routebouwer met overzichtskaart aparte favoriete trails?

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
cyclonerick
Mountainbiker
Berichten: 185
Lid geworden op: vr 12 nov 2004 10:55
Contacteer:

routebouwer met overzichtskaart aparte favoriete trails?

Bericht door cyclonerick »

Met welk programma kan je een soort overzichtskaart creëren waarbij je een heel aantal leuke singletracks of korte gedeeltes van mooie routes apart kan toevoegen met telkens nieuw start- en eindpunt om die dan na een tijd mooi aan elkaar te verbinden?

Ik ga regelmatig op verkenning en weet in verschillende regio's wel mooie stukken liggen maar het is moeilijk om het overzicht te bewaren en niet simpel om daar een mooie grote (100k+) route van te maken zonder 3 schermen te gebruiken en 37 keer opnieuw te beginnen.

Ik gebruik al een tijdje Strava routebouwer maar daar kan 't niet volgens de info die ik heb.

Als daar op dit moment nergens een oplossing voor is, dan ga ik alle topografische kaarten van België kopen en met fluostift beginnen aanduiden 🙈

(PS: ja, heb al zoekfunctie gebruikt en niet gevonden, sorry moest het al eens ter sprake gekomen zijn 😜 )
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: routebouwer met overzichtskaart aparte favoriete trails?

Bericht door spaghetti_2 »

Sinds kort kan je in de Strava routebouwer wel een persoonlijke heatmap weergeven. Erg handig vind ik voor als je op een kaart vol boswegen die éne favoriete singletrack er probeert uit te halen.
Gebruikersavatar
Boebbel
Forum beheerder
Berichten: 533
Lid geworden op: ma 10 nov 2014 10:36
Rijdt met: groene fully en grijze HT

Re: routebouwer met overzichtskaart aparte favoriete trails?

Bericht door Boebbel »

Dat zou inderdaad de gouden graal zijn, ik heb ook nog geen super oplossing gevonden hiervoor.

Ondertussen heb ik het gewoon opgegeven en gebruik nu vooral Komoot, die is al redelijk goed en je kan zien wat voor ondergrond je krijgt. Ik volg ook enkele mensen uit de buurt waardoor ik me laat insprireren.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: routebouwer met overzichtskaart aparte favoriete trails?

Bericht door RigolleM »

Basecamp? Je kan toch al uw ritten in een verzameling steken en die allemaal tegelijkertijd tonen?

Basecamp is gratis en met OSM en/of OFM kaarten (ook gratis) zie je de meeste paden.
Gebruikersavatar
Boebbel
Forum beheerder
Berichten: 533
Lid geworden op: ma 10 nov 2014 10:36
Rijdt met: groene fully en grijze HT

Re: routebouwer met overzichtskaart aparte favoriete trails?

Bericht door Boebbel »

Dan nog zou je met twee basecamp vensters of één basecamp en één iets anders moeten werken. Routes maken op plekken waar er al andere routes staan, is toch prutswerk. Als het programmaatje niet goed welke route je eigenlijk wou aanklikken of verslepen. ](*,)
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: routebouwer met overzichtskaart aparte favoriete trails?

Bericht door RigolleM »

Boebbel schreef: di 08 dec 2020 13:58 Dan nog zou je met twee basecamp vensters of één basecamp en één iets anders moeten werken. Routes maken op plekken waar er al andere routes staan, is toch prutswerk. Als het programmaatje niet goed welke route je eigenlijk wou aanklikken of verslepen. ](*,)
Het blijft prutswerk als je ritten wilt combineren, maar daarvoor is Basecamp het meest voor geschikt.

Voor zoiets gebruik ik eigenlijk Mapsource, daar is het knippen/plakken/gommen/samenvoegen iets makkelijker, maar is niet eenvoudig om nog geïnstalleerd te krijgen.
Gebruikersavatar
cyclonerick
Mountainbiker
Berichten: 185
Lid geworden op: vr 12 nov 2004 10:55
Contacteer:

Re: routebouwer met overzichtskaart aparte favoriete trails?

Bericht door cyclonerick »

Ik kreeg van iemand anders nog OsmAnd+ door maar ik moet het later deze week nog eens testen.
dejoere
Mountainbiker
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 29 aug 2018 08:50

Re: routebouwer met overzichtskaart aparte favoriete trails?

Bericht door dejoere »

Ik gebruik judise. Combineren van gpx bestanden is mogelijk. De tool zelf is goed, er zouden wel nog wat gebruikers mogen bijkomen. Maar er is toch stilletjes aan een databank aan het ontstaan.
Gebruikersavatar
Boebbel
Forum beheerder
Berichten: 533
Lid geworden op: ma 10 nov 2014 10:36
Rijdt met: groene fully en grijze HT

Re: routebouwer met overzichtskaart aparte favoriete trails?

Bericht door Boebbel »

Ik heb Judise een keer snel bekeken, maar qua routering kan je niet meteen kiezen voor MTB? Krijg je dan standaard niet veel baan als je een nieuw wegje kiest?
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: routebouwer met overzichtskaart aparte favoriete trails?

Bericht door RigolleM »

dejoere schreef: wo 09 dec 2020 11:28 Ik gebruik judise. Combineren van gpx bestanden is mogelijk. De tool zelf is goed, er zouden wel nog wat gebruikers mogen bijkomen. Maar er is toch stilletjes aan een databank aan het ontstaan.
Heb je al eens een route laten berekenen van punt A naar B, willekeurig op een map 2 punten aanduiden en laten berekenen? Dat zijn heel simpele bewerkingen maar lukt niet met Judise. Via de routeberekening kan ik van begin naar einde een route laten berekenen, maar je kan het punt niet verleggen naar 100m verder. Je moet dit zelf tekenen. Ergens halverwege de route een punt verleggen lukt ook niet. Ik denk niet dat dit de oplossing is waar men hier naar zoekt.

Neemt niet weg dat het een mooi initiatief is en dat er functionaliteiten aanwezig zijn die zeer bruikbaar zijn, en inderdaad voor België is er nog wat werk aan de winkel op de database wat op te vullen.
Plaats reactie