Gpsies alternatief?

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Fab4ever
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: do 01 dec 2011 21:12
Rijdt met: Granville XC30

Gpsies alternatief?

Bericht door Fab4ever »

Ik was jarenlang fervent gebruiker van gpsies.com om routes te tekenen en te delen.
Vorig jaar werd aangekondigd dat Alltrails de site zou overnemen. Een tijdlang bleef alles zoals het was, tot vorige week plots gpsies niet meer bereikbaar was, en iedereen naar Alltrails werd omgeleid.

Maar ik mis daar tal van functionaliteiten en ben nu op zoek naar een goed alternatief.

Belangrijkst voor het gebruiksgemak vind ik dat wie een route/track wil downloaden dat eenvoudig kan doen door gewoon op een knop of link te klikken en zo het bestand kan opslaan ZONDER daarvoor zelf te moeten registreren op de site. Die rompslomp (registreren, bevestigingsmail, inschrijving bevestigen) is een rem voor sommige gebruikers, en ik wil het zo simpel mogelijk houden.

Wat ik vooral handig vond aan gpsies was dat je zelf een snelheid kon ingeven, waarna automatisch de rittijd berekend werd voor de track. Als je die dan downloadde, werd die snelheid mee gedownload en kon je die als 'virtual partner' inladen op je Garmin. Die schatting klopte altijd vrij goed. Volgens mij heb ik deze functie nog nergens anders gevonden, en worden overal de tracks zonder timestamps gedownload.

Liefst zie ik mijn gemaakte routes in een lijstje dat ik kan embedden in mijn website, net als de individuele kaarten van de parcours met de downloadlink erbij.

routeyou.com biedt grotendeels wat ik zoek (behalve dus die snelheid/virtual partner), maar ziet er nogal druk/oubollig/saai uit.
bikemap.net ziet er het leukst uit, maar laat geen anonieme gebruikers toe om routes te downloaden.
Alltrails, Strava, Mapmyride, en nog een paar vergelijkbare sites bieden wel de mogelijkheid om routes of tracks te delen (nooit anoniem) en zijn eerder bedoeld al trainingslog om gereden tochten op te slaan.

Zijn er nog andere sites waar je zelf routes kan tekenen of uploaden en kan delen met anderen?
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: Gpsies alternatief?

Bericht door kevx »

Via de gpsies app kan je nog altijd routes zoeken en makkelijk downloaden zonder te registreren.

Net nog geprobeerd...
Gebruikersavatar
k03n
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 28 mar 2012 16:05
Rijdt met: Scott Scale - Canyon Inflite

Re: Gpsies alternatief?

Bericht door k03n »

https://ridewithgps.com/
topper! vooral door de layers van OSM en OSM Cycle.
Valt ook te embedden en eenvoudig te delen als je ze public zet.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Gpsies alternatief?

Bericht door RigolleM »

Sinds ik ben overgestapt naar Wahoo (komende van Garmin) maak ik gebruik van Komoot:
https://www.komoot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Rhumboy1
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 21 nov 2012 20:56
Rijdt met: Canyon

Re: Gpsies alternatief?

Bericht door Rhumboy1 »

Ik zoek ook naar een evenwaardig alternatief na het verdwijnen. Ik gebruikte gpsies vooral om routes te zoeken in een streek waar we op weekend of vakantie gingen. Voorlopig nog niks gevonden. Route you werkt niet goed voor zoeken vind ik.
Vereisten: -Nederlandstalig
Groeten Rhumboy
vb
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 19 okt 2011 20:51
Rijdt met: trek 8500

Re: Gpsies alternatief?

Bericht door vb »

Ik stel net hetzelfde vast
Ik gebruikte gpsies vaak om routes te zoeken in streken waar ik de weg niet ken ( bv op reis)
Voor in Frankrijk heb je Utagawa
Wereldwijd heb je wikiloc
Beiden bevatten wel niet zoveel routes zoals op gpsies
Als iemand iets gelijkaardigs weet als gpsies dan weet ik het graag
De Cisse
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: do 27 dec 2007 18:48
Rijdt met: kweenie..... kmut er op staampe

Re: Gpsies alternatief?

Bericht door De Cisse »

Ik ben na een online tip momenteel deze : https://www.judise.nl/index.htm aan het uitproberen.

Lijkt wat betreft route's plannen, sterk op de gebruiksvriendelijkheid van gpsies.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Gpsies alternatief?

Bericht door TaurineR »

En: https://www.gps-tour.info/nl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
wel meer internationaal, vb. Alpen.
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: Gpsies alternatief?

Bericht door kenny »

ik gebruikte gpsies vooral om tracks om te zetten van formaat, iemand een tip waar dat even simpel kan?
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Gpsies alternatief?

Bericht door RigolleM »

kenny schreef:ik gebruikte gpsies vooral om tracks om te zetten van formaat, iemand een tip waar dat even simpel kan?
Wat bedoel je met formaat?
Track <-> route of KMZ/KML -> GPX?
Plaats reactie