Garmin Edge 1030 na update

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
Gebruikersavatar
caveman
Mountainbiker
Berichten: 219
Lid geworden op: di 05 sep 2006 21:30
Rijdt met: Merida Big Nine Team Carbon

Garmin Edge 1030 na update

Bericht door caveman »

Hallo,

Als ik een koers rij, rij ik deze altijd zonder begeleiding.
Dus altijd weergeven aan, koerspunten aan en kleur kiezen.
Dat werkte altijd goed en ik zag mijn track goed.
Maar nu na de laatste update is de zichtbaarheid van de lijn zo slecht het is echt een hele dunne
lijn geworden.
Iemand een oplossing, navigeren vraagt teveel batterij maar dat werkt wel goed van zichtbaarheid.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Garmin Edge 1030 na update

Bericht door RigolleM »

Is op mijn Edge 830 ook zo geworden, wellicht komt dit door het toevoegen van die chevrons, dat ze de koers lijn een vermageringskuur hebben gegeven. ](*,)

Waarom kies je niet voor navigatie zonder afslagbegeleiding, dan krijg je een dikkere magenta lijn.

Qua batterij verbruik ik tussen de 4 à 5% / uur met navigatie en verschillende sensors.
Gebruikersavatar
caveman
Mountainbiker
Berichten: 219
Lid geworden op: di 05 sep 2006 21:30
Rijdt met: Merida Big Nine Team Carbon

Re: Garmin Edge 1030 na update

Bericht door caveman »

RigolleM schreef: vr 09 jul 2021 13:32 Is op mijn Edge 830 ook zo geworden, wellicht komt dit door het toevoegen van die chevrons, dat ze de koers lijn een vermageringskuur hebben gegeven. ](*,)

Waarom kies je niet voor navigatie zonder afslagbegeleiding, dan krijg je een dikkere magenta lijn.

Qua batterij verbruik ik tussen de 4 à 5% / uur met navigatie en verschillende sensors.
Soms doe ik dat zo, maar af en toe volg ik een route in omgekeerde richting. en dan staan de pijlen omgekeerd.
Heb nu wel al gevonden hoe ik de route kan omkeren in Komoot. En ik volg soms ook niet de route als er een ander baantje interessanter is.
Maar door die verandering zal het niet anders kunnen :roll:
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Garmin Edge 1030 na update

Bericht door RigolleM »

Toer omdraaien deed ik in Mapsource/Basecamp. Iedereen wil tegenwoordig alles via smartphone, maar het kan via de Komoot app dus.

In mijn MTB profiel staat herberekenen uit, want ik probeer wel op eigen houtje terug te keren naar de oorspronkelijke track.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Garmin Edge 1030 na update

Bericht door TaurineR »

1030+ na update:
De vleugeltjes op de route na de nieuwe update is wel een verbetering.
Ik rij in 3D View (heb normaal leesbril nodig, en wil die niet dragen op de fiets), en als je een kruising van de route had, was dit vroeger erg onduidelijk, dit is nu beter.
> Wat me wel opvalt, is dat de edge soms wel de vleugeltjes zet, maar dan lang nadenkt om de weg neer te zetten.
Ook op een simpele weg..., hebben jullie dat ook gemerkt?
Plaats reactie