Rox 12 eerste indruk

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
vj
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 08 aug 2005 18:28
Rijdt met: haaifiets met dikke bande en een illegaal moteurke

Rox 12 eerste indruk

Bericht door vj »

Vorige week 10 daagjes gaan biken in de duitse bossen en goed gebaald van dat eeuwige verkeerd rijden en “keer” om gezaag van de edge 820.
Dus nieuw vriendje voor de 820 een rox12
Ziet er veelbelovend uit maar op het moment nog zeer buggy in de software. Grootste probleem is dat hij regelmatig aflsluit tijdens het navigeren en je dan terug moet opstarten waardoor je dus ook allemaal stukjes training hebt op het trainingslog.
Gebruikersavatar
kovan
Mountainbiker
Berichten: 614
Lid geworden op: za 24 sep 2011 20:44
Rijdt met: ene mee eps, en ene mee kees

Re: Rox 12 eerste indruk

Bericht door kovan »

Dus besluit? "Nog" slechter dan Garmin?
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Rox 12 eerste indruk

Bericht door Free_ltd »

Wel raar dat mijne 820 dat nauwelijks doet. Mss wat minder verkeerd rijden en effectief de aanwijzingen volgen? :-D :-D :-D
Als ge met een ander toestel verkeerd rijdt, zegt die dat normaal ook :lol:

Som doet mijne 820 dat ook als die mij off-road wil sturen als ik met de race ben. dan zoom ik ff de kaart uit en zie dat ik terug op de route via een andere weg kom. Dan zal die dat een paar keer vragen om te corrigeren, maar dat slaan we dan in de wind. Jammer dat ge dat herberekenen niet kunt afzetten. Bij mijn Garmin Zumo op de motor kan dat wel en dan zoom ik uit en rij ik via andere wegen terug naar de route.
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Rox 12 eerste indruk

Bericht door BertG »

Kan je met een 820 dan geen tracks rijden zonder routeaanwijzingen (kruimelspoor)? Vind ik sowieso veel handiger met de fiets. Zou wel raar zijn.
Gebruikersavatar
vj
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 08 aug 2005 18:28
Rijdt met: haaifiets met dikke bande en een illegaal moteurke

Re: Rox 12 eerste indruk

Bericht door vj »

inderdaad ik slaag soms nogal eens het verkeerde paadje in :oops: dit komt natuurlijk ook door mijn ongelooflijke snelheid :-" dikke nek modus uit ](*,)
Maar de 820 zit dan heel den tijd te zagen dat je moet omkeren, na dat je dan een tijdje da hebt genegeerd gaat hij eindelijk eens herbereken :roll:
De rox herberekend meteen en ook heel snel. nadeel is dat als je een nieuw ding koopt je tegenwoordig bèta tester bent zeker :evil: :evil: :evil:
Gebruikersavatar
PainSosis
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 13 mei 2018 16:03
Rijdt met: Orbea Alma H20 '17

Re: Rox 12 eerste indruk

Bericht door PainSosis »

vj schreef: goed gebaald van dat eeuwige verkeerd rijden en “keer” om gezaag van de edge 820.
vj schreef:Dus nieuw vriendje voor de 820 een rox12
vj schreef:Grootste probleem is dat hij regelmatig aflsluit tijdens het navigeren en je dan terug moet opstarten waardoor je dus ook allemaal stukjes training hebt op het trainingslog.
Zedde gij nu bezig over GPS'n of over ne partner met stafkaart? :-D
vj schreef:Grootste probleem is dat hij regelmatig aflsluit tijdens het navigeren en je dan terug moet opstarten waardoor je dus ook allemaal stukjes training hebt op het trainingslog.
Dat is geen veelbelovend toestel maar een defect toestel....
Ik zou er mee terug gaan naar de winkel.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Rox 12 eerste indruk

Bericht door RigolleM »

vj schreef: Maar de 820 zit dan heel den tijd te zagen dat je moet omkeren, na dat je dan een tijdje da hebt genegeerd gaat hij eindelijk eens herbereken :roll:
Is omdat hij nog aan het herbereken is, en pas als hij klaar is stopt hij dus met rechtsomkeren. Bij een auto GPS heb je dit ook, tot hij een andere route heeft gevonden, houdt hij er uiteindelijk ook mee op om je te doen omkeren. Maar herberekenen bij het MTB'en is no-go omdat het parcours veel te snel wijzigt, i.t.t. op de weg rijden, waar je bv. een kilometer rechtdoor kunt blijven rijden tot je terug ergens moet afslaan. Gewoon de route tonen op kaart zonder routering en zelf uw weg terug zoeken als je nog eens verkeerd rijdt.
vj schreef:De rox herberekend meteen en ook heel snel. nadeel is dat als je een nieuw ding koopt je tegenwoordig bèta tester bent zeker :evil: :evil: :evil:
Tja, je hebt een vrij stabiel toestel (Edge 820), maar door het verkeerd gebruik er van, koop je een toestel die nog maar pas op de markt is, en dan verwacht je dat dit beter gaat lukken.
En je koopt nog een toestel die door weinigen wordt gebruikt, verwacht ik ook niet zoveel feedback van de community en worden dus de bugs minder snel ontdekt en opgelost.
Ik zou bij de Edge 820 gebleven zijn en eens om wat raad gevraagd hebben... :-k
roderider
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 18 jul 2016 08:54

Re: Rox 12 eerste indruk

Bericht door roderider »

vj schreef:Vorige week 10 daagjes gaan biken in de duitse bossen en goed gebaald van dat eeuwige verkeerd rijden en “keer” om gezaag van de edge 820.
Dus nieuw vriendje voor de 820 een rox12
Ziet er veelbelovend uit maar op het moment nog zeer buggy in de software. Grootste probleem is dat hij regelmatig aflsluit tijdens het navigeren en je dan terug moet opstarten waardoor je dus ook allemaal stukjes training hebt op het trainingslog.
Gaat dat eigenlijk ooit goed gaan in duitse bossen? Als ik zie dat hier in de Belgische bossen mijn Garmin het spoor wel al eens kwijt geraakt...
Dat is gewoon eigen aan gps vrees ik. En zelf Galileo met verhoogde accuraatheid gaat hier geen oplossing brengen vrees ik. Die zitten zelf hoger in orbit.
Als het signaal van de satellieten niet tot aan het gps apparaat geraakt zal het niet deftig werken.
Gebruikersavatar
PainSosis
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 13 mei 2018 16:03
Rijdt met: Orbea Alma H20 '17

Re: Rox 12 eerste indruk

Bericht door PainSosis »

Voor alle duidelijkheid!
Ik snap heel de discussie over verkeerd rijden.
We verwachten blijkbaar dat dat plastic bakje ons een grote pijl op de weg kan tekenen waar we moeten afslagen.
Misschien met een Google bril. Augmented Reality, het zit eraan te komen...
Al gaat die pijl waarschijnlijk te laat beginnen flikkeren en gaan we dan tegen een boom rijden.


MAAR:

Is dat verkeerd rijden en u weg zoeken nu ook niet een beetje de charme aan nieuwe streken ontdekken en kaartlezen?
We zijn hier bezig over 10 meter te ver rijden en omdraaien in een bos.
Ofwel ben je echt niet aan het opletten.

Vroeger moest je proberen enkele herkenningspunten te vinden zoals een bergformatie of formaties van wegen.
En dan hopen dat je geen 10 cm te ver op de kaart aan het kijken was omdat daar ook een vork in de vorm van een peer te zien was.....

Alleh ja,
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Rox 12 eerste indruk

Bericht door RigolleM »

De meesten verwachten hetzelfde als in hun wagen (val wat in herhaling), maar zo werkt de navigatie van een fiets-GPS dus niet.
Om het heel simpel uit te leggen. Stel je hebt een route van 1 km en om de 25m zet je een punt. Aan het punt van 100m rijdt je verkeerd en de fiets-GPS gaat je naar het punt van 125m wilen brengen maar ondertussen zit je al aan het punt van de 200m en gaat hij dit terug herberekenen. Daarom gaat dit vaak verkeerd op de MTB, ook op de weg kan dit zeer vervelend zijn als je veel kleine baantjes met afslagen hebt. Als je een rit wilt narijden, best de routering niet gebruiken, hoe verleidelijk het ook mag wezen. Wil je van A naar B rijden dan kan je gerust routering gebruiken, want dan zal hij gewoon een betere route voor je uitrekenen en hoeft hij je niet terug naar dat bepaald punt terug te brengen.

Op mijn Edge 800 reed ik gewoon een koers en het herberekenen en afslagbegeleiding stonden gewoon uit, reed ik verkeerd dan begon ik wat uit te zoemen tot ik mijn kruimelspoor terug zag en probeerde ik terug ontrack te geraken. Mijn Wahoo Elemnt kent alleen maar deze manier van werken, dus viel dat voor mij zeer goed mee.
Plaats reactie