GPSMAP66 (S)

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
Jakjak
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: di 19 jul 2011 09:47
Rijdt met: TREK 6500

GPSMAP66 (S)

Bericht door Jakjak »

Gebruik sinds kort een GPSMAP66s van Garming. Is mijn eerste GPS dus is wat zoeken :). Als je deze gebruikt voor een mtbrit gebruik je dan best een route of een spoor? De GPX'en die ik in het toestel heb gestoken vind ik erop terug als sporen. Wanneer ik deze fiets geeft de gps geen richtingen aan, je ziet enkel het spoor en jouw positie. Is dat de beste manier om dit te gebruiken? Ik dacht dat de gps ook afslagen, naar rechts & naar links enz zou aangeven.
Of lukt dat wel bij een route maar niet bij een spoor? Indien dat zo is... Hoe maak je van een gpx een route?

grtz
Gebruikersavatar
viperteam
Mountainbiker
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 01 jan 2018 09:25
Rijdt met: Limburg (Haspengouw )

Re: GPSMAP66 (S)

Bericht door viperteam »

Google is u vriend hé

https://support.garmin.com/nl-BE/?faq=v ... rHjRlxdRw5" onclick="window.open(this.href);return false;
Jakjak
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: di 19 jul 2011 09:47
Rijdt met: TREK 6500

Re: GPSMAP66 (S)

Bericht door Jakjak »

tnx, die had ik ook gevonden, en ik begrijp het verschil tussen een spoor en route (denk ik toch :)) maar weet niet goed welke te gebruiken om te MTBen. Ik denk dat je dit met een spoor doet. Maar dan geeft de gps geen rinchtingaanwijzing aan, je kan enkel het spoor volgen. Ik wilde hier even checken of andere gebruikers dit ook zo doen ofdat er een betere manier is.
Is een spoor volgen op de GPSMAP66 zowizo zonder richtingaangeving?
Gebruiken gpsgebruikers met de MTB richtingaanwijzing of is het makkelijker een kaartje (spoor) te volgen aangezien je te vaak korte afslagen maakt?

grtz
aertsb
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: di 31 dec 2013 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 8 2016

Re: GPSMAP66 (S)

Bericht door aertsb »

Ik gebruik altijd een spoor. Dus gewoon een dikke lijn op een kaart en deze volgen. Misschien dat het op de weg nog te doen is om een route te volgen maar voor op de MTB gebruik ik altijd een spoor. En voor de keren dat ik op een racefiets zit, dan ook gewoon een spoor ;-)
Jakjak
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: di 19 jul 2011 09:47
Rijdt met: TREK 6500

Re: GPSMAP66 (S)

Bericht door Jakjak »

OK, tnx!
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: GPSMAP66 (S)

Bericht door Beny »

Tocht exact narijden = spoor (zonder afslagbegeleiding)
Navigeren van A naar B (al dan niet via tussenpunten x/y/z) = route (met afslagbegeleiding) = zoals auto gps
Gebruikersavatar
Quadrifoglio
Mountainbiker
Berichten: 556
Lid geworden op: ma 23 dec 2002 12:23

Re: GPSMAP66 (S)

Bericht door Quadrifoglio »

Op voorgaande toestellen uit die reeks bestond er zoiets al "TracBack functionaliteit" voor een spoor/track. Dat gaf weldegelijk een soort richtingaanwijzingen.
Is dat geen optie? ref. https://www8.garmin.com/manuals/webhelp ... 98435.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie