Hartslag registratie.

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Hartslag registratie.

Bericht door janssis werner »

Hallo. De laatste weken komen de gegevens niet over een met het gevoel onderweg . Kom thuis met ne hartslag zoals ne prof maar onderweg voelen de benen zo niet aan. Kom zelfs niet veel hoger als zone twee en heb dit vandaag zelfs met twee toestellen gemeten. De polar m430met borstband van polar en de garmin edge touring met wahou borstband. De beide toestellen geven trouwens het zelfde aan. Rij met een e bike en kon voor dit probleem nog vlot boven de 25k/u door bollen , dit gaat nu echter niet. Kan dit met stress te maken hebben , ik heb daar voor het moment veel last van op het werk en daarbuiten.

Grtjs Werner.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Hartslag registratie.

Bericht door RigolleM »

janssis werner schreef:Hallo. De laatste weken komen de gegevens niet over een met het gevoel onderweg . Kom thuis met ne hartslag zoals ne prof maar onderweg voelen de benen zo niet aan. Kom zelfs niet veel hoger als zone twee en heb dit vandaag zelfs met twee toestellen gemeten. De polar m430met borstband van polar en de garmin edge touring met wahou borstband. De beide toestellen geven trouwens het zelfde aan. Rij met een e bike en kon voor dit probleem nog vlot boven de 25k/u door bollen , dit gaat nu echter niet. Kan dit met stress te maken hebben , ik heb daar voor het moment veel last van op het werk en daarbuiten.

Grtjs Werner.
Moeten we dit au sérieux nemen? Hartslag als een prof? E-bike 25 km/u voor of na? Stress? :-"
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Hartslag registratie.

Bericht door Mister No Chaïn »

Vermoeidheid, stress, last van de pollen??
Afgelopen maandag kreeg ik men hartslag echt niet omhoog. Dan maar de rit stevig ingekort en naar huis gebold, het laatste uur had ik een hartslag van maar 124 (normaal zit tussen 145 a 150 op een stevige mtb rit). Rust gepakt en op hemelvaart dezelfde rit hervat en 4u heerlijk rond gecrossed.

Stress en drukte op het werk kan er zeker mee te maken hebben. Op het werk is het al weken razend druk en ondanks dat ik deze week het minste heb gesport van heel 2020 heb ik deze ochtend tot 9u30 geslapen, dat gebeurt me geen 3x op een jaar.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Hartslag registratie.

Bericht door janssis werner »

Eerst en vooral rij ik op een e bike wegens zwaar verkeersongeval veroorzaakt door een dronken persoon. Dit ter verduidelijking. Om met de groep mee te kunnen is dit een plus punt. Nu ging dat altijd met dezelfde hartslag als voor het ongeval en heb ik zelfs 60km aan een gemiddelde van 22k/u gebold zonder dat hij opgefokt is. Nu de laatste weken klopt de hartslag niet meer en twijfel je aan de meeting. Vandaag op 56km een gem van 117 en een max van 130. Plus bij het minste moet ik lossen en lopen de benen vol. Laatste tijd veel gewerkt en als plaatser in de bouw moeten doorwerken in corona tijd en ook bij de mensen thuis en kunnen ook de afstand niet bewaren op de werkvloer. Voel ook op het werk dat ik het soms moeilijk heb en de laatste tijd veel cola verbruik om het vol te houden. Dinsdag afspraak met de dokter voor een oplossing. Alleen dit is niet normaal en rij zo al weken rond met dit probleem.

Grtjs.
Plaats reactie