Stages dash L50

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sneln eddy
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: za 02 mei 2009 20:59
Rijdt met: Ne mat zwarten

Stages dash L50

Bericht door sneln eddy »

Nu deze fietscomp deze maand langs hier in de rekken ligt , vraag ik me af of er hier zijn die ook interesse hebben in deze?
Als de reviews kloppen zou dit een zeer goed toestel zijn en nu mijn edge 1000 het heeft begeven zou ik durven overstappen. Zijn er hier die miss wat meer info hebben?
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Stages dash L50

Bericht door RigolleM »

Mijn eerste vraag: Waarom Stages?

Dit is de zoveelste die Garmin van de troon wilt stoten, waar momenteel enkel Wahoo een klein deel heeft kunnen van afsnoepen. En als de software issues bij de Edge 530/830 niet snel opgelost geraken, zullen er nog meer overstappen, zeker nu de Roam voor de deur staat (Juli).
Polar, Lezyne, Mio,... zijn daar (nog) niet in geslaagd.

Ik begrijp dat je wilt overstappen van Garmin naar ..., maar dan heb je nog altijd Wahoo.

Dus wederom mijn vraag, waarom Stages?
Gebruikersavatar
sneln eddy
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: za 02 mei 2009 20:59
Rijdt met: Ne mat zwarten

Re: Stages dash L50

Bericht door sneln eddy »

RigolleM schreef:Mijn eerste vraag: Waarom Stages?

Dit is de zoveelste die Garmin van de troon wilt stoten, waar momenteel enkel Wahoo een klein deel heeft kunnen van afsnoepen. En als de software issues bij de Edge 530/830 niet snel opgelost geraken, zullen er nog meer overstappen, zeker nu de Roam voor de deur staat (Juli).
Polar, Lezyne, Mio,... zijn daar (nog) niet in geslaagd.

Ik begrijp dat je wilt overstappen van Garmin naar ..., maar dan heb je nog altijd Wahoo.

Dus wederom mijn vraag, waarom Stages?
Toch bijna de helft goedkoper op de edge 1030. Accuduur 25uur, gemakkelijkere bediening.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Stages dash L50

Bericht door RigolleM »

sneln eddy schreef:
RigolleM schreef:Mijn eerste vraag: Waarom Stages?

Dit is de zoveelste die Garmin van de troon wilt stoten, waar momenteel enkel Wahoo een klein deel heeft kunnen van afsnoepen. En als de software issues bij de Edge 530/830 niet snel opgelost geraken, zullen er nog meer overstappen, zeker nu de Roam voor de deur staat (Juli).
Polar, Lezyne, Mio,... zijn daar (nog) niet in geslaagd.

Ik begrijp dat je wilt overstappen van Garmin naar ..., maar dan heb je nog altijd Wahoo.

Dus wederom mijn vraag, waarom Stages?
Toch bijna de helft goedkoper op de edge 1030. Accuduur 25uur, gemakkelijkere bediening.
Neen, de Edge 1030 is gewoon veel te duur voor een fietscomputer.
Accuduur van 25 uur, de Edge 530 haalt ook 20u.
Wahoo is ook makkelijk, neen eigenlijk is Garmin gewoon veel te ingewikkeld voor de gemiddelde gebruiker. Mochten ze een deel van die nutteloze features overboord gooien zou het toestel al een pak makkelijker zijn.
Die Stages Dash L50 ziet er wel redelijk lomp uit, beetje een oversized SRM, maar als je een Edge 1000 al gewoon bent, dan kan dit al geen probleem zijn.
Hopelijk een betere voet dan bv. Karoo (ook zo'n lomp ding) die bij de eerste kasseistrook breekt.
Zal afwachten worden hoe de bike community er over beslist, want het succes hangt grotendeels hiervan af.
Wat ook belangrijk is hoe ze omgaan met feedback van de gebruikers. Daar staat Wahoo aan de leiding. Heel veel nieuwe features zijn er gekomen op vraag van de gebruikers.
Als er nog eens een prof ploeg mee gaat werken, zoals Wahoo bij Sky zal het hen ook wel helpen.
Ik hoop dat er een derde speler mag bijkomen, dat er wat meer keuze is en dat de concurrentie naar elkander begint te zien, zodoende we eens een toestel krijgen die aan alle verwachtingen voldoet.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Stages dash L50

Bericht door RigolleM »

Vandaag heeft DC Rainmaker een first impression post gepublished.
Gebruikersavatar
sneln eddy
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: za 02 mei 2009 20:59
Rijdt met: Ne mat zwarten

Re: Stages dash L50

Bericht door sneln eddy »

De accuduur is al heel wat minder of wat men mij verteld had op velofollies. En mits ze een paar maanden vertraging hadden zullen ze miss een en ander bijgesteld hebben. Denk van mij te wagen aan de m50. Veel verschil is er dus niet met de l50.
Plaats reactie