Basecamp: kaarten NIET importeren.

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Supernaut
Mountainbiker
Berichten: 840
Lid geworden op: do 21 okt 2004 15:46

Re: Basecamp: kaarten NIET importeren.

Bericht door Supernaut »

Beny schreef: zo 20 dec 2020 01:10
TaurineR schreef: za 19 dec 2020 19:35 Nog een ander (luxe)vraagje:
Gereden ritten worden automatisch via wifi naar Garmin Connect gelogd.
Maar om een rit te laden naar de gps heb ik steeds een usb verbinding nodig..
Kan dit ook via wifi?
Weet niet welk toestel je hebt, maar met de modellen die via Bt verbinding kunnen maken met de GC app op je smartphone => gpx files openen met GC en selecteren om versturen naar je gps => na synchronisatie staat de rit op je gps
lukt dat ook met een oregon 700 ?
Ik kan een gpx opladen , maar om vanuit GC een rit in te laden is de smartphone wel verbonden , maar niet compatibel .
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Basecamp: kaarten NIET importeren.

Bericht door TaurineR »

Beny schreef: zo 20 dec 2020 01:10 Weet niet welk toestel je hebt, maar met de modellen die via Bt verbinding kunnen maken met de GC app op je smartphone => gpx files openen met GC en selecteren om versturen naar je gps => na synchronisatie staat de rit op je gps
Ik ga niet fietsen met gsm, dus niet gekoppeld..
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Basecamp: kaarten NIET importeren.

Bericht door Beny »

TaurineR schreef: zo 20 dec 2020 20:13
Beny schreef: zo 20 dec 2020 01:10 Weet niet welk toestel je hebt, maar met de modellen die via Bt verbinding kunnen maken met de GC app op je smartphone => gpx files openen met GC en selecteren om versturen naar je gps => na synchronisatie staat de rit op je gps
Ik ga niet fietsen met gsm, dus niet gekoppeld..
Je moet uwe gsm daarom niet meenemen.
Ik veronderstel dat je uwe wifi router ook niet meesleurt.
Maar via GC app op je gsm kan je ritten doorsturen naar je gps zonder pc en kabeltje.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Basecamp: kaarten NIET importeren.

Bericht door Free_ltd »

Flip FSR schreef: za 19 dec 2020 15:24 Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je de kaarten ook op je pc kan plaatsen zodat de gps er niet aan hoeft te hangen. Vraag me niet waar...
Dat is inderdaad zo, maar ik weet niet meer hoe. Ik ben met Basecamp beginnen werken toen ik met de moto reed en niet fietste. Toen heeft een kennis dat eens uitgelegd hoe dat moest. Ik moest toen op mijne pc een virtuele schijf maken met daarop de kaarten. Dan gaat Basecamp die kaarten gebruiken ipv die van uw toestel.

Zou er heel hard achter moeten zoeken, maar dat was wel een heel gedoe. Ondertussen heb ik mijne mac een upgrade gegeven, waarna die een herinstallatie heeft gekregen en dat er niet meer op staat.

Ik denk dat op deze site de hele uitleg ervan staat: https://www.javawa.nl/virtueeltoestel.html
Plaats reactie