Garmin edge 520 bundel

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Garmin edge 520 bundel

Bericht door RigolleM »

Ik vind dit persoonlijk een nutteloze feature, maar kan wel begrijpen dat sommige dit belangrijk vinden.
Via bv. Komoot kan je ook zo'n ritjes samenstellen: zet een paar routepunten op een kaart en Komoot verbind die met mekaar, en als je op MTB staat gaat Komoot zoveel mogelijk offroad toepassen. Je hebt meer controle over hetgeen je gaat rijden, kan je bv. een bezienswaardigheid of koffiestop inlassen... Ik probeer toch te weten te komen als ik in een vreemde streek ben, wat de mooiste offroad stukken zijn, die je moet gereden hebben. Zo'n 'suprise-me' functie houdt daar al geen rekening mee.

De nieuwe Edge Explorer heeft die 'suprise-me' functie wel, maar mist toch een paar features die misschien voor u wel belangrijk zijn.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Garmin edge 520 bundel

Bericht door janssis werner »

Tot nu toe nog maar een rit tegen gevallen. Dat was nog mijn eigen fout. Eerst moet je wel kijken of de streek dit toelaat en dan is dat zeker te doen en hebben we al zeer leuke en technische stukken tegen gekomen. Plus als je onderweg iets langs het parcour ziet pakken wij dat mee , de extra km pakken we er dan wel bij. Dit is wel niet voor iedere week maar wij kunnen ervan genieten. Daarom vindt ik dat een plus punt als dat erop staat maar niet tegen een te hoge meer prijs.

Grtjs.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Garmin edge 520 bundel

Bericht door Free_ltd »

Pittige prijs dan toch. Beter wachten op Black Friday. Ik heb vorig jaar met Black Friday de 820 bundle gekocht voor €265 en dan nog eens €13 voor een siliconehoesje.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Garmin edge 520 bundel

Bericht door Free_ltd »

RigolleM schreef:Ik vind dit persoonlijk een nutteloze feature, maar kan wel begrijpen dat sommige dit belangrijk vinden.
Via bv. Komoot kan je ook zo'n ritjes samenstellen: zet een paar routepunten op een kaart en Komoot verbind die met mekaar, en als je op MTB staat gaat Komoot zoveel mogelijk offroad toepassen. Je hebt meer controle over hetgeen je gaat rijden, kan je bv. een bezienswaardigheid of koffiestop inlassen... Ik probeer toch te weten te komen als ik in een vreemde streek ben, wat de mooiste offroad stukken zijn, die je moet gereden hebben. Zo'n 'suprise-me' functie houdt daar al geen rekening mee.

De nieuwe Edge Explorer heeft die 'suprise-me' functie wel, maar mist toch een paar features die misschien voor u wel belangrijk zijn.
Over de Surprise me functie van Garmin zelf ben ik niet te spreken. Ge kunt dat niet instellen voor race of mtb. Heb ze een paar keer gebruikt, maar met de race krijg ik toch nog redelijk wat onverhard erin. Ga ik met de MTB, is het teveel verhard. Ideaal voor cyclocrosser denk ik :lol:
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Garmin edge 520 bundel

Bericht door janssis werner »

Dat is een optie maar eerst zeker zijn dat dit erop staat. Had liever een polar maar dat is afgeketst. Zou dit eerst eens willen zien en daarna doe ik wat ik wil. Heb zoveel tegen strijdige zaken gehoord in de winkel of ze weten soms zaken zelf niet.

Grtjs
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Garmin edge 520 bundel

Bericht door RigolleM »

janssis werner schreef:Dat is een optie maar eerst zeker zijn dat dit erop staat. Had liever een polar maar dat is afgeketst. Zou dit eerst eens willen zien en daarna doe ik wat ik wil. Heb zoveel tegen strijdige zaken gehoord in de winkel of ze weten soms zaken zelf niet.
Ik zou de info van die fietswinkel laten voor wat ze is.

Als die 'suprise-me' functie voor jou zo belangrijk is, dan zou ik eerder uitkijken naar de Edge 820 of de nieuwe Edge Explorer. Nogmaals met een beetje planning heb je die funtie totaal niet nodig en kan je alsnog kiezen voor de Edge 520 Plus. Binnen uw budget ga je iets moeten laten vallen qua features.
Plaats reactie