Wahoo Fitness Elemnt

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1617
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Christ D. »

Bij mij lukt het nog steeds om zelf de wielmaat in te geven.
marsellus_2000
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: do 10 jan 2019 11:23
Rijdt met: Trek Procaliber 9.7

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door marsellus_2000 »

Ben ook zeer content met de Elemnt Bolt, ik merk wel dat je voor een goede meting van hoogtemeters op koude dagen best het toestel eerst laat afkoelen tot buitentemperatuur voor je aan je rit begint. Bij sterke daling (of stijging) van de temperatuur neemt de hoogte af (toe). Verschil is maar een 20-tal meters voor ongeveer 10 graden verschil maar wel gek dat je een stuk ‘lager’ uitkomst op je startplaats... Heeft nog iemand hetzelfde gemerkt?
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door RigolleM »

Zondag een rit gedaan, was -2°C buiten, Wahoo aangezet in de garage en dan op de fiets gesprongen aan mijn oprit.
Geen uitzonderlijke hoogtemetingen vastgesteld bij de start van rit, en ook niet gedurende de rit.

Met mijn Edge was het wel zo dat hij altijd de laatste hoogtemeting aanneemt van de vorige rit. Dus was je bv. bij de vorige rit op een hoogte van 120m en de volgende rit start je aan 0m, zal de GPS eens moeten kalibreren naar de juiste hoogtemeters.
Als je GPS aanzet en onmiddellijk vertrekt krijg je dus inderdaad grote verschillen.
Ik vermoed dat dit bij de Wahoo ook wel zo zal zijn.
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door chrisper »

weet er iemand van de wahoo gebruikers hoeveel ritten je kan bewaren (koersen) op het toestel?

op de edge 1000 kan ik ongeveer 80 ritten bewaren, die ik wel eens narij
dus gpx inladen, en de edge 1000 maakt hier een koers van

ik heb de gewoonte om nu en dan enkele ritten zelf te maken, zodat ik thuis kan vertrekken voor 1 of andere rit na te rijden.
ook enkele bloso routes in de buurt blijven op de edge staan
zo kan ik gewoon fiets pakken, garmin erop, en gewoon route narijden (zodat ik er niet eerst iets moet opzetten)
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1617
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Christ D. »

chrisper schreef:weet er iemand van de wahoo gebruikers hoeveel ritten je kan bewaren (koersen) op het toestel?
Ik denk dat er op het toestel zelf geen ritten bewaard worden , alles zit in de app. Als ik mij niet vergis.
Byorka
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: za 25 dec 2004 11:34

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Byorka »

Ritten staan gewoon op het toestel zelf.
Hoeveel er op kunnen weet ik niet maar toch een heel aantal.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door RigolleM »

De ELEMNT heeft 3 GB aan beschikbare systeemruimte, daarvan gebruikt hij +/- 2,5 GB voor kaartgegevens en laat +/- 500 MB over voor routes en workouts.
Een workout is 100Kb/uur (met alle sensors), dus reken zelf maar uit hoeveel workouts of routes je kan bewaren ;-)
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1617
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Christ D. »

RigolleM schreef:De ELEMNT heeft 3 GB aan beschikbare systeemruimte, daarvan gebruikt hij +/- 2,5 GB voor kaartgegevens en laat +/- 500 MB over voor routes en workouts.
Een workout is 100Kb/uur (met alle sensors), dus reken zelf maar uit hoeveel workouts of routes je kan bewaren ;-)
Ik heb de kaarten die ik niet nodig heb "uitgezet" , zo heb je meer systeemruimte over. Dat is vooral voor mijn eigen :roll: Ik heb het gedacht , hoe minder systeemruimte in gebruik hoe vlotter iets werkt. Of dat juist is weet ik niet.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door RigolleM »

Christ D. schreef:Ik heb de kaarten die ik niet nodig heb "uitgezet" , zo heb je meer systeemruimte over. Dat is vooral voor mijn eigen :roll: Ik heb het gedacht , hoe minder systeemruimte in gebruik hoe vlotter iets werkt. Of dat juist is weet ik niet.
Ik heb ook enkel Benelux, Frankrijk, Spanje, Italië... staan op mijn Elemnt.
Vol of leeg zal niet zoveel invloed hebben op de werking van het systeem, draait niet op een MS Windows OS hé :lol:
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1617
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Christ D. »

RigolleM schreef:
Christ D. schreef:Ik heb de kaarten die ik niet nodig heb "uitgezet" , zo heb je meer systeemruimte over. Dat is vooral voor mijn eigen :roll: Ik heb het gedacht , hoe minder systeemruimte in gebruik hoe vlotter iets werkt. Of dat juist is weet ik niet.
Ik heb ook enkel Benelux, Frankrijk, Spanje, Italië... staan op mijn Elemnt.
Vol of leeg zal niet zoveel invloed hebben op de werking van het systeem, draait niet op een MS Windows OS hé :lol:
Das vooral tussen mijn oren dat dat beter is :p
Plaats reactie