Germin Edge 1040 routelijn.

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Germin Edge 1040 routelijn.

Bericht door TaurineR »

Garmin 1040:
Ik heb moeite om al rijdende de routelijn goed zien op het scherm van mijn 1040. (thuis gebruik ik een leesbril)
(Bij de 1030 kon men 3D mode selecteren, bij de 1040 kan dit niet meer)
> Kan men de de dikte van de routelijn breder maken op de kaart?
> En kan ook de kleur en dikte van de gereden routelijn aangepast worden?
J!nX
Mountainbiker
Berichten: 374
Lid geworden op: za 22 apr 2006 16:04
Rijdt met: stumpjumper ht/ epic
Contacteer:

Re: Germin Edge 1040 routelijn.

Bericht door J!nX »

Geen idee of het op 1040 zelfde gaat, maar op 530 projecteer ik lijn altijd gewoon in het rood op kaart zonder navigatie te activeren (bij koersinstelling altijd weergeven aanvinken en rood kiezen), kaarten zet ik op hoog contrast, dan zijn alle wegen zwart en valt de rode lijn van koers goed op.
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Germin Edge 1040 routelijn.

Bericht door i-Mac »

TaurineR schreef: do 25 jan 2024 20:19 Garmin 1040:
Ik heb moeite om al rijdende de routelijn goed zien op het scherm van mijn 1040. (thuis gebruik ik een leesbril)
(Bij de 1030 kon men 3D mode selecteren, bij de 1040 kan dit niet meer)
> Kan men de de dikte van de routelijn breder maken op de kaart?
> En kan ook de kleur en dikte van de gereden routelijn aangepast worden?
De dikte van de lijn kan je niet aanpassen denk ik. De kleur echter wel. Ik lees dat je thuis een leesbril hebt. Al eens overwogen om plaklenzen te gebruiken in je koersbril? Ik heb dat gedaan, en dat is een wereld van verschil. Je kan dat hier kopen, maar men vraagt er best veel geld voor. Je kan altijd eens een setje kopen bij aliexpress om het te proberen : https://nl.aliexpress.com/item/10050056 ... ry_from%3A



Instellingen kaartweergave
Selecteer > Activiteitenprofielen, selecteer een profiel en selecteer Navigatie > Kaart > Presentatie.
Kaartthema: Hiermee past u de kaartweergave aan uw rittype aan. (Kaartthema's, pagina 38)
Populariteitskaart: Hiermee markeert u populaire wegen of paden voor uw rittype. Hoe donkerder de weg of het pad, hoe populairder.
Kaartdetail: Hiermee stelt u het detailniveau in dat op de kaart wordt weergegeven.
Gesch.lijnkleur: Hiermee kunt u de lijnkleur wijzigen van de route die u hebt afgelegd.
Geavanceerd: Hiermee kunt u zoomniveaus en tekstgrootte instellen en schaduw reliëf en contouren inschakelen.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Germin Edge 1040 routelijn.

Bericht door TaurineR »

Ik ga eens proberen met een bifocale fietsbril, eerst een goedkoop modelleke.
Ik heb deze enkel nodig voor een rit met navigatie, en dan kan ik hopelijk ook de andere teksten zien.
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Germin Edge 1040 routelijn.

Bericht door i-Mac »

TaurineR schreef: zo 18 feb 2024 18:27 Ik ga eens proberen met een bifocale fietsbril, eerst een goedkoop modelleke.
Ik heb deze enkel nodig voor een rit met navigatie, en dan kan ik hopelijk ook de andere teksten zien.
Geloof me maar, die plaklenzen zijn super. Voor de prijs moet je het in ieder geval niet laten.
Plaats reactie