ervaringen garmin edge 830

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
MVO
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 29 aug 2018 13:39
Rijdt met: scott scale 950 (2019)

ervaringen garmin edge 830

Bericht door MVO »

Dag iedereen

Heeft er iemand ervaring met de garmin edge 830 ?
Ik overweeg om hem aan te kopen maar wil eerst de ervaringen eens horen. Het is voornamelijk voor MTB gebruik.
Ik dacht hem aan te kopen in de MTB bundel maar merk dat er verschil zit op de inhoud van de doos. Ze bevatten niet allemaal de garmin snelheidssensor 2...Ik had gedacht dat elke doos dezelfde inhoud had.

alvast bedankt
mvg
Byorka
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: za 25 dec 2004 11:34

Re: ervaringen garmin edge 830

Bericht door Byorka »

Ik sta ook op dit punt.
Mijn Wahoo Elemnt is kwijt beviel hardstikke goed maar neig nu naar de Garmin 830.
Daarom, wat zijn de ervaringen?
Ik hecht waarde aan een duidelijk scherm ivm track volgen. Lange batterij duur en super eenvoudig syncen met Strava.
pietlapin
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 29 mei 2019 12:34

Re: ervaringen garmin edge 830

Bericht door pietlapin »

Mag ik vragen wat jullie ervaringen zijn? Alsook Wahoo vs Garmin?
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: ervaringen garmin edge 830

Bericht door RigolleM »

pietlapin schreef:Mag ik vragen wat jullie ervaringen zijn? Alsook Wahoo vs Garmin?
Heb je al eens in Google Garmin Edge 830 vs Wahoo Elemnt Roam ingegeven?
Alle reviews van Garmin Edge/Wahoo Elemnt bekeken?
Als je dat gedaan hebt, krijg je al een duidelijk beeld wat de verschillen en de voor- en nadelen zijn.
Wanneer je nog een specifieke vraag hebt, zullen we hierop antwoorden.
Veel suc6!
pietlapin
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 29 mei 2019 12:34

Re: ervaringen garmin edge 830

Bericht door pietlapin »

Ja, YouTube en reviews gechecked. Mijn vraag was mss wat te vaag. Wat ik vooral graag zou hebben is dat de navigatie snel men goed werkt. Voornamelijk Mtb
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: ervaringen garmin edge 830

Bericht door Beny »

pietlapin schreef:Ja, YouTube en reviews gechecked. Mijn vraag was mss wat te vaag. Wat ik vooral graag zou hebben is dat de navigatie snel men goed werkt. Voornamelijk Mtb
Bedoel je met navigatie een track/spoor/koers narijden: yep doet het toestel voortreffelijk
Uiteraard zijn de instellingen van het toestel van belang

De rondreis (of surprise me) functie is qua MTB gehalte eerder droevig (net zoals bij alle andere toestellen)
Hier ligt de grootste uitdaging voor alle merken
Garmin heeft dan zeker wel potentieel met de trendline popularity op zijn enorme gebruikers database
Valmo 23
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: di 21 mei 2013 12:01

Re: ervaringen garmin edge 830

Bericht door Valmo 23 »

Momenteel rijd ik met een "Garmin Dakota 10", geen fiets-GPS maar meer een outdoor-GPS. Zeer goed toestel, enkel verouderd wat betreft synchroniseren van tracks, steeds een PC en USB kabel nodig.

Heb reeds gereden met de Edge 830 van een kennis, dit toestel zet een "track" echter om in een "koers", en geeft dan route aanwijzingen.
Die routeaanwijzingen heb ik niet nodig, wil enkel een track volgen op de GPS.

Waarom wil ik niet dat de GPS gaat herrekenen en routeaanwijzingen geeft:
-Als ik van de track afwijk is dat mijn probleem, mss wil ik gewoon even een nieuw stukje verkennen.
-Wat als de route getekend is op een andere kaart dan diegene die op de GPS geïnstalleerd is?
-Soms zet ik verschillende tracks in verschillende kleuren zichtbaar op de GPS-kaart en beslis tijdens de rit, op de kruisingen van de verschillende tracks, welke ik verder ga volgen.
-Sommige van de leukste singletracks staan op geen enkele kaart.


Eigenlijk is mijn vraag heel simpel:
Kan de edge 530-830 een track-kruimelspoor op de kaart tonen zonder die te gaan omrekenen of routeaanwijzingen te geven?
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: ervaringen garmin edge 830

Bericht door RigolleM »

Afslagbegeleiding en herberekenen kan je afzetten en rij je enkel op de track (paarse lijn). Bij het afwijken, komt op het scherm 'van koers' en moet je zelf uw plan trekken. Eénmaal terug op de track krijg je melding 'koers gevonden'.

Je kan in de instellingen van de koers aanduiden of je track (koers) altijd wilt zien of niet en er een kleur aan geven (zoals bij de outdoor GPS'en). Als je niet herberekent houdt hij geen rekening met de onderliggende kaart en toont gewoon het spoor/track.

Er zijn ook mappen beschikbaar van Trailforks met daarin veel offroad paadjes die de Cyclomap niet kent
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: ervaringen garmin edge 830

Bericht door Beny »

En als alternatief kan je ook zoals bij een outdoor toestel de track "tonen op kaart" in de kleur dat je zelf wilt
Hiermee kan je er meerdere tegelijk tonen
Wel aan denken om ze achter te zetten op "verberg op kaart"
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Re: ervaringen garmin edge 830

Bericht door Flip FSR »

Stel: Fietsroute van 150 km op de weg op voorhand op de Edge ingeladen en je wil die gaan rijden.
Bij de 820 duurt het berekenen eeuwen als je de route opstart, dus als je dat niet op voorhand doet maar op je fiets dan zuigt dat wel degelijk.
Is de 830 hier beter in?
Plaats reactie