De PainSosis Challenge - 103Km - 2000Hm

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
PainSosis
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 13 mei 2018 16:03
Rijdt met: Orbea Alma H20 '17

De PainSosis Challenge - 103Km - 2000Hm

Bericht door PainSosis »

Een weekje vrije tijd en de zoektocht naar hoogtemeters en voila, de Painsosis Challenge is born. (o)

103Km vallei op en weer af doorheen Halle, Buizingen, Huizingen, Lot, Beersel, Dworp, Wauthier Braine, Braine Le Chateau en Lembeek.
De mooiste en steilste klimmetjes van bij ons achter elkaar voor in totaal ongeveer een 2000Hm.

Heb hem deze week al twee keer gereden en hier en daar wat aanpassingen gedaan om rechte saaie stukken te vermijden en er nog een hoogtemeter of 100 bij te krijgen ( ik zat op 1950hm) dus ik moet u het exacte aantal Hm's nog even schuldig blijven. :-D

Er zit op 150 meter van de 103Km een stuk in waar je even van de fiets moet om 2 anti moto poortjes te passeren.
Voor de rest kan je alles op of afrijden zonder voet aan de grond te zetten. Alleh, als je alle klimmetjes aankan natuurlijk. :-"

Creatievelingen met wat GPS route ervaringen kunnen er makkelijk een toertocht van maken met verschillende afstanden.
Er zit een 30K - 40K- 60K-70k en 100K route in.
Voor eeuwige roem moet je echter de volle 103K afleggen zonder voet aan de grond te zetten :-D Ni gemakkelijk!

Bij deze een overzicht en DL link van de GPX.

Download Download Hier

Overzicht:
Afbeelding

De twee testritjes:
Afbeelding

Hm profiel:
Afbeelding


Have fun en laat weten wat je ervan vond! [-o<


PS: De aankomst loopt over de Grote Markt en zijn vele terrasjes ;)

UPDATE met waypoints voor gratis parking en fietsenmakers: 1/10/2018
UPDATE 2021: Wegens aanpassingen in het parkeerbeleid is het zeer moeilijk geworden gratis parking te vinden. Het beste is in een naburige gemeente te parkeren en vandaar in te pikken.
Laatst gewijzigd door PainSosis op zo 27 jun 2021 14:21, 8 keer totaal gewijzigd.
roderider
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 18 jul 2016 08:54

Re: De PainSosis Challenge - 103Km - 2000Hm

Bericht door roderider »

Dank u wel. Ik ben eens benieuwd of ik er nog onbekende stukjes in tegen ga komen (die niet in toertochten van de buurt zaten)
Gebruikersavatar
PainSosis
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 13 mei 2018 16:03
Rijdt met: Orbea Alma H20 '17

Re: De PainSosis Challenge - 103Km - 2000Hm

Bericht door PainSosis »

roderider schreef:Dank u wel. Ik ben eens benieuwd of ik er nog onbekende stukjes in tegen ga komen (die niet in toertochten van de buurt zaten)
Aangezien de TT's hier in de buurt meestal van goeie kwaliteit zijn en ook nog eens privé stukken toevoegen denk ik niet dat er veel onbekend terrein tussen zal zitten.
Er moet ook een meerwaarde blijven aan TT's komen rijden hé :-D
Het feit dat alle stukken er achter elkaar in steken is eigenlijk de grote meerwaarde van mijn opzet.
Een TT van 100Km met 2000Hm vind je hier niet snel.
De WCup classic van Dworp zal het dichtst in de buurt komen.

Laat maar weten, Enjoy!
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1983
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: De PainSosis Challenge - 103Km - 2000Hm

Bericht door filiep72 »

Amai, proficiat voor al uw moeite PainSosis! Tis absoluut niets voor mij zulle, die 2000 hm maar ik vind uw inspanning evenwaardig ;-). Hier in zw - Vlaanderen (wevelgem) zijn we al blij met de kezelberg offroad :-D. Sjapau voor het stimuleren van onze bikers in uw regio. Wie weet,..... ooit?
Gebruikersavatar
PainSosis
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 13 mei 2018 16:03
Rijdt met: Orbea Alma H20 '17

Re: De PainSosis Challenge - 103Km - 2000Hm

Bericht door PainSosis »

filiep72 schreef:Amai, proficiat voor al uw moeite PainSosis! Tis absoluut niets voor mij zulle, die 2000 hm maar ik vind uw inspanning evenwaardig ;-). Hier in zw - Vlaanderen (wevelgem) zijn we al blij met de kezelberg offroad :-D. Sjapau voor het stimuleren van onze bikers in uw regio. Wie weet,..... ooit?
Merci!
Is ontstaan omdat ik wil kunnen trainen op veel Hm's.
Mijn droom is om de Pyreneeën en Alpenritten te gaan bedwingen maar dan moet ik dringend meer Hm's per dag op opeenvolgende dagen aankunnen.

Ik weet nu niet of ik de bikers aanmoedig of ontmoedig met zo een rit :-k
Komt precies toch ni supper veel respons op ook niet :-D , kgaan het elders moeten posten.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: De PainSosis Challenge - 103Km - 2000Hm

Bericht door _anonymus_ »

Super initiatief in een prachtige regio. Binnenkort eens proberen dit te komen rijden.
HPA
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: zo 31 jul 2016 15:15

Re: De PainSosis Challenge - 103Km - 2000Hm

Bericht door HPA »

Ik vind het ook een super-initiatief. Mijn zus woont daar in de buurt, nu heb ik een extra reden om haar op te zoeken :-D
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: De PainSosis Challenge - 103Km - 2000Hm

Bericht door Muntanya »

Ik vind dat er meer van dergelijke zelfgemaakte routes mogen zijn. Zonder de diarree van RouteYou...
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: De PainSosis Challenge - 103Km - 2000Hm

Bericht door RigolleM »

Muntanya schreef:Ik vind dat er meer van dergelijke zelfgemaakte routes mogen zijn. Zonder de diarree van RouteYou...
+1
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: De PainSosis Challenge - 103Km - 2000Hm

Bericht door Headshot »

Idd, zeer mooi initiatief!
Plaats reactie