Wahoo Elemnt roam of bolt

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
marsellus_2000
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: do 10 jan 2019 11:23
Rijdt met: Trek Procaliber 9.7

Re: Wahoo Elemnt roam of bolt

Bericht door marsellus_2000 »

Nog een wahooligan?
:-D
Rij nu bijna een jaar met de Roam na ongeveer een jaar Bolt. Van beiden erg tevreden, vnl door bediening met app en eenvoudige en betrouwbare connectie met sensoren - alles werkt gewoon zoals hoort en eenvoudig tracks te laden. Duidelijk ook vertrokken van het idee om een fietscomputer te maken, zonder de ballast van bestaande systemen/software/hardware. Beter aan de Roam tov Bolt is voor mij (in volgorde van belangrijkheid): groter (kleuren) scherm, routering zonder app (zelfs off road) en nog grotere autonomie.

Nooit gefietst met Garmin maar lijkt me vanop een afstand vaak toch een gesukkel tov Wahoo.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Wahoo Elemnt roam of bolt

Bericht door Free_ltd »

Welk gesukkel?
Denk dat beiden wel eens kuren hebben. Bij ons in het wielerclubje rijden er van beiden evenveel en zie ven vaak issues bij beiden.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Wahoo Elemnt roam of bolt

Bericht door RigolleM »

Free_ltd schreef:Welk gesukkel?
Denk dat beiden wel eens kuren hebben. Bij ons in het wielerclubje rijden er van beiden evenveel en zie ven vaak issues bij beiden.
Potatoes potatoes.. Veel gesukkel heeft ook te maken degene die het moet bedienen, zelfs al vind je een toestel uit waar je niks moet instellen en alles automatisch verloopt, ga je nog personen hebben die er problemen mee hebben.
Nielsnh
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: vr 04 mei 2012 18:44
Rijdt met: Radon Jealous 2017

Re: Wahoo Elemnt roam of bolt

Bericht door Nielsnh »

Zeer tevreden van mijn Element (geen Bolt en geen Roam). Eigenlijk is het zwart-witte scherm nog wel een pluspunt. Ik heb wel gelezen dat de Roam wel kleuren weergeeft, maar bij navigatie ook enkel hoofdwegen in het geel en water in het blauw. Dus daarvoor zou ik niks extra opleggen.

Het gebruik met gsm is ook wel super. Deze week ook aan Komoot gekoppeld. Ik sla een rit op op hun website en staat meteen in de app en op de Element zonder gedoe.

Af en toe wel gesukkel bij een nieuwe update. Ineens terug alles in het Engels. Maar even ontkoppelen en terug koppelen met de app en het gaat weer als niks.

Dus zeer tevreden, heb hem al meer dan twee jaar. En die batterij blijft het super doen!
Byorka
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: za 25 dec 2004 11:34

Re: Wahoo Elemnt roam of bolt

Bericht door Byorka »

Ik had de Elemnt maar nu heb ik de Garmin 530.
Wanneer je een track wil volgen is de Elemnt veel duidelijker
Gebruikersavatar
davy
Mountainbiker
Berichten: 595
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Scott spark RC

Re: Wahoo Elemnt roam of bolt

Bericht door davy »

Al iemand de nieuwe element bolt die vroeger al Wahoo reed? Kwestie van de ervaring en verschil eens te horen.
Plaats reactie