Lezyne GPS

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
Joris
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: di 22 apr 2003 11:46
Rijdt met: Niner Ros 9; Orbea Occam

Lezyne GPS

Bericht door Joris »

Er wordt hier op het forum vooral gesproken over Garmin of Wahoo, maar er zijn ook een aantal andere merken die interessante GPS toestellen op de markt brengen. Ik ben sinds kort in het bezit van een Lezyne micro GPS. Er wordt maar weinig geschreven over deze toestellen maar ik ben er echt wel tevreden over en daarom dit nieuwe topic. review.

De lezyne GPS toestellen zijn meer fietscomputers dan een GPS zoals wij deze kennen van in de auto. Er bestaat wel een routeringsmodus met wegaanduiding (met pijlen), maar hiervoor zou ik deze toestellen niet aanschaffen. Rij je graag gpx tracks na, dan is dit toestel niet geschikt voor je. Wens je echter een goede fietscomputer die je kunt koppelen met sensoren en je smartphone, of ben je een echte strava-freak die graag zijn routes deelt of een KOM (of QOM) najaagt dan is dit een super goed en niet duur toestel. De prijs van de een micro GPS is slechts € 130 en in vergelijking met de Garmin-toestellen kan je dit echt een koopje noemen.

Pluspunten
- klein en licht,
- goed GPS signaal
- leesbaar scherm, verkies je een groter scherm dan kan je opteren voor de Super GPS
- opnemen van je rit en delen met strava, live strava segmenten
- koppelen met ANT+ en bluetooth sensoren (hartslag, snelheid, cadans,…)
- werkt feilloos samen met smartphone via de lezyne app,
- instellen van het toestel via smartphone en via de GPS
- instellen van een profiel voor meerdere fietsen
- prijs slechts 129 €
- robuuste cnc gefreesde aluminium omhulsel
Minpunten
- narijden van gereden routes via stippellijn, geen kaartinfo
- Routering via app, met pijlen op het scherm en straatnaaminfo, niet echt geschikt voor MTB
- geen kaarten
Plaats reactie