Alternatief voor Mio SurpriseMe

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
LeftyBart
Mountainbiker
Berichten: 71
Lid geworden op: wo 23 jun 2010 13:30
Rijdt met: Cannondale 29Flash 1/SuperX

Alternatief voor Mio SurpriseMe

Bericht door LeftyBart »

Hallo, ik ben op zoek naar een online-alternatief voor de Mio Surprise Me-functie. Ik heb een Mio gehad en nadien een Garmin die een alternatief heeft, maar als je weet hoe de Mio werkte, dan stelt dat van Garmin niets voor. Bij Garmin duurt het veel langer en de routes zijn - naar mijn ervaring - minder goed.

Inmiddels heb ik een Wahoo die zeker voordelen biedt, maar ook nadelen. Eén daarvan is het ontbreken van een SurpriseMe-functie. Bestaat er een online alternatief om iets soortgelijk te doen en nadien naar de Wahoo kan schieten op één of andere manier?

Ik heb al gezocht maar nog niets gevonden. Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Alternatief voor Mio SurpriseMe

Bericht door RigolleM »

LeftyBart schreef:Inmiddels heb ik een Wahoo die zeker voordelen biedt, maar ook nadelen. Eén daarvan is het ontbreken van een SurpriseMe-functie. Bestaat er een online alternatief om iets soortgelijk te doen en nadien naar de Wahoo kan schieten op één of andere manier?
Je kan dit perfect met eender welke routeringssoftware (off- of online).
Suprise-Me functie is niet meer dan een paar route-punten en daartussen een verbonden route.

Bijvoorbeeld:
Je wil een rit rijden van 50km.
Open een off- of online kaart en duid uw startplaats aan.
Zet een routepunt 10 km verder en dan nog ééntje 10 km verder en herhaal dit nog eens 3x en zorg dat de laatste routepunt terug op uw startplaats uitkomt.
De routeringssoftware zal dan een route berekenen tussen de routepunten en voila je hebt een rit.
Voordeel: je hebt alles zelf onder controle en je kan waar nodig zelf aanpassingen aanbrengen, bv. een stopplaats, bezienswaardigheid, koffiepauze,...
Nadeel: vraagt een beetje meer effort dan gewoon op uw GPS te kiezen voor suprise-me functie van bv. 50 km.
HardTail Charlie
Mountainbiker
Berichten: 281
Lid geworden op: do 02 jun 2011 21:25
Rijdt met: Lynskey M290

Re: Alternatief voor Mio SurpriseMe

Bericht door HardTail Charlie »

http://www.ugesco.be/knooppunten/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie