Garmin GPSmap 66s (t)

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
W_H
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 01 dec 2017 19:30

Garmin GPSmap 66s (t)

Bericht door W_H »

Zijn er mensen die reeds ervaringen hebben met deze toestellen?
Is het de upgrade waard van een 64 naar deze? De 64s heb ik nu.
Wat kan me overtuigen om te upgraden: scherm beter afleesbaar, sneller, draadloze overdracht van tracks tussen smartphone en toestel.

Werkt de weersvoorspelling naar behoren?
Heeft deze net als de edge 1030 problemen met tracks die geknipt en geplakt zijn, dat het spoor op een bepaalde plaats bij het rijden verdwijnt op het scherm?
Is de ingebouwde kaart van de ST de meerprijs waard?
Gebruikersavatar
Serge R
Mountainbiker
Berichten: 2707
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 20:15
Rijdt met: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Re: Garmin GPSmap 66s (t)

Bericht door Serge R »

Zit met hetzelfde idee om mijn 64st te gaan inruilen voor een 66st, alleen de betere leesbaarheid van het display is voor mij een meerwaarde.
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Garmin GPSmap 66s (t)

Bericht door Beny »

De 66 zal ik zeker testen
Wilde wel je wel melden dat ik met mijn 1030 geen enkel probleem heb met bewerkte tracks
W_H
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 01 dec 2017 19:30

Re: Garmin GPSmap 66s (t)

Bericht door W_H »

Beny schreef: Wilde wel je wel melden dat ik met mijn 1030 geen enkel probleem heb met bewerkte tracks
Dan heb je geluk. Met een groep reden we met oudere toestellen en de nieuwere 1030. Ook de 820 had het probleem. De oudere toestellen niet.
Het was exact dezelfde GPX file dat in de verschillende toestellen was geleden. De Track verdween op het scherm op de plaats waar een reeds gereden track was aan elkaar gezet met een getekend stuk op de computer. Vreemd dat verschillende mensen hier last van hadden.

Ik vermoed dat in deze toestellen dus een bug aanwezig is, en hoop dus dat de vernieuwde GPSmap 66 hier geen last van zal ondervinden. De toekomst zal het uitwijzen.
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Garmin GPSmap 66s (t)

Bericht door Beny »

W_H schreef:
Beny schreef: Wilde wel je wel melden dat ik met mijn 1030 geen enkel probleem heb met bewerkte tracks
Dan heb je geluk. Met een groep reden we met oudere toestellen en de nieuwere 1030. Ook de 820 had het probleem. De oudere toestellen niet.
Het was exact dezelfde GPX file dat in de verschillende toestellen was geleden. De Track verdween op het scherm op de plaats waar een reeds gereden track was aan elkaar gezet met een getekend stuk op de computer. Vreemd dat verschillende mensen hier last van hadden.

Ik vermoed dat in deze toestellen dus een bug aanwezig is, en hoop dus dat de vernieuwde GPSmap 66 hier geen last van zal ondervinden. De toekomst zal het uitwijzen.
Wil je mij die track eens doorsturen?
Met welke sw of webapplicatie heb je die track samengesteld?
W_H
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 01 dec 2017 19:30

Re: Garmin GPSmap 66s (t)

Bericht door W_H »

De track vind ik niet direct terug.
Alles wordt gemaakt in basecamp.
Ondertussen uploaden wij de tracks eerst naar GPSsies en downloaden hem dan als GPX.
Op die manier zitten hoogteprofielen ook in de track.
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Garmin GPSmap 66s (t)

Bericht door Beny »

W_H schreef:De track vind ik niet direct terug.
Alles wordt gemaakt in basecamp.
Ondertussen uploaden wij de tracks eerst naar GPSsies en downloaden hem dan als GPX.
Op die manier zitten hoogteprofielen ook in de track.
Met Basecamp/tracks bewerken/Edge 1030 nog nooit problemen gehad
Hoogteprofiel doe ik ook al wel eens met gpsies (tenminste voor het profiel, de hm moet je met een korreltje zout nemen)
Maar profiel bekom ik ook in Basecamp door te werken met de topografische kaart
Plaats reactie