Trackpoints verdwijnen Edge 820

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Trackpoints verdwijnen Edge 820

Bericht door RigolleM »

Free_ltd schreef:Dat is niet van willen :lol:
Ik wil wel maar het lukt mij nog altijd niet :-)
Free_ltd schreef: Dat staat automatisch bij mij aangevinkt en tijdens de rit kom ik er vaak pas achter dat ik het vergeten uit te vinken was. Met MTB kan het al eens misleidend zijn als ge ze beide pakt, maar ca va nog.
Als ik op de baan rij maakt dat veel minder uit, maar zie ik toch soms dat hij een afwijking maakt door bv links en dan terug rechts te gaan terwijl ik evengoed rechtdoor kon gaan. Als je dat ziet, weet je weer dat je een garmin hebt :lol:
Dat staat niet standaard op automatisch, maar zal je wellicht zelf geactiveerd hebben.

Dat is toch verwarrend om 2 lijnen te zien op uw scherm?
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Trackpoints verdwijnen Edge 820

Bericht door Free_ltd »

RigolleM schreef:
Free_ltd schreef:Dat is niet van willen :lol:
Ik wil wel maar het lukt mij nog altijd niet :-)
Free_ltd schreef: Dat staat automatisch bij mij aangevinkt en tijdens de rit kom ik er vaak pas achter dat ik het vergeten uit te vinken was. Met MTB kan het al eens misleidend zijn als ge ze beide pakt, maar ca va nog.
Als ik op de baan rij maakt dat veel minder uit, maar zie ik toch soms dat hij een afwijking maakt door bv links en dan terug rechts te gaan terwijl ik evengoed rechtdoor kon gaan. Als je dat ziet, weet je weer dat je een garmin hebt :lol:
Dat staat niet standaard op automatisch, maar zal je wellicht zelf geactiveerd hebben.

Dat is toch verwarrend om 2 lijnen te zien op uw scherm?
Ooit zal ik dat wel aangevinkt hebben en dat staat dus nu altijd aangevinkt en vergeet het gewoon af te vinken. Als ik in Basecamp 'verzend naar toestel' doen, dan opent het kadertje waar je een 4-tal zaken kan aanklikken. En daar staan dan beide aangevinkt.

Op de baan zit ge maar 1 lijn en heel af en toe op bepaalde moeilijke punten ziet ge dan een verschil en dus 2 lijnen wat soms wel handig is.
In het bos zie ik voor 70% 2 lijnen, maar die lopen naast mekaar. Dus echt storend is het niet. Echter rij ik zeer zelden op navigatie als ik ga MTB'en. Da's meestal kiezen welke richting en dan zien we wel. De streek waar ik woon is wel een groot MTB paradijs.
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Trackpoints verdwijnen Edge 820

Bericht door Beny »

Heeft niets met BC te maken.
Op toestel moet je de afslagbegeleiding uitschakelen.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Trackpoints verdwijnen Edge 820

Bericht door RigolleM »

Ik verzend niks meer via Mapsource/Basecamp, doe alles via Komoot.
Een rit tot in detail aanpassen doe ik nog steeds in Basecamp maar de GPX laad ik dan in Komoot op.
Afslagbegeleiding was numero uno die ik afgezet heb op de Garmin Edge 830. Herberekenen staat op 'vragen' op de weg, en op 'uit' voor MTB. Op de weg moet je soms eens uitwijken voor wegversperringen of als de rit te lang langs een grote baan loopt en dan negeer ik een paar keer het herberekenen tot hij het volgende routepunt te pakken heeft en mij terug naar de track stuurt. Met de MTB rij ik exact de rit die is uitgestippeld, zelden moet ik afwijken, en als dit gebeurt dan vind ik zelf wel de weg terug via de mapping op de GPS.
Plaats reactie