb je het al :wink:

# PayPal payments out of foreign country's
# ATTENTION: PayPal-payments from foreign country's and/ore with credit cards can actually not be accepted, and you will get your payment back.

En idd de vooruitgang. Ik zal U de dossiers van internetfraude eens laten zien #-o , die gaan er ook op vooruit :-D
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Tja, ieder zijn mening hé :wink:
Ik heb er in ieder geval nog nooit problemen mee gehad, dus maar hopen dat dat zo blijft hé 8)
key met belletje
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: do 18 mar 2004 22:30
Rijdt met: Thompson

Bericht door key met belletje »

Ik beschik over een quest van Garmin. Dit is voor mij een prachtig en polyvalent toestelletje zowel wandel-fiets als auto-routes. Topo map en NGI cd rom zijn een uitstekend hulp middel om routes uit te stippelen en uit te wisselen. Daarbij heb je nog Roads en recreation Benelux , metro guide Benelux , city celect ...enz.
Op 12 maart ek. zal er op onze tocht te Rekkem de mogelijkheid bestaan de tocht op te laden aan de inschrijving. Meer info www.keybones.be
Plaats reactie