GARMIN 1030 beginner met veel vragen

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2226
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

GARMIN 1030 beginner met veel vragen

Bericht door zaskar72 »

Ik heb net mijn GARMIN 1030 uit de doos gehaald.
Het is mijn allereerste navigatie computer.
Ik heb geprobeerd hem zo goed mogelijk in te stellen maar zelfs met on line handleiding en GARMIN connect mobile op mijn iPhone 5S vindt ik het toch nogal ingewikkeld allemaal. :(

Mijn vraag is dan ook of ik ergens terecht kan om het met iemand samen is mijn instellingen te overlopen en bij te sturen. [-o<
Ik had graag is les gevolgd eventueel over het gebruik van dit toestel. Ik zou het namelijk graag door en door willen kennen dat ik er het maximale kan uithalen. Zouden dit soort lessen bestaan ? :-k

Ook het koppelen aan mijn Strava weet ik niet of ik dit correct hebt gedaan want vond dat ook nogal moeilijk. #-o
Alsook de koppeling met mijn POLAR hartslagmeter met ANT+ zou toch moeten lukken ?
En hij vindt geen netwerk in mijn woonst terwijl ik dacht dat hij mijn netwerk zou winden zoals mijn iPhone en dat ik dan de WiFi kon instellen...

En is het nemen van een Strava Premium een must ? Weet je dan echt wel nuttige info meer ? Of is dat eerder iets wat overbodig is en beter dat geld voor dat Premium abonnement aan wat anders te besteden?

En waar kan je een deftig - origineel beschermglas kopen voor op het scherm te "kleven" ?
Laatst gewijzigd door zaskar72 op do 21 jun 2018 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: GARMIN 1030 beginner met veel vragen

Bericht door Free_ltd »

Hier kunt ge opleidingen volgen: http://www.galileo-tc.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

Het nemen van een betaalde strava is niet nodig.

Dat uwe polar niet koppelt, geen idee en weet niet of dat zo simpel is. ANT+ zou natuurlijk alles moeten ondersteunen, maar tussen de merken geeft dat wel eens fouten. Daarom dat, als ge ook al die gegevens wilt, ge beter een 'Bundle' versie neemt van een Garmin Edge. Dan zit dat er allemaal bij en maakt het allemaal wat makkelijker. Dan hebt ge zelfs ook nog de cadansmeter erbij, wat ik zelf dan weer enorm belangrijk vindt.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: GARMIN 1030 beginner met veel vragen

Bericht door RigolleM »

Ik zou zeggen Google is uw vriend, maar in uw geval is dit ook al een probleem :-D

Probeer eerst eens te wandelen, zowel letterlijk als figuurlijk, met uw nieuw toestel i.p.v. onmiddellijk al te willen lopen... 8)

Normaal vindt, nu wel met t ;-), de Garmin Connect app probleemloos uw Garmin via het bluetooth protocol. Zie je de Garmin Edge in uw BT instellingen in iOS? iPhone 5s bevat weliswaar een oud protocol (4.1), terwijl de Garmin Edge 1030 een recentere versie heeft en in veel gevallen willen beiden niet goed met mekaar communiceren. Eens googlen of daar nog issues zijn bij andere gebruikers.

Het koppelen met Strava bestaat een support pagina van op website van Strava.

Een Polar hartslagmeter zou in principe moeten werken met een Garmin, beiden ANT+ protocol, maar zoals hierboven al werd aangehaald, durft dit in de praktijk wel eens te mislukken. Dus bij zoeken hartslagmeter krijg je geen resultaat. Werkt dit nog met uw Polar?

Wi-Fi zou in principe ook geen probleem mogen zijn om te koppelen als je de handelingen volgt die staan beschreven op de support page van Garmin, maar uit ervaring weet ik dat dit in de praktijk ook fout kan lopen, bv. bij mijn Wahoo Elemnt kan ik hem niet koppelen op een 5Ghz SSID, enkel 2.4 Ghz. Misschien is dit bij Garmin ook het geval... Googlen dus...
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2226
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Re: GARMIN 1030 beginner met veel vragen

Bericht door zaskar72 »

RigolleM schreef:Ik zou zeggen Google is uw vriend, maar in uw geval is dit ook al een probleem :-D IS OPGELOST MAAR VRAAG ME NIET HOE...PLOTS WERKTE HET :bounce:

Probeer eerst eens te wandelen, zowel letterlijk als figuurlijk, met uw nieuw toestel i.p.v. onmiddellijk al te willen lopen... 8) IK WIL GEWOON HET TOESTEL INSTELLEN EN ER DAN ZOVEEL MOGELIJK UITHALEN

Normaal vindt, nu wel met t ;-), de Garmin Connect app probleemloos uw Garmin via het bluetooth protocol. Zie je de Garmin Edge in uw BT instellingen in iOS? iPhone 5s bevat weliswaar een oud protocol (4.1), terwijl de Garmin Edge 1030 een recentere versie heeft en in veel gevallen willen beiden niet goed met mekaar communiceren. Eens googlen of daar nog issues zijn bij andere gebruikers.

IPHONE AAN GPS KOPPELEN IS GELUKT

Het koppelen met Strava bestaat een support pagina van op website van Strava.

Een Polar hartslagmeter zou in principe moeten werken met een Garmin, beiden ANT+ protocol, maar zoals hierboven al werd aangehaald, durft dit in de praktijk wel eens te mislukken. Dus bij zoeken hartslagmeter krijg je geen resultaat. Werkt dit nog met uw Polar? WERKTE PERFECT MET STRAVA OP IPHONE

Wi-Fi zou in principe ook geen probleem mogen zijn om te koppelen als je de handelingen volgt die staan beschreven op de support page van Garmin, maar uit ervaring weet ik dat dit in de praktijk ook fout kan lopen, bv. bij mijn Wahoo Elemnt kan ik hem niet koppelen op een 5Ghz SSID, enkel 2.4 Ghz. Misschien is dit bij Garmin ook het geval... Googlen dus...
Gebruikersavatar
J.E.
Mountainbiker
Berichten: 2413
Lid geworden op: di 01 jan 2008 21:52
Rijdt met: Oud verwrongen Duikbootijzer.

Re: GARMIN 1030 beginner met veel vragen

Bericht door J.E. »

1030 koppelt idd ook alleen op 2.4 netwerken. TelenetrouterWifi laatste generatie is 5ghz ... , heb hetzelfde voorgehad...
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: GARMIN 1030 beginner met veel vragen

Bericht door RigolleM »

Polar werd verbonden met iPhone 5s en dit is via bluetooth want ANT+ wordt niet door iPhone ondersteund.

Dus ik vermoed dat je hier te maken hebt met een protocol probleem tussen oud en nieuw toestel en/of ANT+ protocol die niet compatible is Garmin vs Polar. Zoals hierboven al werd geadviseerd zou je dus beter een nieuwe HR band aanschaffen.
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2226
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Re: GARMIN 1030 beginner met veel vragen

Bericht door zaskar72 »

J.E. schreef:1030 koppelt idd ook alleen op 2.4 netwerken. TelenetrouterWifi laatste generatie is 5ghz ... , heb hetzelfde voorgehad...
Ja ik heb zo een nieuwe … een witte

Dus hoe heb jij dat dan opgelost ? :-k
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2226
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Re: GARMIN 1030 beginner met veel vragen

Bericht door zaskar72 »

RigolleM schreef:Polar werd verbonden met iPhone 5s en dit is via bluetooth want ANT+ wordt niet door iPhone ondersteund. KLOPT

Dus ik vermoed dat je hier te maken hebt met een protocol probleem tussen oud en nieuw toestel en/of ANT+ protocol die niet compatible is Garmin vs Polar. Zoals hierboven al werd geadviseerd zou je dus beter een nieuwe HR band aanschaffen.
MAAR kan het zijn dat je de hartslagmeter zelf, dus dat POLAR "blokje", op de band moet klikken en aandoen om te koppelen ?
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: GARMIN 1030 beginner met veel vragen

Bericht door RigolleM »

zaskar72 schreef:Dus hoe heb jij dat dan opgelost ? :-k
Door de 2.4-Ghz SSID te gebruiken. De meeste routers ondersteunen dual band, m.a.w. zowel 2.4- en 5-Ghz. Indien enkel 5-Ghz geconfigureerd ga je eens moeten verdiepen in uw router.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: GARMIN 1030 beginner met veel vragen

Bericht door RigolleM »

zaskar72 schreef:MAAR kan het zijn dat je de hartslagmeter zelf, dus dat POLAR "blokje", op de band moet klikken en aandoen om te koppelen ?
Geen idee hoe een Polar HR sensor moet koppelen, enkel ervaring met Garmin (alle generaties), 4iiii en Tacx HR sensors, en die moet je koppelen door hem rond op de borst te bevestigen en dan pas de Garmin te laten zoeken naar een HR-sensor.
Plaats reactie