Wahoo Fitness Elemnt

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Kulgan
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 26 dec 2011 12:39
Rijdt met: Rocky Mountain Element 2017/Rocky Mountain Instinct

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Kulgan »

Merci voor de dropbox tip!
Ik mail ze idd ook nog altijd naar mijzelf.
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Headshot »

RigolleM schreef:
Kulgan schreef:Per toeval geen Merino wol onderhemdje aan?? Ik kreeg telkens rare waarden als ik dat aanhad.
Ik heb dat ook voor gehad met de hartslagsensor van 4iiii, als ik een bepaald kledingstuk droeg, geen merino wol, want het was in de zomer. Als ik mijn koerstruitje dicht deed, dan werkte het plots terug normaal. Heb nu een jaar de nieuwe Garmin HRM Run en hiermee heb ik het niet meer voorgehad.
Kulgan schreef: Wat ik ook al eens gehad heb, was dat de sensors zowel via bluetooth met GSM en GPS verbonden waren en daar had de GPS het er ook moeilijk mee.
Via BT is het inderdaad mogelijk dat het conflicten geeft, via ANT+ heb ik daar nooit problemen mee gehad. Een tijdje rondgereden met een Garmin Edge 500 en een Oregon en beiden werkten feilloos. Heb ook al ritjes gereden met de Garmin Edge 800 gekoppeld aan HR sensor via ANT+ en mijn iPhone via BT en dit werkte ook probleemloos. BT is natuurlijk iets gevoeliger om 2x dezelfde sensor via het BT protocol te koppelen.
enkele keren gereden zonder de app op de gsm en dan werkt alles wel

maar als je live tracking wil opzetten dan heb je da app toch nodig met een werkende internetverbinding? wel dom als dan je HS gegevens niet correct zijn...
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door RigolleM »

Headshot schreef:maar als je live tracking wil opzetten dan heb je da app toch nodig met een werkende internetverbinding? wel dom als dan je HS gegevens niet correct zijn...
Dus je hebt enkel de Wahoo Elemnt app draaien, geen extra software zoals Strava,... die op zijn beurt ook nog eens gekoppeld is met de sensors? De sensors zijn niet gekoppeld met de smartphone maar met de Elemnt (Bolt). Enkel een BT verbinding is nodig tussen Elemnt (Bolt) en smartphone voor de Wahoo Elment app. Dus op zich zijn er geen conflicten.

Welke sensors gebruik je?
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1617
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Christ D. »

Kulgan schreef:ja... Wel via de Wahoo Elemnt app op een smartphone.
Daar kan je .gpx inladen en dan synchroniseren met de Wahoo Elemnt.
Ik krijg dit dus niet voor elkaar. Blijkbaar doe ik iets verkeerd.

](*,) ](*,)
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Headshot »

RigolleM schreef:
Headshot schreef:maar als je live tracking wil opzetten dan heb je da app toch nodig met een werkende internetverbinding? wel dom als dan je HS gegevens niet correct zijn...
Dus je hebt enkel de Wahoo Elemnt app draaien, geen extra software zoals Strava,... die op zijn beurt ook nog eens gekoppeld is met de sensors? De sensors zijn niet gekoppeld met de smartphone maar met de Elemnt (Bolt). Enkel een BT verbinding is nodig tussen Elemnt (Bolt) en smartphone voor de Wahoo Elment app. Dus op zich zijn er geen conflicten.

Welke sensors gebruik je?
Enkel de elemnt app, geen Strava. Ik gebruik de tickr HS band en de wahoo cadence sensor. Laatste ritten geen problemen gehad, maar wel zonder de app
janvangastel
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 23 jun 2017 08:35

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door janvangastel »

Ik gebruik ook die sensors plus de snelheidssensor en heb altijd de app aan staan omdat ik een link naar iemand stuur. Verder staan op de smartphone (iphone SE) dan geen andere apps aan. Nooit problemen gehad.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door RigolleM »

Headshot schreef:Enkel de elemnt app, geen Strava. Ik gebruik de tickr HS band en de wahoo cadence sensor. Laatste ritten geen problemen gehad, maar wel zonder de app
Welke phone?
Ik heb een iPhone en daar draait de Wahoo app wel tijdens het biken, wegens hierbovenstaande reden (live tracking) en 3 sensors (hart-, speed- en cadanssensor). Geen problemen van uitvallende sensoren...
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1617
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Christ D. »

Christ D. schreef:
Kulgan schreef:ja... Wel via de Wahoo Elemnt app op een smartphone.
Daar kan je .gpx inladen en dan synchroniseren met de Wahoo Elemnt.
Ik krijg dit dus niet voor elkaar. Blijkbaar doe ik iets verkeerd.

](*,) ](*,)
Het is in orde. Blijkbaar lukt dit niet meet GDB bestandje.

Nog een vraagske , moet de app draaien om een hartslagband te gebruiken met de Elemnt ? Of herkend de Elemnt dit zonder de app ?
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door RigolleM »

Christ D. schreef:Het is in orde. Blijkbaar lukt dit niet meet GDB bestandje.
GDB extensie is het bestandsformaat van Garmin Mapsource. GPX extensie is platform onafhankelijk en dus door meerdere GPS devices/toepassingen herkend.
Christ D. schreef:Nog een vraagske , moet de app draaien om een hartslagband te gebruiken met de Elemnt ? Of herkend de Elemnt dit zonder de app ?
Neen, je koppelt de eerste keer via de smartphone, maar daarna heb je geen smartphone meer nodig (om te koppelen).
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1617
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Christ D. »

RigolleM schreef:
Christ D. schreef:Het is in orde. Blijkbaar lukt dit niet meet GDB bestandje.
GDB extensie is het bestandsformaat van Garmin Mapsource. GPX extensie is platform onafhankelijk en dus door meerdere GPS devices/toepassingen herkend.
Christ D. schreef:Nog een vraagske , moet de app draaien om een hartslagband te gebruiken met de Elemnt ? Of herkend de Elemnt dit zonder de app ?
Neen, je koppelt de eerste keer via de smartphone, maar daarna heb je geen smartphone meer nodig (om te koppelen).
Super ! Bedankt.

De eerste ritten zijn goed meegevallen , gewoon de pijltjes volgen (zoals bij Garmin het gekleurd lijntje) , véél duidelijker dan bij Garmin.
Plaats reactie