Koers wordt niet getoond op kaart

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
Leto
Mountainbiker
Berichten: 289
Lid geworden op: di 01 mar 2005 21:02
Rijdt met: Speci Epic Pro & Speci Roubaix SL4

Koers wordt niet getoond op kaart

Bericht door Leto »

Ik rijd al enkele jaren "koersen" via mijn Garmin gps. Ik zoek /open de opgeslagen koers op, ga naar de instellingen en duid aan dat ik de koers altijd wil zien. Dan verlaat ik dat menu en start ik mijn rit. Ik zet de kaart op en zie dan mijn koers verschijnen. Deze ochtend echter niet :-? Alle instellingen stonden goed en toch zag ik mijn route niet verschijnen op mijn kaart tijdens mijn rit.. Heeft er iemand een idee wat hiervan de reden kan zijn? Thx
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: Koers wordt niet getoond op kaart

Bericht door kenny »

Was het een nieuwe rit of 1 die je al staan had?
Gebruikersavatar
Leto
Mountainbiker
Berichten: 289
Lid geworden op: di 01 mar 2005 21:02
Rijdt met: Speci Epic Pro & Speci Roubaix SL4

Re: Koers wordt niet getoond op kaart

Bericht door Leto »

kenny schreef:Was het een nieuwe rit of 1 die je al staan had?
Het was een rit die ik gisteren had geupload via Basecamp.
Achteraf laat ik trouwens steeds de zichtbaarheid van de koers op "aan" staan. Zou het misschien kunnen dat er te veel op "aan" staan"? Zit er daar misschien een beperking op?
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: Koers wordt niet getoond op kaart

Bericht door kenny »

Niet dat ik weet, ik zou hem gewoon eens opnieuw uploaden en kijken. Ik heb het ook al voor gehad dat er dan een fout gebeurt
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Koers wordt niet getoond op kaart

Bericht door RigolleM »

Toevallig dezelfde naam gebruikt? Je ziet de naam van track niet de naam van het GPX bestand. Dus als je 2x dezelfde naam gebruikt dan zou het kunnen verkeerd lopen...
Gebruikersavatar
Leto
Mountainbiker
Berichten: 289
Lid geworden op: di 01 mar 2005 21:02
Rijdt met: Speci Epic Pro & Speci Roubaix SL4

Re: Koers wordt niet getoond op kaart

Bericht door Leto »

RigolleM schreef:Toevallig dezelfde naam gebruikt? Je ziet de naam van track niet de naam van het GPX bestand. Dus als je 2x dezelfde naam gebruikt dan zou het kunnen verkeerd lopen...
Neen, ik had de gpx gedownload in Basecamp en heb het dan een andere naam gegeven bij het uploaden naar mijn GPS.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Koers wordt niet getoond op kaart

Bericht door RigolleM »

Leto schreef:
RigolleM schreef:Toevallig dezelfde naam gebruikt? Je ziet de naam van track niet de naam van het GPX bestand. Dus als je 2x dezelfde naam gebruikt dan zou het kunnen verkeerd lopen...
Neen, ik had de gpx gedownload in Basecamp en heb het dan een andere naam gegeven bij het uploaden naar mijn GPS.
Vrees dat er iets niet correct in het bestand zit...
Anders eens proberen met JaVaWa RTWtool, ontwikkeling en ondersteuning is weliwaar gestopt, maar je kan het nog altijd downloaden en installeren...
Uploaden naar Komoot, RwGPS, Strava,... om te zien of hij de track kan inladen is ook een mogelijkheid.
Heb je hem al gewoon onder Garmin folder gezet (de GPX)?
Gebruikersavatar
Leto
Mountainbiker
Berichten: 289
Lid geworden op: di 01 mar 2005 21:02
Rijdt met: Speci Epic Pro & Speci Roubaix SL4

Re: Koers wordt niet getoond op kaart

Bericht door Leto »

RigolleM schreef:
Leto schreef:
RigolleM schreef:Toevallig dezelfde naam gebruikt? Je ziet de naam van track niet de naam van het GPX bestand. Dus als je 2x dezelfde naam gebruikt dan zou het kunnen verkeerd lopen...
Neen, ik had de gpx gedownload in Basecamp en heb het dan een andere naam gegeven bij het uploaden naar mijn GPS.
Vrees dat er iets niet correct in het bestand zit...
Anders eens proberen met JaVaWa RTWtool, ontwikkeling en ondersteuning is weliwaar gestopt, maar je kan het nog altijd downloaden en installeren...
Uploaden naar Komoot, RwGPS, Strava,... om te zien of hij de track kan inladen is ook een mogelijkheid.
Heb je hem al gewoon onder Garmin folder gezet (de GPX)?
Bedankt voor het meedenken ... ik ga de file wissen en eens opnieuw uploaden...zondagochtend nogmaals testen. Mocht het opnieuw niet lukken, dan probeer ik bovenstaande eens en geef ik zeker feedback.
Gebruikersavatar
Leto
Mountainbiker
Berichten: 289
Lid geworden op: di 01 mar 2005 21:02
Rijdt met: Speci Epic Pro & Speci Roubaix SL4

Re: Koers wordt niet getoond op kaart

Bericht door Leto »

Geen probleem gehad vanochtend. Rit onmiddellijk zichtbaar op de GPS... de bizarre wereld van Garmin...ofwel was ik wat beter wakker, kan ook :-D Thx allemaal voor jullie reacties!
Bebop
Mountainbiker
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 28 aug 2006 22:12
Rijdt met: SSSL

Re: Koers wordt niet getoond op kaart

Bericht door Bebop »

ik heb een gelijkaardig probleem: een route aangemaakt op basis van een KML file, en daarna een vervolgroute manueel gemaakt in basecamp. deze morgen de route gereden, en opeens was de laatste track die ik manueel gemaakt had, niet meer zichtbaar. ik gebruik dezelfde techniek: saved courses > always display (zwart). bij het nakijken daarstraks op mijn edge was de track zichtbaar als ik uitzoomde tot 800m, zoom ik meer in verdwijnt de track gewoon ???
Plaats reactie