Wahoo Fitness Elemnt

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door _anonymus_ »

Concreet: je moet eerst de gpx track op je smartphone hebben in gpx formaat.
Dat doe je door de track naar jezelf door te mailen, of de track in je Dropbox te zetten.
Vanaf je telefoon ga je naar de track (dus de e-mail openen of naar Dropbox gaan).
Je opent de track, dan 'Exporteren' --> 'Openen in...' --> 'Kopieer naar ELEMNT'
Dan kan je eventueel de naam van de track wijzigen, ok klikken, en de track staat nu bij je ritten in de ELEMNT app.

In de app ga je nu naar 'Ritten' --> 'Route' en je kan de track zien staan bij 'Mijn Routes' (waar ook je Strava ritten staan).

Enkel nog je Elemnt toestel synchroniseren met de app en de track staat ook op je gps toestel.

P.S. Dit is de werkwijze op mijn Iphone.
Ik weet niet of dit voor Android telefoons hetzelfde is.
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Headshot »

Denk dat ik mail optie ga proberen, dan een aparte map met routes aanmaken in de emails...

Dropbox gebruik ik niet, maar zou dan ook met Google drive moeten werken zeker...
Byorka
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: za 25 dec 2004 11:34

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Byorka »

Op zich hoef je geen map met mails aan te maken.
Wanneer ze in de app staan, staan ze na het synchroniseren ook in het toestel.
Daarna kun je ze altijd in het toestel selecteren, ook zonder app.
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Headshot »

Het geheugen van het toestel is wel beperkt en niet uitbreidbaar...
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door RigolleM »

Headshot schreef:Het geheugen van het toestel is wel beperkt en niet uitbreidbaar...
Daarom Dropbox, ik bezit ondertussen al zo'n 300Mb aan GPX'en (sinds 2007), wil ik er één gebruiken, ga ik gewoon naar mijn Dropbox en GPX map en selecteer ik deze die ik nodig acht.
Mijn Dropbox GPX map is ook mooi georderd en hoef ik niet lang te zoeken om de gewenste GPX te vinden.
Byorka
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: za 25 dec 2004 11:34

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Byorka »

RigolleM schreef:
Headshot schreef:Het geheugen van het toestel is wel beperkt en niet uitbreidbaar...
Daarom Dropbox, ik bezit ondertussen al zo'n 300Mb aan GPX'en (sinds 2007), wil ik er één gebruiken, ga ik gewoon naar mijn Dropbox en GPX map en selecteer ik deze die ik nodig acht.
Mijn Dropbox GPX map is ook mooi georderd en hoef ik niet lang te zoeken om de gewenste GPX te vinden.
Ook handig! =D>
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1617
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Christ D. »

Als je de Elemnt pauzeert en dan volledig uitdoet , gaat hij dan verder als je hem terug aanzet ? Of staat alles dan weer op nul ?

Morgen eens proberen.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door _anonymus_ »

Dat vroeg ik mij in het begin ook af.
Is één keer gelukt, maar daarna niet meer.

Zodra ik hem nu uitzet, slaat hij de rit op als afgesloten, en begint hij een nieuwe wanneer je weer op start.
Dat vind ik wel minder t.o.v. mijn vroegere Garmin: als ik bijvoorbeeld 's morgens naar het werk fiets en 's avonds terug, heb ik dat liever als één rit op mijn Strava dan als twee afzonderlijke.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door RigolleM »

Zoals ik het begrepen heb op de Wahoo Fitness fora zou een pauze maar max. 6h zijn, dus als die langer zijn dan maakt de Elemnt een nieuwe rit aan.

Voor mij persoonlijk niet echt een issue, maar als je daar wel over struikelt kan dit een oplossing zijn.
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1617
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Christ D. »

RigolleM schreef:Zoals ik het begrepen heb op de Wahoo Fitness fora zou een pauze maar max. 6h zijn, dus als die langer zijn dan maakt de Elemnt een nieuwe rit aan.

Voor mij persoonlijk niet echt een issue, maar als je daar wel over struikelt kan dit een oplossing zijn.
Ik had een mailke gestuurd naar hun support en inderdaad dit antwoord gekregen. Max 6 uur.
Plaats reactie