GPS... zoveel keus :)

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HansP
Mountainbiker
Berichten: 476
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 14:04
Rijdt met: Cube Stereo Hybrid 140 Action team

GPS... zoveel keus :)

Bericht door HansP »

Heb momenteel een Bryton Rider 860 die ik voor weinig heb gevonden op 2ehands voor wat GPS tochtjes uit te stippelen en na te rijden.
deze werkt op zich wel goed maar qua tracking is het echt ondermaats, wijkt 10% af in km's en ook de gereden lijnen zijn niet dat... ook (door zijn leeftijd natuurlijk wat) is hij niet extreem snel.

Ben op zoek om deze te vervangen maar er is zo veel keus...
Ik sta bvb te kijken naar Bryton S800, Garmin 1040 en Hammerhead Karoo 2.

de Hammerhead lijkt me wel een zeer tof toestel met live strava heatmaps enz maar iets houd me tegen om deze te kopen...
iemand ervaringen met deze toestellen?
Gebruikersavatar
BGT
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 06 jun 2004 21:04
Rijdt met: GT Zaskar 9r Carbon & GT Zaskar Team Carbon

Re: GPS... zoveel keus :)

Bericht door BGT »

Niet veel ervaring mee precies.
Ben ook aan het uitkijken.
Als er ondertussen iemand ervaring heeft en wil delen.....
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: GPS... zoveel keus :)

Bericht door madskatingcow »

Iemand van onze club heeft de Hammerhead Karoo 2, tot grote tevredenheid. Heel eenvoudig te bedienen, zeer goed afleesbaar scherm. Zelfs met de helderheid op 40% ingesteld super zichtbaar (batterijduur ++). Qua navigatie makkelijker en intuitiever dan Garmin, met elke update nieuwe features. Minpunt is de standaard bike mount, die is niet al te stevig. Zelf wacht ik op de Karoo 3.
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: GPS... zoveel keus :)

Bericht door kenny »

madskatingcow schreef: di 20 feb 2024 15:42 Iemand van onze club heeft de Hammerhead Karoo 2, tot grote tevredenheid. Heel eenvoudig te bedienen, zeer goed afleesbaar scherm. Zelfs met de helderheid op 40% ingesteld super zichtbaar (batterijduur ++). Qua navigatie makkelijker en intuitiever dan Garmin, met elke update nieuwe features. Minpunt is de standaard bike mount, die is niet al te stevig. Zelf wacht ik op de Karoo 3.
Zo zie je maar dat zo iets persoonlijk is. Ik vind die Hammerhead qua navigatie en bediening net moeilijker dan Garmin...
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: GPS... zoveel keus :)

Bericht door madskatingcow »

kenny schreef: di 20 feb 2024 16:14 Zo zie je maar dat zo iets persoonlijk is. Ik vind die Hammerhead qua navigatie en bediening net moeilijker dan Garmin...
Heb je er recent nog mee gewerkt? Ik oktober vorig jaar, en was best onder de indruk.
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: GPS... zoveel keus :)

Bericht door kenny »

madskatingcow schreef: di 20 feb 2024 16:20
kenny schreef: di 20 feb 2024 16:14 Zo zie je maar dat zo iets persoonlijk is. Ik vind die Hammerhead qua navigatie en bediening net moeilijker dan Garmin...
Heb je er recent nog mee gewerkt? Ik oktober vorig jaar, en was best onder de indruk.
Ja, november.
Gebruikersavatar
Joverowa
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 09:23
Rijdt met: een Canyon!!!

Re: GPS... zoveel keus :)

Bericht door Joverowa »

Ik rij al enkele jaren met een Garmin Edge 530 voor zowel MTB als race. Ik zie echt geen reden om meer te betalen voor bvb een 1040.
Mis ik het touchscreen van de 830? Helemaal niet. En laat dat nu 1 van de 2 verschillen zijn tussen de 530 en de 830. Het andere verschil is dat je kan navigeren naar een adres. Maar wie doet dat nu op de fiets???
Als ik dat wil doen maak ik wel een route in Garmin connect en hupsa, de baan op.

Al je ziet wat dit ding allemaal kan. Ok, Garmin heeft een leercurve door al de menu's en mogelijkheden maar eens je de structuur wat gewoon bent, dan gaat alles supersnel. Of je dan een Vivoactive, een Fenix een Venu of een fietsGPS voor je hebt.
Nog vele gratis widgets te downloaden waardoor je de unit echt wel kunt installen zoals jij wil.
Als ik hem zou verliezen of hij gaat stuk, dan koop ik graag een andere 530 tweedehands ofwel een 540.
Laat je niet vangen aan tweedehands Edge 520. of de Edge 520+. Die had ik ook en het verschil tussen die en de 530 is echt wel zeer groot qua verbetering

Ik kan die GPS alleen maar aanraden!
Plaats reactie