Garmin edge 520 bundel

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Garmin edge 520 bundel

Bericht door janssis werner »

Hallo. Waar zit het verschil tussen de 520 bundel en de 520 mtb bundel. Deze zijn in prijs bijna het zelfde. Bij de 520 bundel heb je hartslag band ,snelheid sensor en cadans sensor erbij. Bij de 520 mtb bundel alleen een beschermde hoesje. Heeft deze daan meer of betere kaarten om te mtben . Straks in de winkel dachten ze dat de behuizing van het toestel sterker was en gaan dit ook navragen.

Grtjs.
Gebruikersavatar
PainSosis
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 13 mei 2018 16:03
Rijdt met: Orbea Alma H20 '17

Re: Garmin edge 520 bundel

Bericht door PainSosis »

Wanneer je op google Edge 520 Mountainbike bundel zoekt krijg je enkel hits voor een Edge 520 PLUS mountainbike bundel.
Als het over deze 520 PLUS bundel gaat zit er een siliconen beschermhoes bij maar geen sensoren.

bij de gewone Edge 520 NIET PLUS versie heb je geen beschermhoes maar wel de sensoren.

De verschillen tussen de PLUS en niet PLUS moet je effe googlen of kan je hier vinden:
https://www.dcrainmaker.com/product-com ... 30#results

Vakantieperiode opt werk..... ik heb wa tijd over en kan zelf nog iets bijleren intussen :-D
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Garmin edge 520 bundel

Bericht door janssis werner »

Het gaat hem zeker over de plus versie. Alleen is de vraag zit er echt is verschillend in de drie versie of is het gewoon de spullen die je erbij krijgt of koopt. De 520 plus kost 299 euro en de bundel mtb 349euro en dan heb je de bundel met alle sensoren voor 399 euro. Alleen is het verschil voor de mtb versie meer en krijgt je er alleen een hoesje en en andere statief bij en als je dan nog eens hartslagband en snelheissensor moet bijkopen. Dus is de vraag zitten er andere kaarten op of niet. Anders koop ik gewoon de plus en koop de rest apart.

Grtjs.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Garmin edge 520 bundel

Bericht door RigolleM »

De mtb bundel bevat een stuurhouder voor korte stuurpennen, m.a.w de houder zweeft dan gewoon over de stuurpen. Deze stuurhouder kost los € 39,90 en is bij deze bundel gewoon inbegrepen. Ook zit er een hoesje bij die los € 9,90 kost. Er is geen mtb bundel met sensoren, toch niet via de officiële Garmin kanalen.
Als je toch de senoren wilt, zou ik gewoon de bundel met sensoren aanschaffen, los kom je altijd duurder uit en afzonderlijk een stuurhouder aanschaffen. Er zijn meerdere merken die stuurhouders voor MTB verkopen. Mijn favoriet is Barfly 4 MTB, maar is een beetje moeilijk te verkrijgen in Europa. Het hoesje kan je ook afzonderlijk aanschaffen.

De kaarten zijn identiek dus daar is geen verschil te bemerken.

@PainSosis: ook allemaal gevonden via Google, waarschijnlijk zit ik met een recentere versie dan jou :lol:
Gebruikersavatar
PainSosis
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 13 mei 2018 16:03
Rijdt met: Orbea Alma H20 '17

Re: Garmin edge 520 bundel

Bericht door PainSosis »

Ik zat nog op het werk dus dat is niet onmogelijk :-D
Complexe randapparatuur verdragen niet altijd updates :-"
Of had je het niet op Google? :roll: :-D
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Garmin edge 520 bundel

Bericht door janssis werner »

Wou gewoon zeker zijn . Omdat ze in een andere winkel gezegd hadden dat je een topo kaart moest bij kopen om te mtben van 100 euro. Als dit er nog bij komt is zeker veel geld. Zal nu de uitleg nog effe afwachten wat de winkel zegt waar ik de nieuwe fiets gekocht heb. Geloof dat ze het soms zelf niet goed weten wat ze verkopen of wat er allemaal is en bestaat.

Grtjs en bedankt.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Garmin edge 520 bundel

Bericht door RigolleM »

De verkoper van de fietszaak heeft deels gelijk.
Maar... als je tracks wilt narijden heb je geen topo kaart nodig, dan heb je genoeg aan een OpenStreetMap kaart als onderliggende begeleidende kaart.
Wanneer heb je een topo kaart nodig: als je op eigen houtje erop uit trekt en de kaart wil gebruiken als navigatiemiddel, dus zonder een route als begeleiding.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Garmin edge 520 bundel

Bericht door janssis werner »

Wij rijden nu met de Garmin edge touring ritten op verrassing, dit kan nog altijd met dit toestel. Daar heb je die kaart niet voor nodig of wel.

Grtjs.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Garmin edge 520 bundel

Bericht door RigolleM »

De 520 plus heeft geen 'Impromptu Round Trip Route creation' navigatie functie!
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Garmin edge 520 bundel

Bericht door janssis werner »

Dit wel belangrijk voor mij dat dit toestel dit kan (zelf ritten maken op verplaatsing). Op de 1000 staat dit wel, heb ik zelf gezien en in de winkel zijden ze dat deze dat ook kon. Ga het zaterdag nog maar eens vragen als ik fiets ga terug halen. Bij de touring gaat dit perfect alleen vraagt hij altijd voor een update. Als je dit doet vraagt die altijd voor een andere kaart te plaatsen. Dit durf ik niet omdat mij gezegd is dat de kaarten op deze kaart staan bij dit toestel. Anders is dit voor ons een ideaal toestel.

Grtjs.
Plaats reactie