GARMIN 1030 beginner met veel vragen

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Re: GARMIN 1030 beginner met veel vragen

Bericht door zaskar72 »

RigolleM schreef:
zaskar72 schreef:Dus hoe heb jij dat dan opgelost ? :-k
Door de 2.4-Ghz SSID te gebruiken. De meeste routers ondersteunen dual band, m.a.w. zowel 2.4- en 5-Ghz. Indien enkel 5-Ghz geconfigureerd ga je eens moeten verdiepen in uw router.
En welke invloed heeft dat op je internet en tv dan ?
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: GARMIN 1030 beginner met veel vragen

Bericht door RigolleM »

zaskar72 schreef:
RigolleM schreef:
zaskar72 schreef:Dus hoe heb jij dat dan opgelost ? :-k
Door de 2.4-Ghz SSID te gebruiken. De meeste routers ondersteunen dual band, m.a.w. zowel 2.4- en 5-Ghz. Indien enkel 5-Ghz geconfigureerd ga je eens moeten verdiepen in uw router.
En welke invloed heeft dat op je internet en tv dan ?
We geven U de richting aan en nu is het aan jou om verder te zoeken.
Als je er zo weinig van kent, zal je wellicht een Proximus of Telenet abonnement hebben met een modem/Wi-Fi router van hun.
Beide providers hebben voldoende hulppagina's om je zoektocht te vergemakkelijken: Telenet en Proximus
Gebruikersavatar
J.E.
Mountainbiker
Berichten: 2413
Lid geworden op: di 01 jan 2008 21:52
Rijdt met: Oud verwrongen Duikbootijzer.

Re: GARMIN 1030 beginner met veel vragen

Bericht door J.E. »

zaskar72 schreef:
J.E. schreef:1030 koppelt idd ook alleen op 2.4 netwerken. TelenetrouterWifi laatste generatie is 5ghz ... , heb hetzelfde voorgehad...
Ja ik heb zo een nieuwe … een witte
Dus hoe heb jij dat dan opgelost ? :-k
Telenetbrol is niet dual band... :lol:

Meestal heb je nog uw Wifi zender van voor dat je uw nieuwe Telenetrouter had.
Die kan je dan met een netwerkkabel aan uwen nieuwe Telenetrouter hangen en heb je 2 Wifi netwerken, waarvan één op 2.5ghz.

Zo heb ik het kunnen oplossen.

Want uw 1030 'ziet' zelfs de 5ghz netwerken niet.
Luhmann
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 15 sep 2017 09:17
Rijdt met: Cube LTD Race

Re: GARMIN 1030 beginner met veel vragen

Bericht door Luhmann »

zaskar72 schreef:
RigolleM schreef:
zaskar72 schreef:Dus hoe heb jij dat dan opgelost ? :-k
Door de 2.4-Ghz SSID te gebruiken. De meeste routers ondersteunen dual band, m.a.w. zowel 2.4- en 5-Ghz. Indien enkel 5-Ghz geconfigureerd ga je eens moeten verdiepen in uw router.
En welke invloed heeft dat op je internet en tv dan ?
De 5Ghz band is minder druk, wordt minder gebruikt en geeft dus minder storing. Theoretisch dus sneller en stabielere connectie. Of je hier in de praktijk wat van merkt is koffiedik kijken. Apparaten die beide banden ondersteunen (moderne laptops, gsm's & tablets) switchen zonder probleem. Om een paar cent te besparen kan fabrikant in zijn apparaat er voor kiezen om slechts één van de twee te steken.

Als je dit infrequent nodig hebt kan je ook overwegen om een laptop of telefoon als lokale hotspot in te stellen. Je laat die dan eigenlijk als wifi router fungeren voor je gps. Let wel dat je telefoon of laptop op die moment geen wifi connectie heeft en je dus een 4G of draaid nodig hebt voor een internet connectie.
Gebruikersavatar
PainSosis
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 13 mei 2018 16:03
Rijdt met: Orbea Alma H20 '17

Re: GARMIN 1030 beginner met veel vragen

Bericht door PainSosis »

Voor uw Wifi signaal:

Inloggen op Mijn Telenet : https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/

Op internet klikken:
Afbeelding

Mijn thuisnetwerk kiezen:
Afbeelding

Op Modem Details klikken:
Afbeelding

Bij Signaal kan je de frequentie controleren en indien nodig aanpassen.
Bij mij zend deze beide signalen uit.
Indien uw modem dit niet kan mag je deze gratis gaan omruilen bij je favoriete Telenet verdeler.
Afbeelding


Voor uw ANT+ sensor :
Een mogelijk probleem kan zijn dat deze reeds gekoppeld is aan een ander toestel dat in de buurt ligt.
Hetzij met BT, hetzij via ANT+ , vergewis je ervan dat de sensor losgekoppeld is van alle andere apparaten alvorens te pairen met uw Edge 1030.


Mvg,
PS
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: GARMIN 1030 beginner met veel vragen

Bericht door RigolleM »

PainSosis schreef:Voor uw ANT+ sensor :
Een mogelijk probleem kan zijn dat deze reeds gekoppeld is aan een ander toestel dat in de buurt ligt.
Hetzij met BT, hetzij via ANT+ , vergewis je ervan dat de sensor losgekoppeld is van alle andere apparaten alvorens te pairen met uw Edge 1030.
ANT+ ondersteunt meerdere koppelingen.
Al meedere keren met 2 devices gereden en de HR-, speed- en cadanssensor waren gekoppeld op beide toestellen.
Nog niet getest met BT, maar in theorie zou dit ook moeten lukken. Weliswaar een HR band via ANT+ (Edge) en BT (smartphone) gekoppeld, werkte wel.
Gebruikersavatar
PainSosis
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 13 mei 2018 16:03
Rijdt met: Orbea Alma H20 '17

Re: GARMIN 1030 beginner met veel vragen

Bericht door PainSosis »

RigolleM schreef: ANT+ ondersteunt meerdere koppelingen.
Al meedere keren met 2 devices gereden en de HR-, speed- en cadanssensor waren gekoppeld op beide toestellen.
Nog niet getest met BT, maar in theorie zou dit ook moeten lukken. Weliswaar een HR band via ANT+ (Edge) en BT (smartphone) gekoppeld, werkte wel.
Aha! Weer iets bijgeleerd :bounce:
Ik vraag al jaren achter alle laatste nieuwe snufjes om uit te proberen maar wij krijgen dat dus niet hé.... :evil:
Ik rijd nog altijd met mijn tweedehands Edge 705.


Probeer toch maar van eens alles los te koppelen en dan te pairen.
Soms wringen die dingen wat tegen en dan kan dat al eens helpen.


Mvg,
PS
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: GARMIN 1030 beginner met veel vragen

Bericht door RigolleM »

PainSosis schreef:Probeer toch maar van eens alles los te koppelen en dan te pairen.
Soms wringen die dingen wat tegen en dan kan dat al eens helpen.
Ik blijf er toch bij dat Polar HR sensor niet compatible is met de Garmin, zo kreeg ik mijn Wahoo speed- en cadanssensor niet gekoppeld aan mijn Garmin, toen mijn Wahoo Bolt het had begeven en ik ff moest terugschakelen naar de Garmin Edge 800. Mijn Garmin HRM band werkt perfect met de Wahoo.
Gebruikersavatar
PainSosis
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 13 mei 2018 16:03
Rijdt met: Orbea Alma H20 '17

Re: GARMIN 1030 beginner met veel vragen

Bericht door PainSosis »

RigolleM schreef: Ik blijf er toch bij dat Polar HR sensor niet compatible is met de Garmin, zo kreeg ik mijn Wahoo speed- en cadanssensor niet gekoppeld aan mijn Garmin, toen mijn Wahoo Bolt het had begeven en ik ff moest terugschakelen naar de Garmin Edge 800. Mijn Garmin HRM band werkt perfect met de Wahoo.
Een beetje google werk later kom ik tot de conclusie dat we misschien beter eens vragen welk type Polar HR meter gebruikt wordt.
Blijkbaar zijn er gecodeerde en ongecodeerde T31 Polar HR meters en is er ook nog een BT only versie enz... :drunk:

Waarom moeten ze dat altijd zo gecompliceerd maken....... laat maar, ik weet waarom :-D
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Re: GARMIN 1030 beginner met veel vragen

Bericht door zaskar72 »

OK probleem is opgelost …..denk ik :wink:

Hartslagband:

POLAR H7 is idd Bleutooth MAAR geen ANT+ zoals ik dacht :mijn excuses [-o<

Ik heb deze gekocht https://www.decathlon.be/nl/p/hartslagb ... 95&c=ZWART en die vond mijn GARMIN direct en is ook aan de GARMIN gekoppeld

WiFi

Ik heb effe met TELENET klantendienst gebeld en op 40 min samen zoeken zijn we er uit geraakt en vond mijn GARMIN mijn home netwerk. Ik heb dat een naam gegeven https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... voordelen/ maar anders zie je gewoon Telenet en een nummer erachter.
Ter info zij kunnen 2.4 GHz en 5Ghz splitsen. Dat hebben ze ook gedaan. Dan WiFi op GARMIN effe UIT / AAN gezet, dan ook dit https://www.garmin.com/en-US/software/express/ op laptop gedownload en geopend en dan de stappen gevolgd.






Dus ik DENK dat alles nu wel OK is. Waarom zeg ik DENK omdat ik het nog moet testen. Maar het toestel vond al wel de hartslagmeter en het homenetwerk.


Nu testen en dan zien we wel weer waar we staan (o)


Ik heb me ook ingeschreven voor een cursus GARMIN EDGE 1030 om dat toestel te leren en wat tips & trics :drunk: wat in mijn geval zeker geen kwaad zal kunnen #-o :lol:


Ik wens iedereen alvast te bedanken voor de bijdrage !!!
Plaats reactie