Visueel verschil tussen wandelroutes en MTB routes?

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
kdr80
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 07 aug 2019 15:20

Visueel verschil tussen wandelroutes en MTB routes?

Bericht door kdr80 »

Hallo,

Ik teken regelmatig zelf routes in Basecamp maar ik bots op het volgende probleem: als ik effectief de uitgetekende route (MTB routes in het bos) rij dan kom ik vaak op wandelroutes die soms heel moeilijk te berijden zijn. Ik zie op mijn kaart(en) in Basecamp namelijk geen verschil tussen een "breed" grindpad waar zelfs jeeps op kunnen en een "smal" voetpad welke enkel te voet genomen kunnen worden. Soms zijn het echt heel smalle paden met veel stenen en/of boomwortels (of serieus steil) waar een minder geoefende MTB-rijder als ikzelf al gauw moet afstappen.

Zijn er mogelijkheden op kaarten in Basecamp om het verschil te visualiseren tussen echte wandelpaden en meer MTB paden? Uiteraard versta ik dat dit ook ietwat persoonlijk is maar ik stel de vraag maar toch.

Bedankt!
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Visueel verschil tussen wandelroutes en MTB routes?

Bericht door Beny »

Installeer een paar extra kaarten op je pc zoals openfietsmap en de freizeitkarte
Bij deze laatste kan je de design zelf kiezen
Gebruikersavatar
viperteam
Mountainbiker
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 01 jan 2018 09:25
Rijdt met: Limburg (Haspengouw )

Re: Visueel verschil tussen wandelroutes en MTB routes?

Bericht door viperteam »

Met de openfietsmap kun je wandelpaden onderscheiden , maar wanneer er trappen op die route zijn ga je op geen enkele kaart kunnen zien .
kdr80
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 07 aug 2019 15:20

Re: Visueel verschil tussen wandelroutes en MTB routes?

Bericht door kdr80 »

Super bedankt! Ik heb de freizeitkarte geïnstalleerd en inderdaad er is een visueel verschil merkbaar.

Nogmaals bedankt!
Plaats reactie