Tracks en waypoints in één keer wissen bij Garmin handheld?

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Tracks en waypoints in één keer wissen bij Garmin handheld?

Bericht door pocoloco »

Wie weet of er een manier bestaat om alle opgeslagen tracks én de waypoints in één keer te wissen op een redelijk recente Garmin handheld, genre Etrex 20?

Voor zover ik kan vinden moet je eerst naar de track pagina gaan, daar alles wissen via de menu toets. Dan naar de tripgegevens pagina en daar ook weer via de menu toets kiezen dat je de waypoints (en/of andere zaken) wil wissen. Alles één voor één...

Tijdrovend, zeker als je dat met een aantal toestellen wil doen. Op oudere toestellen ging dat zonder probleem tesamen, maar op die nieuwere hebben de genieën van Garmin die functie ofwel gewist, ofwel zodanig verstopt...

Wie kent er een shortcut, zonder alles terug op fabrieksinstellingen te zetten natuurlijk, want dan zijn we nog verder van huis...

De gouden tip wordt beloond met pinten ;-)!
Gebruikersavatar
viperteam
Mountainbiker
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 01 jan 2018 09:25
Rijdt met: Limburg (Haspengouw )

Re: Tracks en waypoints in één keer wissen bij Garmin handhe

Bericht door viperteam »

Het gemakkelijkste is hem aan de pc hangen ,alles selecteren en wissen ,een andere oplossing is er niet denk ik .
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Tracks en waypoints in één keer wissen bij Garmin handhe

Bericht door aresius »

Op de map60csx is het mogelijk om alles te wissen via de pagina met al de vakjes. Zie onderstaande afbeelding.
Van daaruit menu en reset.. daar heb je dan de mogelijkheden om diverse zaken te wissen

Maar of dat ook voor de etrexen werkt weet ik niet. :cry:


Afbeelding
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Tracks en waypoints in één keer wissen bij Garmin handhe

Bericht door aresius »

Een andere mogelijkheid is om 1 gps goed in te stellen.
Dan de SD kaart eruit halen en hiervan een kopie maken op de computer.

Daarna de SD kaarten van de andere GPSsen via de computer leeg maken en opladen met de correcte versie van maps, tracks en waypoints.

Met m'n map60csx foefelde ik vroeger ook zo om de correcte kaarten op te laden.
Via mapsource/basecamp duurde het lang alvorens de kaarten geladen werden, via de SD kaart was het zo in orde.
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Re: Tracks en waypoints in één keer wissen bij Garmin handhe

Bericht door pocoloco »

aresius schreef:Op de map60csx is het mogelijk om alles te wissen via de pagina met al de vakjes. Zie onderstaande afbeelding.
Van daaruit menu en reset.. daar heb je dan de mogelijkheden om diverse zaken te wissen

Maar of dat ook voor de etrexen werkt weet ik niet. :cry:
Da's hetzelfde... Op die manier kan je de tripgegevens, de waypoints en de huidige track(log) wissen.
Eén voor één... en dan nog niet de 15 tracks die je óók wil wissen! Je kan ook "reset alle instellingen" doen maar dan ben je een kwartier bezig met alles terug te zetten zoals je het wil :-).

Voor alle tracks/sporen te wissen moet je dan naar het sporen-menu en daar alles wissen. Heel vervelend. Op oudere toestellen kreeg je een menu'tje waarop je alles kon aanvinken wat je in één keer wou wissen...
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Re: Tracks en waypoints in één keer wissen bij Garmin handhe

Bericht door pocoloco »

aresius schreef:Een andere mogelijkheid is om 1 gps goed in te stellen.
Dan de SD kaart eruit halen en hiervan een kopie maken op de computer.

Daarna de SD kaarten van de andere GPSsen via de computer leeg maken en opladen met de correcte versie van maps, tracks en waypoints.

Met m'n map60csx foefelde ik vroeger ook zo om de correcte kaarten op te laden.
Via mapsource/basecamp duurde het lang alvorens de kaarten geladen werden, via de SD kaart was het zo in orde.
Da's een goeie tip om kaarten vlot in te laden in verschillende toestellen, thanks. Ik laad zelden kaarten "massaal" in maar wel heel vaak tracks & waypoints. Ik hang vier toestellen tegelijk aan een USB "verdeelstekker" en doe het zo ook vlotjes.

Maar ik zoek de gouden tip hoe toestellen vlot léég te maken: alle tracks en wapypoints eruit alvorens er nieuwe in te laden. Nu is dat per toestel een hele miserie en als je wat afgeleid wordt sla je zo iets over :-)
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Tracks en waypoints in één keer wissen bij Garmin handhe

Bericht door aresius »

Is die laatste manier ook niet mogelijk voor de waypoints en de tracks?
Of worden de waypoints en tracks niet op de SD kaart opgeslagen? Dat weet ik eigenlijk niet....
Gebruikersavatar
viperteam
Mountainbiker
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 01 jan 2018 09:25
Rijdt met: Limburg (Haspengouw )

Re: Tracks en waypoints in één keer wissen bij Garmin handhe

Bericht door viperteam »

aresius schreef:Een andere mogelijkheid is om 1 gps goed in te stellen.
Dan de SD kaart eruit halen en hiervan een kopie maken op de computer.

Daarna de SD kaarten van de andere GPSsen via de computer leeg maken en opladen met de correcte versie van maps, tracks en waypoints.

Met m'n map60csx foefelde ik vroeger ook zo om de correcte kaarten op te laden.
Via mapsource/basecamp duurde het lang alvorens de kaarten geladen werden, via de SD kaart was het zo in orde.

Dat is toch wel veel gefoefel om tracks en waypoints te wissen hé , op de recente etrex ,verbinden met u pc , en dan tracks en waypoints selecteren en wissen ,half minuutje werk .
Plaats reactie