GPS horloge voor te fietsen

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Re: GPS horloge voor te fietsen

Bericht door Flip FSR »

jervanheg schreef:
Flip FSR schreef:Vivoactive 3, mijn beste koop ooit, kan je alles mee en is geen knoert zoals de Fenix
"Knoert" is relatief :-)
Fenix 5s is 42mm
Vivoactive 3 is 43,5mm

De 5S is wel dikker.
De dikte is net het probleem. Allez voor mij persoonlijk hé, ik zeg niet dat het een slecht toestel is :wink:
Gebruikersavatar
joske77
Mountainbiker
Berichten: 1139
Lid geworden op: za 28 jun 2008 17:44
Rijdt met: Nicolai Argon RoCC '11

Re: GPS horloge voor te fietsen

Bericht door joske77 »

Ik heb begrepen dat de fr935 dezelfde software heeft als de fenix 5. De fenix vind ik al te dik en te duur, max zou qua budget de fr935 zijn, maar als de 735xt in de buurt komt qua functionaliteit zou in die nog doen. De de 235 valt af owv batterijduur. De piste vicoactive moet ik dan nog eens verder bekijken. Ik gebruik enkel voor de trainingen te loggen, niet voor te navigeren
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: GPS horloge voor te fietsen

Bericht door RigolleM »

joske77 schreef:Ik heb begrepen dat de fr935 dezelfde software heeft als de fenix 5. De fenix vind ik al te dik en te duur, max zou qua budget de fr935 zijn, maar als de 735xt in de buurt komt qua functionaliteit zou in die nog doen. De de 235 valt af owv batterijduur. De piste vicoactive moet ik dan nog eens verder bekijken. Ik gebruik enkel voor de trainingen te loggen, niet voor te navigeren
Volgens de Garmin website heeft de 735XT een batterijduur van 14u en 235 16u, dus blijft eigenlijk alleen de 935XT en Fenix 5 over.
Een vriendin van mij heeft de Ironman in Hawaii gedaan met haar FR735XT, ze heeft er 10u19 over gedaan, en de FR heeft haar niet in de steek gelaten. Dus ik begrijp niet waarom je zo'n probleem hebt met de batterijduur? De 235 houdt het een 5-tal dagen uit zonder activiteit, zal bij de FR735XT iets korter zijn.
En optische HR is minder geschikt om te mountainbiken, beter een afzonderlijke hartslagband aanschaffen. Optische HR is niet zo accuraat bij opmeten van HR piekverschillen. Bij een constante HR (duurtraining op de weg) ga je daar veel minder last van hebben.
Gebruikersavatar
viperteam
Mountainbiker
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 01 jan 2018 09:25
Rijdt met: Limburg (Haspengouw )

Re: GPS horloge voor te fietsen

Bericht door viperteam »

RigolleM schreef:
joske77 schreef: En optische HR is minder geschikt om te mountainbiken, beter een afzonderlijke hartslagband aanschaffen. Optische HR is niet zo accuraat bij opmeten van HR piekverschillen. Bij een constante HR (duurtraining op de weg) ga je daar veel minder last van hebben.
Een hartslagband is inderdaad veel juister ,maar zo erg is dat toch ook niet vind ik , dan kun je ook zeggen dat geen enkele hoogte meting juist is met u fiets gps ,want die word barometrisch bepaald en heeft ook een afwijking .
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Re: GPS horloge voor te fietsen

Bericht door Flip FSR »

En dan nog... Rij je niet op BK niveau of zo dan dan is de hartslag meer een goede indicatie dan een exacte wetenschap :-"
Gebruikersavatar
viperteam
Mountainbiker
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 01 jan 2018 09:25
Rijdt met: Limburg (Haspengouw )

Re: GPS horloge voor te fietsen

Bericht door viperteam »

Flip FSR schreef:En dan nog... Rij je niet op BK niveau of zo dan dan is de hartslag meer een goede indicatie dan een exacte wetenschap :-"
Dat vind ik ook :-)
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: GPS horloge voor te fietsen

Bericht door RigolleM »

Je kan je hartslag perfect opvolgen met een HR-band, is geen indicatie maar een correcte weergave van uw hartslag, optische HR meting is dat NIET!

Ik heb nooit deelgenomen aan een wedstrijd, laat staat een BK-wedstrijd, maar toch heb ik al meerdere malen een sporttest afgelegd om te weten in welke HR-zones ik moet fietsen om een beetje vooruitgang te boeken qua conditie.

Hoogtemeting is inderdaad indicatief, maar heeft niks met de gezondheid van het lichaam te maken... :roll:
Gebruikersavatar
viperteam
Mountainbiker
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 01 jan 2018 09:25
Rijdt met: Limburg (Haspengouw )

Re: GPS horloge voor te fietsen

Bericht door viperteam »

RigolleM schreef:Je kan je hartslag perfect opvolgen met een HR-band, is geen indicatie maar een correcte weergave van uw hartslag, optische HR meting is dat NIET!

Ik heb nooit deelgenomen aan een wedstrijd, laat staat een BK-wedstrijd, maar toch heb ik al meerdere malen een sporttest afgelegd om te weten in welke HR-zones ik moet fietsen om een beetje vooruitgang te boeken qua conditie.

:roll:
Moet die hartslag dan zo correct zijn ? ik fiets al meer dan 30 jaar en ik weet zeer goed wanneer ik op mijn limieten aan het fietsen ben , en als je voldoende traint is er ook vooruitgang . Ofwel ben je bij een club waar het nooit niet snel genoeg is . Dat is mijn mening natuurlijk . :-)
jervanheg
Mountainbiker
Berichten: 472
Lid geworden op: di 20 sep 2005 16:57
Rijdt met: KTM Kapoho e-bike

Re: GPS horloge voor te fietsen

Bericht door jervanheg »

joske77 schreef:Ik heb begrepen dat de fr935 dezelfde software heeft als de fenix 5. De fenix vind ik al te dik en te duur, max zou qua budget de fr935 zijn, maar als de 735xt in de buurt komt qua functionaliteit zou in die nog doen. De de 235 valt af owv batterijduur. De piste vicoactive moet ik dan nog eens verder bekijken. Ik gebruik enkel voor de trainingen te loggen, niet voor te navigeren
Amai, ineens een hele hoop vereisten, verwachtingen, beperkingen,....(budget, grootte, dikte, doel, functionaliteit,...).. dat kon je misschien beter van in't begin vertellen :-)
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: GPS horloge voor te fietsen

Bericht door _anonymus_ »

RigolleM schreef:De 235 houdt het een 5-tal dagen uit zonder activiteit, zal bij de FR735XT iets korter zijn.
De mijne doet toch langer (en toestel is intussen twee jaar oud).
Vorige week donderdag volledig opgeladen, intussen één keer een uur mee gaan lopen en gedragen op citytrip in Berlijn (ongeveer 20.000 stappen per dag, dus stappenteller had zijn werk). Intussen zijn we opnieuw donderdag, dus bijna een week verder, en de batterij staat nog op 44% momenteel, met Bluetooth ingeschakeld.
Plaats reactie