Keuzehulp

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
Moondust
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 29 mar 2019 22:54

Keuzehulp

Bericht door Moondust »

Hallo,

ik heb al enkele uren doorgebracht op het forum met het lezen over gps toestellen maar uiteindelijk zie ik door de bomen het bos niet meer (en dit is toch redelijk belangrijk bij het mtb :wink: )

Enkele van mijn voorwaardes zijn:
- gebruik op de mtb
- zelfstandig werken. Geen permanente koppeling met smartphone. Route overzetten via pc.
- gpx files kunnen inladen om routes na te rijden of zelfgemaakte routes
- routeregistratie om achteraf te kunnen zien waar ik overal geweest ben (in Google maps? openstreetmap?)
- hartslagsensor kunnen koppelen (borstband of sportwatch)
-

Enkele modellen die ik al tegengekomen ben:
- Sigma Rox 11 of 12
- Wahoo Elemnt
- Garmin Edge 130
- Mio Cyclo 405
- Polar V650 HR
-

Budget 300-350

Ervaringen / suggesties / opmerkingen

Alvast bedankt.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Keuzehulp

Bericht door _anonymus_ »

Volgens mij kunnen alle toestellen die je daar noemt de meeste van je vereisten wel.
Enkel overdracht via de pc lukt niet met de Wahoo. Je kan een gpx-bestand wel via de pc naar Dropbox sturen, maar je moet het dan wel via de smartphone-app op je gps zetten. Eens de track er op staat functioneert de Wahoo ook zonder dat je je smartphone bij hebt.
Gebruikersavatar
demonic
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 20 jan 2008 22:22
Rijdt met: Scott Spark RC 900 World Cup

Re: Keuzehulp

Bericht door demonic »

_anonymus_ schreef:Volgens mij kunnen alle toestellen die je daar noemt de meeste van je vereisten wel.
Enkel overdracht via de pc lukt niet met de Wahoo. Je kan een gpx-bestand wel via de pc naar Dropbox sturen, maar je moet het dan wel via de smartphone-app op je gps zetten. Eens de track er op staat functioneert de Wahoo ook zonder dat je je smartphone bij hebt.
Waarom zelf nog tracks rechtstreeks op je gps zetten. Wahoo synct met tientallen websites/apps die je kan bereiken met je internet browser vanop je pc of gsm (native apps) waar je uw tracks kan in opladen of bewerken zoals een aantal populaire: Komoot, MapMyRide, RideWithGPS, Strava. Je zet je Wahoo op en je kan synchroniseren via wifi met al die sites in een minuutje.

https://eu.wahoofitness.com/fitness-apps zie third party apps.


btw, in je oplijsting zet je een aantal gps'en die zelfs geen kaartjes hebben zoals die garmin of sigma. Ik stel voor dat je wat beter rondkijkt en ook eens een aantal youtube reviews bekijkt van sommige modellen. Die leggen alles mooi uit en je ziet het toestel ook werken. Op koopsites kan je vaak ook goed filteren op de opties die je belangrijk vindt. Met hartslagmeter kijk je onder de 300 euro naar Mio, Polar en Bryton. Voor 325-350 euro heb je al een edge 820 bundel of een Wahoo Elmnt Bolt die echt top zijn.
Moondust
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 29 mar 2019 22:54

Re: Keuzehulp

Bericht door Moondust »

Ik ben nieuw qua gps navigatie op de mtb.
Tot nu toe gebruikte ik een simpel systeem maar aangezien dat deze de geest gegeven heeft ben ik op zoek naar iets anders en waarom dan niet upgraden naar een beter systeem.

Dus ben ik nog veel aan het uitzoeken, vandaar mijn vraag hier.

Ik zal zeker een wat reviews gaan lezen/kijken, maar dan is het handig om toch al een begin te hebben welke systemen in aanmerking komen.

Dus suggesties voor/nadelen altijd welkom
Gebruikersavatar
Svenny007
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: za 06 aug 2016 20:10
Rijdt met: Specialized StumpJumper 29
Contacteer:

Re: Keuzehulp

Bericht door Svenny007 »

Nu bij mantel de Garmin edge 820 bundel voor 299€

https://www.mantel.com/be/garmin-edge-8 ... d671cbc7c1" onclick="window.open(this.href);return false;
Moondust
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 29 mar 2019 22:54

Re: Keuzehulp

Bericht door Moondust »

Bedankt voor de tip.

mvg
Plaats reactie