Rijrichting gpx?

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Stokke
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 08 jan 2012 02:51

Re: Rijrichting gpx?

Bericht door Stokke »

Met een Oregon (oregon 650 )

Waarheen uw track selecteren indien je op ga drukt verschijnt hier toch een vlaggetje begin en eindpunt
In de veronderstelling dat de persoon die deze opgenomen heeft in de juiste richting is vertrokken :-D
Uw kompas helpt ook de richting te bepalen

Met de edge serie kan je uw virtueel vriendje laten vertrekken voor te zien in welke richting deze vertrekt
Shreddie Mercury
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: do 01 mar 2018 15:35

Re: Rijrichting gpx?

Bericht door Shreddie Mercury »

Begin en einde is geen probleem, het zijn de vele kruisingen die problemen geven als je niet kan zien wat de rijrichting daar is. En nogmaals: in basecamp zie je dat wél, dus de gegevens zitten wel degelijk IN de gpx. De vraag is waarom het toestel ze niet kan weergeven?
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Rijrichting gpx?

Bericht door Beny »

Andere benadering kan wel:
In de Oregon de track tonen via “ga”
En rijden met kompas (al dan niet als dataveld)
Het kompas duidt de richting aan dat je moet rijden
Shreddie Mercury
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: do 01 mar 2018 15:35

Re: Rijrichting gpx?

Bericht door Shreddie Mercury »

Beny schreef:Andere benadering kan wel:
In de Oregon de track tonen via “ga”
En rijden met kompas (al dan niet als dataveld)
Het kompas duidt de richting aan dat je moet rijden
Rijden met ‘ga’ deed ik al, kompas nog niet. Toptip, bedankt, ga ik zeker testen!
Stokke
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 08 jan 2012 02:51

Re: Rijrichting gpx?

Bericht door Stokke »

Beny schreef:Andere benadering kan wel:
In de Oregon de track tonen via “ga”
En rijden met kompas (al dan niet als dataveld)
Het kompas duidt de richting aan dat je moet rijden
Ben niet 100 % zeker met de steeds veranderende toestellen

Maar kan je dit ook niet als je een data veld gebruikt ( Navigatie ) daar aanwijzer selecteert
Dan je track volgen via ga ?
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Rijrichting gpx?

Bericht door _anonymus_ »

Dit blijft verwarrend, je staat meer stil om uit te vogelen welke kant je nu weer uit moet dan iets anders.
Bij mijn Wahoo krijg ik wel pijltjes met de rijrichting, da's echt wel makkelijk.
Eigenlijk onbegrijpelijk dat ze hier bij Garmin nog niet aan hebben gedacht.
Shreddie Mercury
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: do 01 mar 2018 15:35

Re: Rijrichting gpx?

Bericht door Shreddie Mercury »

Ondertussen heb ik ook de officiële bevestiging van Waypoint Leuven dat dit toestel ter waarde van bijna 500 euro, gemaakt door de marktleider in dit segment, deze info die vervat zit in de GPX file, niet kan weergeven. Redelijk hallucinant toch. Het ding kan bij wijze van sprake aangeven hoe nat mijn voeten al zijn, maar bij een plaatselijke lus aanduiden of het eerst naar rechts is of toch eerst nog rechtdoor om straks terug op dit punt uit te komen, dat kan blijkbaar niet.
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3821
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Rijrichting gpx?

Bericht door Dickie »

Ik heb de goedkoopste Garmin (Etrex) en die heeft toch mogelijkheid om een aanwijzer in een gegevensveld op het hoofdscherm te plaatsen.
Gebruik die enkel om te weten in welke richting gestart moet worden om een spoor te volgen, of om duidelijkheid aan spoorkruisingen te geven.
Op een zgn spaghetti-track blijft het altijd moeilijk imo.
Je kan dan niet steevast op het scherm blijven kijken als je wat fun op de track wil beleven.
De frank valt wel omdat de aanwijzer plots omslaat. Regelmatig omkeren dan.
Oplossingen bestaan daarvoor al, o.a.:
https://everysight.com/product/raptor/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Rijrichting gpx?

Bericht door KrisMaes76 »

Shreddie Mercury schreef:Ondertussen heb ik ook de officiële bevestiging van Waypoint Leuven dat dit toestel ter waarde van bijna 500 euro, gemaakt door de marktleider in dit segment, deze info die vervat zit in de GPX file, niet kan weergeven. Redelijk hallucinant toch. Het ding kan bij wijze van sprake aangeven hoe nat mijn voeten al zijn, maar bij een plaatselijke lus aanduiden of het eerst naar rechts is of toch eerst nog rechtdoor om straks terug op dit punt uit te komen, dat kan blijkbaar niet.
Kheb ook een oregon, is geen specifieke fiets gps, maar een allround toestel.

op technische tracks heb ik nog nietgeprobeerd om een spaghetti te volgen, meestal heb je daar geen tijd voor.
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: Rijrichting gpx?

Bericht door Headshot »

bij een krijsing teken ik een bruggetje in de track, zo zie ik duidelijk hoe ik moet rijden

of ik gebruik waypoints die ik nr, bv 1 en en dan weet ik ook hoe ik op de kruising moet rijden...

richting ook via waypoint na 50m...
Plaats reactie