Wahoo Fitness Elemnt

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door madskatingcow »

Ik stop de mijne aan de bevoorradingen :P Als ik vergelijk met de autopauze rijders in de groep, is bij hen het merendeel van de ritten het gemiddelde hoger en de afstand iets korter, terwijl we de ganse tijd allemaal samen gereden hebben.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door RigolleM »

madskatingcow schreef:Ik stop de mijne aan de bevoorradingen :P
Daar wringt het schoentje, ik vergeet dan weer op start te duwen en merk het maar enkele kilometers verder op dat ik het vergeten ben ](*,)
madskatingcow schreef:Als ik vergelijk met de autopauze rijders in de groep, is bij hen het merendeel van de ritten het gemiddelde hoger en de afstand iets korter, terwijl we de ganse tijd allemaal samen gereden hebben.
Is omdat jij teveel wheelies doet :-)
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door _anonymus_ »

Ik zet autopauze volledig af en stop de timer meestal ook niet aan de bevoorradingen omdat ik die dan vaak vergeet opnieuw aan te zetten.
Op deze manier registreerde de Garmin de draagstukken veel accurater dan de Wahoo.

De Wahoo is duidelijk primair ontwikkeld als fietscomputer/gps voor de racefiets. Hij werkt zeker ook goed off-road (ik navigeer er nu al anderhalf jaar mee en op vlak van navigatie nog nooit in de problemen gekomen, ook niet in de bossen), maar heeft wel wat problemen met het accuraat registreren van trage snelheden.
Ik merk dit ook heel duidelijk bij wandelingen: vroeger registreerde ik wandelingen op vakantie met mijn Edge 705 en dat ging goed. Vorig jaar heb ik dit in de Ligurische Alpen ook geprobeerd met de Wahoo, en afgelegde afstand en hoogtemeters waren veel te weinig. Het toestel is gewoon niet ontwikkeld met dit soort gebruik in gedachten, denk ik.
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Jemp »

We gaan zien wat het geeft. De Elemnt is besteld en zou vandaag moeten aankomen. Ook een snelheidssensor bij besteld.
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Jemp »

Hij is er! :-D We gaan zien wat het geeft.

Vlug ne keer overlopen.

Kan de autostop niet ingesteld worden vanaf een bep snelheid (liefst helemaal stil) zoals bij Garmin? :-?

Scherm is duidelijker dan de Garmin (oef) maar als het donker wordt, past hij dan ook automatisch aan (bij Garmin worden de karakters wit en de achtergrond zwart na zonsondergang)?

Er zullen nog wel vragen komen, maar alles op zijn tijd.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door RigolleM »

Jemp schreef:Kan de autostop niet ingesteld worden vanaf een bep snelheid (liefst helemaal stil) zoals bij Garmin? :-?
Hierboven wordt aangegeven dat dit kan, maar ik denk van niet. Maar met een speedsensor is dat ook niet zo belangrijk, van zodra het wiel stopt met draaien wordt de auto pauze ingeschakeld.
Jemp schreef: Scherm is duidelijker dan de Garmin (oef) maar als het donker wordt, past hij dan ook automatisch aan (bij Garmin worden de karakters wit en de achtergrond zwart na zonsondergang)?
Er is backlight aanwezig, je kan dit instellen op uit, na 5s uit of altijd aan.
Jemp schreef:Er zullen nog wel vragen komen, maar alles op zijn tijd.
Tuurlijk, de leercurve van een Wahoo Elemnt ligt lager dan de Garmins, dus als je al van een Garmin komt, zal de Wahoo best meevallen...
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Jemp »

RigolleM schreef: Scherm is duidelijker dan de Garmin (oef) maar als het donker wordt, past hij dan ook automatisch aan (bij Garmin worden de karakters wit en de achtergrond zwart na zonsondergang)?
Er is backlight aanwezig, je kan dit instellen op uit, na 5s uit of altijd aan.

Tuurlijk, de leercurve van een Wahoo Elemnt ligt lager dan de Garmins, dus als je al van een Garmin komt, zal de Wahoo best meevallen...[/quote]


Maar als je in het donker rijdt, moet de backlight continu aanstaan en je moet dit zelf via de smartphone doen? Dit kan niet vanop het toestel? :-k Zeker deze tijd van het jaar kan dit vervelend zijn. Je start als het nog klaar is voor een ritje, maar een uur later is het donker. Dus stoppen en instellingen wijzigen?
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door RigolleM »

Jemp schreef:Maar als je in het donker rijdt, moet de backlight continu aanstaan en je moet dit zelf via de smartphone doen? Dit kan niet vanop het toestel? :-k Zeker deze tijd van het jaar kan dit vervelend zijn. Je start als het nog klaar is voor een ritje, maar een uur later is het donker. Dus stoppen en instellingen wijzigen?
Klopt... maar als je vanaf nu de backlight op 'aan' zet moet je niet meer stoppen onderweg :-) Of ben je van plan meer dan 8 uur te rijden? :lol:
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Jemp »

Aha, met de backlight aan kan je makkelijk meerdere uren weg. Dan is 't geen probleem natuurlijk. Meestal ben ik na een uur of 7 fietsen weer thuis.... :^o :lol:
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door _anonymus_ »

Volgens mij kan je backlight ook vanaf het toestel regelen.
Als je lang op de powerknop drukt, kom je in een menu terecht waar je wat basic instellingen kan aanpassen zonder je smartphone.
Plaats reactie