GPS route bij toertochten

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
brunogoossens
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 14 mar 2022 11:14

GPS route bij toertochten

Bericht door brunogoossens »

Hallo,

Tijdens het rijden van toertochten is de weg vaak goed aangeduid met pijlen, maar soms is het toch handig om een GPS track te hebben. Ik merk dat veel organisatoren van toertochten niet echt happig zijn met het delen van de GPS track. Dit om zwartrijders tegen te gaan. Nu ben ik zelf iemand die niet altijd op zondagochtend tijd heeft om te gaan rijden. Voor mij past het vaak beter in de namiddag. Graag zou ik wel de organisatie kunnen steunen en deze route rijden in de namiddag of zelf op een andere dag. Ook merk ik dat de routes van toertochten leuker zijn dan de vaste routes. Daarom dacht ik aan een volgende aanpak.

Via een app kan je de GPS track kopen (bv 3 euro). Deze bevat ook een kortingscode van hetzelfde bedrag (bv 3 euro) dat je bij de inschrijving van de toertocht kan gebruiken. Hierdoor is een GPS track gratis voor de mensen die deelnemen aan de toertocht en is er een bijdrage van de "zwartrijders". Hierdoor heeft de organisatie ook extra inkomsten.

Ik ben zelf programmeur en zou zoiets kunnen maken. Denken jullie dat hier interesse naar zou zijn? Feedback is altijd welkom 8-[
Gebruikersavatar
BGT
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 06 jun 2004 21:04
Rijdt met: GT Zaskar 9r Carbon & GT Zaskar Team Carbon

Re: GPS route bij toertochten

Bericht door BGT »

Een van de redenen waarom ze dit niet doen is omdat er privé stukken in hun route zitten.
Er zijn mensen die hun privégrondstuk openstellen voor bepaalde organisaties en enkel op die dag.
Als men de gpx klakkeloos na rijdt, wordt je ook over dit stuk gestuurd wat in feite illegaal is.
Plaats reactie