van GARMIN1030 naar STRAVA

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

van GARMIN1030 naar STRAVA

Bericht door zaskar72 »

Kan iemand mij aub is heel simpel uitleggen hoe ik een rit van mijn GARMIN 1030 op mijn STRAVA account krijg ?

Ik reed vroeger met STRAVA op mijn iPhone 5s …
Na de rit gewoon uploaden en klaar.

NU rij ik rit met GARMIN 1030
Ik kom binnen en wat dan ???


Heb er al lectuur op nageslagen maar kan er geen bal aan uit pffff dus aub iemand die kan helpen desnoods uit de buurt om het is samen te oefenen ? [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o<
Gebruikersavatar
PainSosis
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 13 mei 2018 16:03
Rijdt met: Orbea Alma H20 '17

Re: van GARMIN1030 naar STRAVA

Bericht door PainSosis »

Het makkelijkste met mijn (nieuwe :-D ) Edge 820 is als volgt:

Er zijn misschien andere manieren maar deze gebruik ik en is makkelijk voor mij.

Je hebt een Garmin connect account nodig!
Indien je deze niet hebt moet je er 1 aanmaken. https://connect.garmin.com/nl-NL/
Al wat op deze account komt gaat automatisch synchroniseren met Strava.
Het is dus niet je Edge die naar Strava upload maar Garmin Connect.
Eerst syncen van je Edge naar Garmin Connect -> dan gaat het automatisch door naar je Strava ( binnen de minuut)

Om de ritten van je Edge op connect te krijgen heb je 2 manieren.
De Garmin connect app op je smartphone installeren en verbinden met je Edge1030 via bluetooth. (Geen computer nodig)
Een andere manier is Garmin express op je computer installeren en verbinden via Wifi of kabel met je Edge.
Voor Smartphone: https://buy.garmin.com/nl-BE/BE/p/125677
Voor Windows: https://www.garmin.com/nl-BE/software/express

Nu moeten we nog enkel Strava aan Garmin Connect koppelen:
Log in op Strava,
Op het oranje plusteken klikken. Dit bevind zich rechtsboven in beeld.
Op het plusteken zelf klikken.

Je krijgt dan een scherm te zien waar je allerlei merken van apparaten weergegeven ziet.
Klik op "Aan de slag" onder de merknaam GARMIN.
Ben je ingelogd op Garmin connect gaat de verbinding automatisch gebeuren.
Ben je niet ingelogd ga je u gegevens moeten ingeven.

Voila, je ben helemaal rond.

Is je telefoon continue verbonden met je Edge, en heb je de connect app geinstalleerd, gaat alles automatisch op het einde van je rit.
Ben je niet verbonden met je telefoon op het einde van je rit kan de Edge niet syncen.
Je kan dan later naar u opgeslagen koers navigeren in je Edge en deze uploaden wanneer je wel bent verbonden met je telefoon.

Of je kan thuiskomen en de Edge met de kabel aan de PC hangen.
Dan heb je Garmin xpress nodig om te syncen zoals iets hoger staat geschreven.
Wanneer je de kabel inplugged of wanneer je Edge je Wifi signaal detecteerd gaat deze verbinden met Garmin xpress en syncen.

Have Fun!
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Re: van GARMIN1030 naar STRAVA

Bericht door zaskar72 »

Wel ik dacht dat ik constant verbonden was met mijn iPhone5s om dat ik op mijn edge de sms'en binnen kreeg maar als ik dan naar INSTELLINGEN ga ( die 3 horizontale streepjes Li onde op scherm) ga en dan naar CONNECTED FUNCTIES en dan TELEFOON dan zie ik dat er staat NIET VERBONDEN ….

En dan heb ik is alles opnieuw gedaan en nu staat er VERBONDEN
Maar als ik dan op iPhone mijn GARMIN CONNECT app toe doe staat er weer NIET VERBONDEN...


Dus als ik ga fietsen moet ik dan wel altijd:
1. mijn iPhone bijhebben om de sms'en etc binnen te krijgen op mijn edge?
2. mijn GARMIN CONNECT app openen?
Gebruikersavatar
PainSosis
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 13 mei 2018 16:03
Rijdt met: Orbea Alma H20 '17

Re: van GARMIN1030 naar STRAVA

Bericht door PainSosis »

Geen id wat die connected functies zijn in je Edge1030.

De app moet je enkel openen als je functies wil gebruiken die via de app gaan zoals Live Track of Group Track ed.
De sms functie bestaat niet op de Edge820 en kan ik ook niet met zekerheid op antwoorden.
Je edge heeft geen sim kaart dus zoiezo komt de informatie van je telefoon!
Je moet bijgevolg je telefoon altijd bij hebben.

De opgeslagen informatie van je edge syncen met je connect account kan je wanneer je wil,
je hoeft de app niet constant open te laten daarvoor.
Ik heb wel al gemerkt dat wanneer de app open staat ik na de rit meteen de vraag krijg of ik wil syncen.

Staat de app af moet ik achteraf manueel gaan uploaden zonder dat het toestel me erom vraagt.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: van GARMIN1030 naar STRAVA

Bericht door RigolleM »

zaskar72 schreef:Dus als ik ga fietsen moet ik dan wel altijd:
1. mijn iPhone bijhebben om de sms'en etc binnen te krijgen op mijn edge?
2. mijn GARMIN CONNECT app openen?
Even bovenstaande samenvatten:

1. Ja
2. Neen

Maar zoals in een ander topic reeds werd vermeld (RTFM), kies jij toch vaak de gemakkelijste weg als je iets niet vindt/weet: vraag het aan het forum... er zal er wel één op antwoorden en die blijkbaar heel veel vrije tijd heeft :-)
Terwijl je via Google ook alles vind, zelfs in het Nederlands...
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: van GARMIN1030 naar STRAVA

Bericht door Free_ltd »

zaskar72 schreef:Wel ik dacht dat ik constant verbonden was met mijn iPhone5s om dat ik op mijn edge de sms'en binnen kreeg maar als ik dan naar INSTELLINGEN ga ( die 3 horizontale streepjes Li onde op scherm) ga en dan naar CONNECTED FUNCTIES en dan TELEFOON dan zie ik dat er staat NIET VERBONDEN ….

En dan heb ik is alles opnieuw gedaan en nu staat er VERBONDEN
Maar als ik dan op iPhone mijn GARMIN CONNECT app toe doe staat er weer NIET VERBONDEN...


Dus als ik ga fietsen moet ik dan wel altijd:
1. mijn iPhone bijhebben om de sms'en etc binnen te krijgen op mijn edge?
2. mijn GARMIN CONNECT app openen?
Uw edge heeft uw telefoon totaal niet nodig, maar sms heeft weinig te maken met uwe Edge, buiten dat hij de sms toont. Edge heeft geen SIM en kan dus niet onafhankelijk berichten ontvangen.

Maar...ik raad iedereen af zonder telefoon te gaan biken. Ge weet nooit wat ge voor hebt.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: van GARMIN1030 naar STRAVA

Bericht door Free_ltd »

PainSosis schreef:Geen id wat die connected functies zijn in je Edge1030.

De app moet je enkel openen als je functies wil gebruiken die via de app gaan zoals Live Track of Group Track ed.
De sms functie bestaat niet op de Edge820 en kan ik ook niet met zekerheid op antwoorden.
Je edge heeft geen sim kaart dus zoiezo komt de informatie van je telefoon!
Je moet bijgevolg je telefoon altijd bij hebben.

De opgeslagen informatie van je edge syncen met je connect account kan je wanneer je wil,
je hoeft de app niet constant open te laten daarvoor.
Ik heb wel al gemerkt dat wanneer de app open staat ik na de rit meteen de vraag krijg of ik wil syncen.

Staat de app af moet ik achteraf manueel gaan uploaden zonder dat het toestel me erom vraagt.
Bij mijne edge 820 verschijnen sms’en en imessage berichten wel op mijn scherm. Vermoed dat ge het moet aanzetten.
Gebruikersavatar
PainSosis
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 13 mei 2018 16:03
Rijdt met: Orbea Alma H20 '17

Re: van GARMIN1030 naar STRAVA

Bericht door PainSosis »

Free_ltd schreef: Bij mijne edge 820 verschijnen sms’en en imessage berichten wel op mijn scherm. Vermoed dat ge het moet aanzetten.
Idd, had het zelfs niet door.
Blijkbaar komen die opties tevoorschijn wanneer je Edge verbonden is met je compatibele telefoon. Cool :)
Gebruikersavatar
Svenny007
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: za 06 aug 2016 20:10
Rijdt met: Specialized StumpJumper 29
Contacteer:

Re: van GARMIN1030 naar STRAVA

Bericht door Svenny007 »

Free_ltd schreef:
Maar...ik raad iedereen af zonder telefoon te gaan biken. Ge weet nooit wat ge voor hebt.
ik raad iedereen aan om met telefoon te gaan biken. Ge weet nooit wat ge voor hebt. :wink:

maar neem dan niet de laatse Apple iPhone X of Samsung Galaxy S9 Plus ,en gebruik een goedkoper/robuuster modelleke
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: van GARMIN1030 naar STRAVA

Bericht door Free_ltd »

Daar zit wat in.
Plaats reactie