Polar v650

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Polar v650

Bericht door janssis werner »

Hallo. Deze vraag gaat alleen over dit toestel. Ik ben een liefhebber van polar en rij nu met v450. Nu is de vraag wat kun je nu met dit toestel voor te navigeren. Bij het uitkomen van dit toestel kon deze nog niet veel. Zou graag ritten na tijden die ik zelf maak of van andere. Op verrassing rijden zal wel nier gaan denk ik. Die ritten die ik wil rijden komen niet van polar site dus kan dit.

Grtjs.
HardTail Charlie
Mountainbiker
Berichten: 281
Lid geworden op: do 02 jun 2011 21:25
Rijdt met: Lynskey M290

Re: Polar v650

Bericht door HardTail Charlie »

Met de V650 kan je .gpx bestanden inladen, eender vanaf welk platform. Zelf gemaakte routes, eerder gereden routes, routes van de gekende MTB-sites (of andere).
Eens je het bestand (gpx) op je PC hebt staan kan je dit in Flow naar je Favorieten slepen/kopiëren en dan synchen naar de V650. Werkt simpel en goed.

Er is inderdaad geen "verras mij"-functie op het toestel zelf, maar bv de vele routes die op Flow te vinden zijn laten je toe routes te ontdekken, en eventueel/bovendien vooraf te analyseren zodat je ook niet 'onaangenaam verrast' wordt (bv. wat betreft hoogteprofiel, omgeving...)
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Polar v650

Bericht door janssis werner »

Ok bedankt maar bij het uitkomen ging dit niet. Ben vooral fan van de gegevens die je krijgt van de rit en dat is denk ik het zelfde als de mijne nu.
HardTail Charlie
Mountainbiker
Berichten: 281
Lid geworden op: do 02 jun 2011 21:25
Rijdt met: Lynskey M290

Re: Polar v650

Bericht door HardTail Charlie »

klopt, inladen routes en OSM is er pas een tijd na lancering dmv upgrade aan toegevoegd.
Een maand geleden ook nog dit https://support.polar.com/en/updates/po ... oduct=V650" onclick="window.open(this.href);return false;
MrJones
Mountainbiker
Berichten: 54
Lid geworden op: di 28 apr 2009 11:27
Rijdt met: Scalpel SI Carbon 3, Canyon Grand Canyon CF SLX 9.9

Re: Polar v650

Bericht door MrJones »

Vorig weekend nog een dag in Winterberg gereden op v650 (een gpx van Strava geplukt). Mijn bevindingen:
- fantastisch gps-signaal, ook diep in het bos =D>
- zeer goed kleurenscherm, makkelijk in- & uitzoomen
- goeie kaarten
- geen turn-by-turn, maar wel een dikkere lijn waar je naar toe moet: geen enkele keer misreden. Als je een beetje handig bent met kaarten lezen werkt dit perfect! :bounce:

Al anderhalf jaar zeer tevreden gebruiker! Enige waar ik al eens op vloek is dat na de rit de gps verbinden met de laptop (want met gsm lukt mij niet meer :( ) al eens fout loopt :-?
Mark72
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 28 sep 2014 16:26

Re: Polar v650

Bericht door Mark72 »

Bij mij lukt het verbinden met de laptop ook al een tijdje niet meer. Vraag me af of dit met de laatste update te maken heeft.
HardTail Charlie
Mountainbiker
Berichten: 281
Lid geworden op: do 02 jun 2011 21:25
Rijdt met: Lynskey M290

Re: Polar v650

Bericht door HardTail Charlie »

Bedankt voor de eerlijke bevindingen.
Ik ben zelf (Polar medewerker en) ook V650 gebruiker en heb persoonlijk geen problemen ondervonden ivm synchen.
Maar ik ga hier zeker achteraan en zodra ik meer weet hou ik jullie op de hoogte.

Bedankt & groet
Karel
Mark72
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 28 sep 2014 16:26

Re: Polar v650

Bericht door Mark72 »

Ik kan het gebruiksgemak alleen maar bevestigen. Goede batterij, goed scherm, handig in gebruik, ....
Maar het syncen is vanaf het begin moeilijk geweest. Soms herkent ie em, dan moet je de Pc herstarten, of de V650 herstarten, of een andere kabel gebruiken,... De faq ivm met dit probleem is ook niet eenvoudig, de oorzaak kan op verschillende vlakken liggen blijkbaar.
Spijtig dat ze er na zoveel jaren nog niet in slagen om dit gewoon plug&play te maken.
Misschien zijn we te verwend.
Mark72
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 28 sep 2014 16:26

Re: Polar v650

Bericht door Mark72 »

En nu is het sync'n weer wel gelukt.
PC opgezet, V650 aangesloten aan dezelfde kabel en zelfde usb van vorige mislukte poging. V650 opgestart. Er gebeurt niks. Dan PolarFlow toch maar zelf opengeklikt, en de sync begint
HardTail Charlie
Mountainbiker
Berichten: 281
Lid geworden op: do 02 jun 2011 21:25
Rijdt met: Lynskey M290

Re: Polar v650

Bericht door HardTail Charlie »

Soms kan het even duren vooraleer de sync van start gaat, de V650 gewoon een poosje aan de kabel/PC laten hangen helpt doorgaans wel.
Afhankelijk van het al dan niet vlot afsluiten van de PC (na een vorige sync-sessie) kan het soms wat langer duren bij een nieuwe poging.
Plaats reactie