Wahoo Fitness Elemnt

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
janvangastel
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 23 jun 2017 08:35

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door janvangastel »

Er worden geen gpx files geleverd, wel .fit files. Ik laat die .fit files automatisch uploaden naar mijn dropbox en haal ze daar uit als ik ze nodig heb. Ik gebruik die dan in 'racerender' als ik een videootje wil maken met gegevens van snelheid, etc.
Moondust
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 29 mar 2019 22:54

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Moondust »

Ok bedankt, ik zal het eens uitproberen
marsellus_2000
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: do 10 jan 2019 11:23
Rijdt met: Trek Procaliber 9.7

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door marsellus_2000 »

Maandag de nieuwe Elemnt Roam besteld (was een maand of 2 out of stock door probleem met mount die afbrak), vrijdag (vandaag) geleverd en deze avond dan maar een testritje gaan doen van 40km. Ik heb tot nu toe steeds de Bolt gebruikt en was daar erg tevreden van, maar de nieuwe features maken dat ik wilde overschakelen. Mijn eerste (beperkte) ervaring is alvast erg positief. In de hand lijkt de Roam erg groot tov de Bolt maar eenmaal op de fiets is het grotere scherm een duidelijk voordeel. Het scherm is ook beter afleesbaar, lijkt meer contrast te hebben en natuurlijk met kleur. Kleuren worden erg doelmatig en voor accenten gebruikt waardoor je sneller ziet wat belangrijk is. Er zijn meer mogelijkheden om routes te bepalen vanop de gps, zonder de app, maar nog altijd gemakkelijker via de app. Verder is hij erg snel met het aangeven van de alternatieve route wanneer je van je ingestelde route afwijkt. Het zou ook mogelijk zijn om routes te berekenen ifv het type fiets, maar dat moet ik nog verder bekijken. Zondag eens verder uittesten in Wijgmaal.
janvangastel
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 23 jun 2017 08:35

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door janvangastel »

De oude mount gaf ook veel trillingen las ik. Hoe is dat met de nieuwe? Ik denk er ook over de roam aan te schaffen (heb nu de Bolt)
marsellus_2000
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: do 10 jan 2019 11:23
Rijdt met: Trek Procaliber 9.7

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door marsellus_2000 »

janvangastel schreef:De oude mount gaf ook veel trillingen las ik. Hoe is dat met de nieuwe? Ik denk er ook over de roam aan te schaffen (heb nu de Bolt)
Vandaag de toertocht in Wijgmaal gedaan met wat extra’s. Mount deed zijn werk, geen klachten. Hoogtemeter deed ook prima zijn werk (was niet ok bij m’n eerste Bolt, die ik onder garantie heb vernieuwd): 974 hm volgens gps en 980 volgens strava.
Gebruikersavatar
Sibrecht
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 31 jan 2007 22:50
Rijdt met: is er me eentje

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Sibrecht »

Hallo,

Sinds de aankoop van m'n elemnt bolt gidst die me me feilloos langs alle wegen, behalve in één situatie: wanneer ik bij lusvormige routes een ander startpunt neem dan wat de .gpx vertelt, dan beëindigt mijn elemnt de navigatie na het bereiken van het in de .gpx vastgelegde eindpunt. Niet echt een probleem in streken die me bekend zijn, maar in het buitenland is dit best wel vervelend.

Iemand die me kan zeggen of je dus ergens halfweg een lusvormige route kan inpikken om dan, de route en navigatie volgend, terug bij datzelfde punt uit te komen waar je inpikte?

Groeten!
Gebruikersavatar
demonic
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 20 jan 2008 22:22
Rijdt met: Scott Spark RC 900 World Cup

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door demonic »

Sibrecht schreef:Hallo,

Sinds de aankoop van m'n elemnt bolt gidst die me me feilloos langs alle wegen, behalve in één situatie: wanneer ik bij lusvormige routes een ander startpunt neem dan wat de .gpx vertelt, dan beëindigt mijn elemnt de navigatie na het bereiken van het in de .gpx vastgelegde eindpunt. Niet echt een probleem in streken die me bekend zijn, maar in het buitenland is dit best wel vervelend.

Iemand die me kan zeggen of je dus ergens halfweg een lusvormige route kan inpikken om dan, de route en navigatie volgend, terug bij datzelfde punt uit te komen waar je inpikte?

Groeten!
je kan de route makkelijk opnieuw starten en verder rijden, zo doe ik het.
Gebruikersavatar
Sibrecht
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 31 jan 2007 22:50
Rijdt met: is er me eentje

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Sibrecht »

demonic schreef:
Sibrecht schreef:Hallo,

Sinds de aankoop van m'n elemnt bolt gidst die me me feilloos langs alle wegen, behalve in één situatie: wanneer ik bij lusvormige routes een ander startpunt neem dan wat de .gpx vertelt, dan beëindigt mijn elemnt de navigatie na het bereiken van het in de .gpx vastgelegde eindpunt. Niet echt een probleem in streken die me bekend zijn, maar in het buitenland is dit best wel vervelend.

Iemand die me kan zeggen of je dus ergens halfweg een lusvormige route kan inpikken om dan, de route en navigatie volgend, terug bij datzelfde punt uit te komen waar je inpikte?

Groeten!
je kan de route makkelijk opnieuw starten en verder rijden, zo doe ik het.
En krijg je dan twee afzonderlijke ritten of registreert hij alles netjes verder?
Gebruikersavatar
demonic
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 20 jan 2008 22:22
Rijdt met: Scott Spark RC 900 World Cup

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door demonic »

Sibrecht schreef:
demonic schreef:
je kan de route makkelijk opnieuw starten en verder rijden, zo doe ik het.
En krijg je dan twee afzonderlijke ritten of registreert hij alles netjes verder?
Hij registreert netjes alles verder hoor
Byorka
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: za 25 dec 2004 11:34

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Byorka »

Inderdaad.
Hij blijft alles als 1 track opnemen. Of je nu 1 of 6 routes volgt, geen track volgt wat dan ook. Het gaat om de opname en die loopt gewoon door.
Plaats reactie