Bryton 15 goede basic GPS?

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
Bengo
Mountainbiker
Berichten: 249
Lid geworden op: wo 09 mar 2005 00:01
Rijdt met: Niner Air - Corratec

Bryton 15 goede basic GPS?

Bericht door Bengo »

Ik wil bescheiden beginnen met een GPS-je op mijn mountainbike.
Wat ik wil van een eenvoudige GPS:
* afstand, kilometer per uur, hoogtemeters
* downloaden van GPX-files die ik lees of doorgemaild krijg om daarmee zelf in het bos en elders dat parcours te rijden.
* opnemen van een offroadparcours dat ik zelf rij (bv een toertocht) om die nadien in m'n eentje via die gps te kunnen rijden.

Ik zie dat een Bryton 15 voor ongeveer 60 euro te koop is, heel wat minder dan een gps van 160 of 260 euro.
Kan ik met zo'n Bryton doen wat ik van plan ben?
Gebruikersavatar
viperteam
Mountainbiker
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 01 jan 2018 09:25
Rijdt met: Limburg (Haspengouw )

Re: Bryton 15 goede basic GPS?

Bericht door viperteam »

Ik denk het niet , maar google weet alles !
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: Bryton 15 goede basic GPS?

Bericht door dirkdierickx »

Toestel kan het allemaal, MAAR! als je echt wil navigeren dan gaat dat toch wel wat tegenvallen.
Een pijl die de richting aanwijst, daarmee gaat ge vele malen de splitsing missen en als je al een grote splitsing hebt met 5 of meer wegen dan wordt het gokken welke afslag je moet nemen. Voor strava (dus logging) en dergelijke werkt dit wel perfect.

Heb zelf 2 brytons, ben dus wel heel tevreden over de toestellen, de batterij gaat lang mee, ze zijn goedkoop, gemakelijk in gebruik, etc.
mijn 330 die toont een 'lijn' die je moet volgen, en dat is niet te doen om daarmee betrouwbaar te navigeren, deze neem ik dus enkel mee als ik een route rij die ik goed ken of op afgepijlde ritten (en mijn commute, etc.).
de 450 toont echt een map (via OSM) en daarmee heb ik al veel ritten gereden zowel op als offroad, ook in het buitenland op ongekend paden en dat werk supergoed. Verschil in prijs natuurlijk, maar de 450 is ook zo goed als hun topmodel (en nog steeds goedkoper vgl met vele andere fiets gps units).


https://www.bike24.com/p2311776.html?q=bryton" onclick="window.open(this.href);return false;
Bengo
Mountainbiker
Berichten: 249
Lid geworden op: wo 09 mar 2005 00:01
Rijdt met: Niner Air - Corratec

Re: Bryton 15 goede basic GPS?

Bericht door Bengo »

Hartelijk dank voor de concrete en relevante info, heel bruikbaar voor een beginner als ik.
Overigens wel opmerkelijk dat op dit forum bijna uitsluitend over Garmin als GPS wordt gepalaverd, terwijl bv. Deceuninck - Quickstep (toch geen kleine jongens, behalve Remco dan :-D ) dit seizoen met Bryton als sponsor (en dus ook echt op hun fietsen) in zee is gegaan.
Supernaut
Mountainbiker
Berichten: 840
Lid geworden op: do 21 okt 2004 15:46

Re: Bryton 15 goede basic GPS?

Bericht door Supernaut »

Bengo schreef:Hartelijk dank voor de concrete en relevante info, heel bruikbaar voor een beginner als ik.
Overigens wel opmerkelijk dat op dit forum bijna uitsluitend over Garmin als GPS wordt gepalaverd, terwijl bv. Deceuninck - Quickstep (toch geen kleine jongens, behalve Remco dan :-D ) dit seizoen met Bryton als sponsor (en dus ook echt op hun fietsen) in zee is gegaan.
Ik denk niet dat de Remco & co , al één rit in hun leven hebben moeten routeren ......die hen trainingsgegevens moesten opleveren .
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: Bryton 15 goede basic GPS?

Bericht door dirkdierickx »

bryton is (nog?) niet zo gekend en hebben wat problemen gehad met hun app waardoor het allemaal niet zo vlot ging in het begin.
nu heb je die app niet perce nodig omdat je alles via de unit kan doen, maar het werkt wel zo gemakkelijker als je een app op je smartphone kan gebruiken, zeker voor routes te managen etc. vorig jaar hebben ze de hele app herschreven en het is niet perfect, maar wel een hele verbetering.

verder hoor ik soms ook wel eens mensen op forums/facebook klagen over support, maar ik heb al eens 2x hun support gebruikt bij problemen met een bepaalde functie die niet behoorlijk werkte en kreeg telkens snel antwoord, in het nederlands! dat verbaasde me toch wel voor een klein merk.
Plaats reactie