garmin edge 820 / navigatie/ probleem

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
ronnywtv
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 03 aug 2020 15:50

garmin edge 820 / navigatie/ probleem

Bericht door ronnywtv »

halo, ik heb onlangs een edge 820 gekocht en reeds verschillende keren na elkaar heb ik problemen tijdens de navigatie, ik laad via Basecamp een gpx route in, start de rit en opeens vind mijn gps de route niet meer, krijg dan de melding maak u-bocht enz niettegenstaand ik geen verkeerd weg ben ingeslagen, vele kms verder vind ie dan de route opnieuw en kan ik zonder problemen verder navigeren
is er iemand die ook dit probleem voorheeft, garmin support heeft geen verklaring voor dit verschijnsel
grtjs ronny
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: garmin edge 820 / navigatie/ probleem

Bericht door Edlisjas »

Had ik vandaag ook op mijn 1030, volgens mij heeft het te maken met de problemen van de laatste weken bij Garmin.
ronnywtv
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 03 aug 2020 15:50

Re: garmin edge 820 / navigatie/ probleem

Bericht door ronnywtv »

gewoon even melden dat mijn probleem is opgelost dit na een reset naar fabrieksinstellingen en het terug volledig opnieuw opladen van de recenste kaart op mijn gps
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: garmin edge 820 / navigatie/ probleem

Bericht door RigolleM »

Edlisjas schreef:Had ik vandaag ook op mijn 1030, volgens mij heeft het te maken met de problemen van de laatste weken bij Garmin.
Eenmaal de rit op de GPS staat zouden er geen problemen mogen zijn om te navigeren, m.a.w. heeft dit niks met de outage van Garmin te maken.
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: garmin edge 820 / navigatie/ probleem

Bericht door Edlisjas »

RigolleM schreef:
Edlisjas schreef:Had ik vandaag ook op mijn 1030, volgens mij heeft het te maken met de problemen van de laatste weken bij Garmin.
Eenmaal de rit op de GPS staat zouden er geen problemen mogen zijn om te navigeren, m.a.w. heeft dit niks met de outage van Garmin te maken.
Misschien bug in een update nav de recente problemen?
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: garmin edge 820 / navigatie/ probleem

Bericht door RigolleM »

Edlisjas schreef:
RigolleM schreef:
Edlisjas schreef:Had ik vandaag ook op mijn 1030, volgens mij heeft het te maken met de problemen van de laatste weken bij Garmin.
Eenmaal de rit op de GPS staat zouden er geen problemen mogen zijn om te navigeren, m.a.w. heeft dit niks met de outage van Garmin te maken.
Misschien bug in een update nav de recente problemen?
Ik vrees dat je niet op de hoogte bent van wat er aan de hand was.
De handhelds hadden enkel problemen om te communiceren met de Garmin cloud servers, de toestellen zelf zijn nooit aangetast geweest.
Er zijn dus geen updates geweest naar de handhelds ten gevolge van de Garmin Outage, de laatste update voor de Edge 820 dateert van 2 maanden geleden.

Ik zit zelf in de IT en ik ken het fenomeen. IT stuurt een mailtje uit dat een bepaalde server een onderhoud gaat krijgen en plots krijgt de helpdesk verschillende calls dat de gebruiker hun PC niet meer wil opstarten, bepaalde bestanden zijn verdwenen, scherm zwart is,... :roll:
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: garmin edge 820 / navigatie/ probleem

Bericht door Beny »

ronnywtv schreef:halo, ik heb onlangs een edge 820 gekocht en reeds verschillende keren na elkaar heb ik problemen tijdens de navigatie, ik laad via Basecamp een gpx route in, start de rit en opeens vind mijn gps de route niet meer, krijg dan de melding maak u-bocht enz niettegenstaand ik geen verkeerd weg ben ingeslagen, vele kms verder vind ie dan de route opnieuw en kan ik zonder problemen verder navigeren
is er iemand die ook dit probleem voorheeft, garmin support heeft geen verklaring voor dit verschijnsel
grtjs ronny
Afslagbegeleiding uitschakelen
Plaats reactie